PREJMER: Elevii de azi, fermierii de mâine, premiaţi pentru rezultate deosebite la stagiile de practică

0

Zece liceeni de la Colegiul Ţara Bârsei din localitatea Prejmer vor fi premiaţi cu laptopuri şi tablete pentru rezultatele obţinute la sesiuni de practică online şi offline. 

DSC_0162

Colegiul Ţara Bârsei din Prejmer găzduieşte miercuri, 10 iunie 2015, orele 11:00, festivitatea de premiere a elevilor care au obţinut rezultate deosebite la stagiile de practică “blended learning” organizate prin proiectul “Elevul de azi, fermierul de mâine”.

Activitatea de practică – actualmente descurajată de lipsa unui program naţional, structurat şi atractiv pentru companii – este esenţială pentru formarea specialiştilor, deoarece le completează pregătirea cu informaţii, deprinderi şi comportamente care pot fi dobândite exclusiv într-un mediu adecvat, cu îndrumarea celor avizaţi.

În ultimele două luni, tinerii de la Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară Ţara Bârsei Prejmer au avut şansa să facă practică “ca la carte”, fiecare clasă câte o săptămână, la Ferma Agrovision din satul braşovean Criţ – fermă demonstrativă administrată de World Vision România – şi într-o pensiune din aceeaşi localitate.

DSC_0229

Simultan, liceenii de la specializările veterinar, agroturism sau industrie alimentară şi-au testat cunoştinţele deprinse la practică folosind aplicaţia web “Fermier de viitor”, disponibilă la www.fermierdeviitor.ro. Aplicaţia conţine replici virtuale ale mediului şi proceselor de lucru corespunzătoare profilurilor şi îi ajută reţină materia într-o manieră familiară şi prietenoasă, asemănătoare jocurilor online.

Cele mai bune rezultate la practica online le-au avut elevii claselor a IX-a şi a X-a specializările tehnician veterinar şi agroturism, iar punctajul maxim a fost atins de George Ciprian Potlogea, elev în clasa a X-a. Criteriile de acordare a premiilor au fost gradul de implicare şi rezultatele la activitatea de practică de la fermă sau pensiune, nivelul de utilizare a aplicaţiei web şi rezultatele la învaţătură pe anul şcolar în curs de finalizare.

O parte dintre elevi vor fi premiaţi în cadrul festivităţii de mâine, iar în data de 7 iulie 2015 vor primi diplome şi premii şi liceenii care participă la activităţile de practică din cursul lunii curente.

“Elevul de azi, fermierul de mâine”, proiect cofinanţat din fonduri europene, urmăreşte să echipeze tinerii din învăţământul agricol sau preliceal cu abilităţi, cunoştinte şi experienţe menite să-i stimuleze să urmeze studii de profil şi să adopte meseriile studiate.

Rezultatele proiectului se vor regăsi într-un ghid de bune practici care va fi diseminat în această toamnă liceelor de profil din ţară. De asemenea, liceele agricole vor putea folosi aplicaţia web dezvoltată prin proiect pentru instruirea elevilor. Sperăm ca modelul „fermier de viitor” să susţină îmbunătăţirea formării elevilor în domeniul agricol la nivel naţional şi redresarea situaţiei învăţământului de profil.

www.fermierdeviitor.ro / www.worldvision.ro

DESPRE WORLD VISION ROMÂNIA

Fundaţia World Vision România este o organizaţie creştină care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România  face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume.  În 25 de ani de prezenţă în România am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 400 de comunităţi din 8 judeţe.

Considerăm educaţia ca fiind soluţia pentru a da şanse copiilor din mediul rural şi familiilor lor. Ne preocupă reducerea abandonului şcolar, educarea tinerilor şi adulţilor, astfel încât să devină independenţi financiar şi să poată oferi siguranţă şi bunăstare propriilor copii.

Intervenim la nivelul şcolilor şi comunităţilor pentru a creşte calitatea educaţiei,  creăm noi oportunităţi de educaţie formală şi non-formală,  întărim parteneriatul părinţi-şcoală-comunitate pentru a crea un mediu incluziv în scopul atingerii potenţialului maxim al copilului.

Suntem partenerii Bisericii Ortodoxe Române în proiectul „Alege Şcoala!”, dezvoltat cu finanţare europeană şi destinat reducerii abandonului şcolar în rândul copiilor de 6 – 16 ani. Concomitent, desfăşurăm şi alte programe, cofinanţate prin fonduri structurale, pentru creşterea instruirii elevilor şi alte trei proiecte de anvergură naţională cu obiectivul dezvoltării capitalului uman din mediile urban şi rural.

În fiecare an, oferim burse absolvenţilor de gimnaziu din meniul rural, în 5 judeţe. Proiectul iniţiat în 2008 se numeşte „Vreau in clasa a 9-a!” şi este dedicat copiilor nevoiaşi care îşi doresc să continue studiile la liceu. În 6 ani, 948 de elevi au beneficiat de burse. Suntem promotorii programelor publice de tip afterschool pentru toţi copiii ca metoda de prevenire a abandonului şcolar şi protecţie a copilului.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează