Lansare concurs arhitectura Palatul Cultural Blaj, buget 3 milioane de Euro

0

Transilvania Fest 2011 lansează un concurs de arhitectură la Blaj

Iunie 2011

Transilvania Fest lansează, împreună cu Primăria Blaj și Consiliul Județean Alba, un concurs de idei deschis arhitecţilor români pentru reabilitarea Palatului Cultural din Blaj. Clădirea a fost construită în anii 30 și a trecut printr-un incendiu în anii 90. Autoritățile locale vor pune la dispoziția proiectului câștigător un buget de 3 milioane de euro* pentru punerea în practică a acțiunilor de restaurare și reconversie a spațiului Palatului spre utilizare.

Transilvania Fest promovează, prin proiecte de dezvoltare comunitară, tradițiile și cultura din diverse locații din regiunea transilvăneană, culminând anual cu un festival de trei zile. Anul acesta, în orașul Blaj ales ca gazdă a ediției șapte a Transilvania Fest, festivalul se va desfășura în ultimul weekend din iulie (29-31).

Unul dintre proiectele locale în care s-au implicat organizatorii, împreună cu Primăria Municipiului Blaj și Consiliul Județean Alba, este un concurs de arhitectură pentru restaurarea Palatului Culturii,  situat în Piaţa 1848 nr.7 din Blaj. Intervenţia urmăreşte selectarea celor mai competente propuneri de idei pentru o utilizare ulterioară a clădirii respective pentru activităţi în domeniul culturii, adresate publicului. Clădirea va cuprinde și o zonă de birouri pentru Academia Română şi pentru societăţi culturale din Municipiul Blaj.

Printre obiectivele proiectului se numără găsirea de unor soluţii valoroase pentru realizarea și refuncționalizarea Palatului Cultural, promovarea valorilor arhitecturii româneşti și invitația la partipare activă privind conștientizarea gravelor  limitări impuse de legile românești în ceea ce privește atribuirea unui proiect de anvergură prin licitație publică, care impune prețul cel mai scăzut în detrimentul calității.

Palatul Culturii a fost construit în anii ‘30 cu scopul principal de a sprijini și găzdui proiecte culturale, educaţionale şi artistice, fiind inaugurat în 1936 de către Carol al II-lea, rege al României. În anii ’90, din cauza unui incendiu, un procent de peste 40% din clădire a fost distrus iar aceasta nu a mai fost utilizată or restaurată de atunci.

 

În acest sens Transilvania Fest, Primăria Municipiului Blaj și Consiliul Județean Alba invită arhitecţii cu drept de semnătură din România să ofere soluții viabile pentru restaurarea şi reutilizarea Palatului. Primăria şi Consiliul Judeţean au disponibil un buget de 3 milioane de euro* pentru punerea în practică a proiectului câştigător. Concurenţii vor avea libertatea de a propune și funcţiuni complementare celor impuse de organizatori.

 

Organizatorii oferă tuturor arhitecților interesați posibilitatea participării la un tur ghidat al clădirii pe data de 17 iunie 2011 (vineri), de la ora 14.00 la ora 15.00.

Proiectele trimise vor trebui să respecte data limită de 18 iulie 2011. Printre membrii juriului se numără domnii arhitecți Șerban Sturdza, Adrian Soare, Gabriel Roșca, domnul primar al Blajului Gheorghe Valentin Rotar având funcția de membru onorific al juriului cu rol consultativ.

Juriul va acorda și premii pentru primii trei arhitecți clasați: premiul întâi 3000 euro, premiul doi 1500 euro și premiul trei: 500 euro.

 

Documentaţia pusă la dispoziţia concurenţilor este o arhivă electronică care conține: tema de concurs completă, regulamentul de concurs, certificatul de urbanism, extrasul CF, releveul  Palatului Cultural, un studiu istoric şi descrierea clădirii, documentaţie fotografică – situaţie actuală şi imagini de arhivă.

Arhiva poate fi descărcată online accesând site-urile www.primariablaj.ro sau www.transilvaniafest.com.

Calendarul concursului

01 iunie 2011 – Lansarea concursului

17 iunie 2011 – Tur ghidat al clădirii (14:00-15:00)

20iunie 2011 – Data limită de primire a întrebărilor legate de concurs / clădire / organizare

30 iunie 2011 – Data limită răspunsurilor la întrebari

18 iulie 2011 (orele 17.00) – Data limită pentru predarea proiectelor/ data poştă

21 iulie (orele 18.00) – Data limită pentru primirea coletelor prin poştă

22-24 iulie  2011 – Jurizarea concursului

26 iulie 2011 – Anunţarea oficială a rezultatelor concursului

30 iulie 2011 – Festivitatea de premiere a proiectelor câştigătoare în incinta Palatului Cultural din Blaj.

 

 

* Bugetul va fi supus unei reevaluări de către autoritățile locale.

 

Transilvania Fest 2011 se va desfășura în perioada 29-31 iulie pe Câmpia Libertății din Blaj.

Transilvania Fest se desfășoară sub înaltul patronaj al Alteței Sale Regale Principesa Margareta a Romaniei şi înaltul patronaj internaţional al Alteței Sale Regale Prinţul Charles de Wales.

Parteneri (mai 2011): Primăria Municipiului Blaj, Consiliul Local al Municipiului Blaj, Consiliul Județean Alba, StratusMob, Fundația Caritabilă a Familiei Rațiu Londra

Parteneri media (mai 2011): TVR Cluj, Traveller Magazin, Good Food, Zile și Nopți, Radio România Internațional, Beyond Transylvania

Parteneri online (mai 2011): enterbrussels.eu, romaniapozitiva.ro, authentictransylvania.com, ecuisine.ro, welcome2cluj.ro

Parteneri de proiect: Universitatea Oxford Brookes, Centrul Rațiu pentru Democrație, West City Hotel, EcoART Fest, TNT Brothers, Slow Food Cluj Transilvania

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează