CLUJ: Peste 10.000 de vizitatori la Transilvania Fest 2013

0

Peste 10.000 de vizitatori au participat la Transilvania Fest 2013, festival itinerant de cultura si mancare, organizat la Cluj la finele saptamanii trecute, in Piata Unirii. In cadrul targului de produse traditionale, la mare cautare au fost branzeturile si carnea afumata, prajiturile de casa, legumele, mierea, uleiurile presate la rece, gemurile, dulceturile si tuica de prune.

Targ mestesugaresc TF (c) Mircea Rosca
Festival itinerant, Transilvania Fest a fost organizat intre 20 si 22 septembrie 2013 de Asociatia Transilvania Fest, alaturi de Consiliul Judetean Cluj, prin Asociatia Produs de Cluj si Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale Cluj, si Primaria Municipiului Cluj-Napoca. Cei aproape 150 de producatori, mestesugari si artizani care au participat la festival anul acesta provin din judetele Cluj, Sibiu, Hunedoara, Maramures, Salaj, Mures, Brasov, Harghita si Bihor. Unii dintre ei si-au epuizat stocurile si s-au reaprovizionat, in urma solicitarilor venite din partea vizitatorilor.Lista celor mai bine vandute produse cuprinde branza de burduf si branza Sambrunia, produsa in ferma ecologica si maturata pana la 12 luni, prajiturile de casa, rosiile proaspete si uscate. Acestora li se adauga mierea de salcam, de tei si de brad, polenul, fagurii si tinctura de propolis. De asemenea, la mare cautare a fost si mierea cu „adaosuri” sanatoase: alune de padure, nuca si seminte de floarea soarelui, cafea sau anason stelat. Uleiurile presate la rece au fost si ele printre preferatele cumparatorilor: uleiul din seminte de floarea soarelui, de in, rapita, dovleac, nuca sau cel cu diferite condimente, precum cimbru, busuioc, piper sau ardei iute. Dintre gemuri si dulceturi, au avut succes cele din afine, cirese galbene, din trandafiri de cultura ecologica si magiunul din prune produs tot in ferme ecologice.

Transilvania Fest a adus la Cluj jurnalisti straini si colaboratori de la  Universitatea Oxford Brookes, din cadrul Departamentului de Management in Domeniul Ospitalitatii, care au facut demonstratii culinare in Piata Unirii. Printre acestia s-a aflat si renumitul chef londonez Paul Bloomfield, care s-a implicat si in pregatirea meniurilor din cadrul evenimentelor dedicate invitatilor speciali ai festivalului.

„Calitatea festivalului a crescut anul acesta datorita parteneriatelor si orasului care l-a gazduit.  Pozitionarea centrala, asa cum se intampla in alte orase europene, a avut de asemenea un rol important, fapt demonstrat de vanzarile-record.  Totodata, am avut acces la spatii importante ale orasului pentru evenimentele dedicate oaspetilor internationali, care ne-au permis sa punem in valoare traditiile, mostenirea culturala si produsele autohtone. Ma refer aici, de exemplu, la sesiunile de degustare de la Bastionul Croitorilor sau brunch-ul din Parcul Etnografic. Cred ca exista si alte spatii pe care am putea sa le valorificam impreuna in cadrul editiilor viitoare”, subliniaza Pamela Ratiu, presedintele Asociatiei Transilvania Fest.

Ajuns la a opta editie in 2013, Transilvania Fest se desfașoara sub Inaltul Patronaj National al Altetei Sale Regale Principesa Margareta a Romaniei si Inaltul Patronaj International al Altetei Sale Regale Printul Charles de Wales.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează