Dupa o calatorie de 8 saptamani in marile orase ale Romaniei, targul urban de carte BookLand face ultimul popas la Brasov, incheindu-se astfel periplul de 9 saptamani prin tara in note optimiste: peste 20.000 de carti vandute pentru cele 80 edituri participante.
In perioada 12 – 16 octombrie, targul de carte va fi deschis intre orele 10.00 – 22.00 in Unirea Shopping Center Brasov.
Aici cele 10,000 titluri de carte vor fi acompaniate, la finalul calatoriei, de copiii de la Liceul de Muzica “Tudor Ciortea”, Brasov. Concertul va fi avea loc in cadrul targului, sambata, 15 octombrie, la ora 19:00.
“Fiindca BookLand reprezinta un concept nou in definirea targurilor urbane de carte, de multiplicare a valorilor culturale si de pastrare totodata, Unirea Shopping Center sustine si incita la lectura. Formarea atributelor moralizatoare in ceea ce priveste notiunea culturala in sine, nu se poate efectua decat prin sprijinirea perpetua a manifestărilor de acest gen si, mai mult decat atat, implicarea temeinică in sistemul de dezvoltare al insusirilor care determina valorificarea culturala.” afirma Andreea Banică, Director Dezvoltare, Unirea Shopping Center.
“Prin participarea la targul de carte BookLand, colegii nostri au ocazia de a lega cuvantul scris, cartea in esenta, de lumea muzicii. Accesul spre cultura trebuie stimulat si mediatizat prin orice tip de activitati, iar elevii nostri foarte talentati, fapt demonstrat pe plan intern si international, au dobandit prin intermediul artei un plus de inteligenta emotioanala. Ca atare, cartea ramane pentru ei mai accesibila si, totodata, cheia de succes spre evolutia personala.” declara Liliana Serbanut, Director al Liceului de Muzica “Tudor Ciortea”.
Conceptul Caravanei BookLand este unul inovator: ofera editurilor participante servicii integrate (traseu caravana, angajamente mall-uri, transport si asamblare mobilier, transport si merchandising carte, echipa vanzari, promovare media) si invita cititorii la intalniri livresti intr-un spatiu familiar si la indemana – cele mai mari centre comerciale din tara. Pana acum, caravana a vizitat mall-urile din Constanta, Braila, Iasi, Cluj Napoca, Alba Iulia, Arad, Timisoara si Sibiu. Dupa Brasov, la o distanta de 2 saptamani BookLand va poposi in toate cele 8 mall-uri din Bucuresti (31 Oct – 23 Dec).
“Cele 9 orase din Caravana BookLand 2011 ne-au confirmat ca targul de carte e bine primit atat de mall-uri, cat si de clientii acestora. Motiv pentru care la anul vom fi activi nu doar 9 saptamani, ci 45, ceea ce inseamna ca vom poposi in 35 orase si in Bucuresti de 10 ori. Multumim tuturor mall-urilor partenere si tuturor celor care au cumparat carti de la noi!”, declara Mihaela Petrovan, initiatorul proiectului.
Expozanții sunt: Alcor, All, Ametist92, Anteea, Anticariatul tau, Aquila 93, Aramis Print/ Minerva, Arpeggione, Bebedream, Bizantina, Brandbuilders si Benefica, Business Adviser, Business Tech International, C.H.Beck, Cartea, Byton, Copiilor, Cartex 2000, Cartile Editurii Tango, Cartographia Studium, Casa Cartii De Stiinta, CD Press, Codecs, Comunicatii Mobile, Coresi, Corint, Dianusa, Didactica Publishing House, Editura Casa, Editura Medicala, Eikon, For You, Gama, Genesis, Girasol, Gramma, Hardcover & Paperback, Hasefer, Herald, House Of Guides, Humanitas, Hyperion, Idea, Intuitext, Lider, Liga Bibliei, Litera, Lumen, Mac-Mac, Mast, Matrixrom, Mediamorphosis, Media Gamma Publishers, Meteor Press, Monitorul Oficial, Nemira, Orfeu 2000, Okian, Paideia, Paralela 45, Polirom, Prut, Publicatiile Flacara, Quantax, Rao, Rentrop & Straton, Rosetti International, Saeculum, Salco, Scripta – Frazi, Smartbox, Smartcapital, Syntagma, Tracusarte, Trei, Tritonic, Trustul Editorial Orizonturi, Univers, Virtual Library, Vivaldi. Partenerii strategici care susțin mesajul cărților: Adama, Avon, Berlin Chemie, HP, Kraft Foods si Romanian International Bank.
O alta inovatie a proiectului BookLand este site-ul caravanei, care va deveni in curand cea mai mare librarie online din tara.