Braşov, locul 1 în competiţia naţională de dezvoltare urbană Oraşul20.20, organizată de Siemens

0

„Braşovul îşi recapătă aripile” este filmul câştigător în competiţia studenţească de dezvoltare urbană Oraşul20.20

VEZI FILMUL

Competiţia de dezvoltare urbană Oraşul20.20, organizată de Siemens, a atras până la ora actuală 61 de înscrieri valide, reprezentând filme care prezintă cele mai importante zone din oraşele româneşti şi idei pentru dezvoltarea lor în viitor.

Desfăşurat în perioada 1 – 31 mai 2012 pe platforma 220.ro, concursul Oraşul20.20 i-a încurajat pe tineri să identifice sufletele oraşelor lor, acele zone cu un rol social important, care au capacitatea de a stimula vitalitatea urbană. Viziunea proiectului este că dezvoltarea sustenabilă a oraşelor este cheia prin care acestea îşi pot seduce locuitorii.

Juriul, format din Cristian Secoşan, CEO Siemens SRL,  Joachim Wiesner – CFO Siemens SRL,  Tiberiu Florescu – Decanul Facultăţii de Urbanism Bucureşti şi Costas Ivanov – Regizor Film, a evaluat înscrierile după următoarele criterii: artistice (poveste, scenariu, interpretare),  cât de bine reflectă filmul tema competiţiei, prezentarea oraşului, creativitatea soluţiei propuse, viziunea asupra dezvoltării urbane şi implicare online (comentarii şi like-uri obţinute).

„Braşovul îşi recapătă aripile” este filmul care a reuşit să câştige locul 1 în cadrul competiţiei Oraşul20.20. Filmul prezintă povestea Turnului şi Hangarului fostei fabrici de avioane IAR Braşov şi viziunea de a transforma acest loc într-un Muzeu al Aviaţiei, cu panouri solare integrate în acoperişul hangarului şi un parc aviatic în jurul complexului muzeal.

Locul 2 a fost acordat clipului „Bucureşti – superstarul eco al Europei”, o viziune integrată asupra modului în care tehnologiile şi soluţiile verzi de dezvoltare urbană pot îmbunătăţi calitatea vieţii în capitală. Pe locul al 3-lea se află filmuleţul „Oradea, capitala verde, sufletul verde”, ce prezintă importanţa zonelor verzi pentru orădeni şi paşii ce ar trebui urmaţi pentru păstrarea lor.

Filmul  „Parcul RFN, un loc demn în Oraşul 2020” a fost premiat cu menţiune şi prezintă povestea celui mai modern parc din Baia Mare şi modul în care acesta s-ar putea dezvolta sustenabil în viitor. „Lacustru”, cea de-a doua menţiune din concurs, propune exploatarea Spaiului Dâmboviţei şi dezvoltarea unui centru cultural pentru tineri, un loc liniştit departe de zgomotul şi agitaţia oraşului.

Oraşul cel mai bine reprezentat în competiţie a fost Bucureşti, care a adunat 17 filme înscrise. Moara lui Assan, Centrul Vechi, Parcul Izvor, Gara de Nord sunt doar câteva dintre zonele din capitală unde tinerii ar vrea să vadă schimbări în viitor.

Cluj-Napoca este reprezentat de 6 filme, care scot în evidenţă rolul unor zone precum Hotelul Continental (fostul New York), parcul Cetăţuia sau Strada Napoca numărul 1, fostul sediu al revistei culturale „Gândirea”. Cele 4 filme din Constanţa prezintă Cazinoul sau Piaţa Ovidiu ca suflete rămase în paragină ale oraşului de la malul mării, în timp ce Iaşi scoate în evidenţă poveştile unor zone precum Parcul Copou, Galeriile Ştefan cel Mare sau Piaţa Unirii.

Alte oraşe înscrise în concurs sunt: Timişoara, Oradea, Baia Mare, Miercurea Ciuc, Dej, Tulcea, Braşov, Sibiu, Ploieşti, Piteşti, Botoşani, Turnu Severin, Galaţi, Beclean, Râmnicu Vâlcea şi Piatra Neamţ. Doi studenţi români au înscris chiar povestea unor oraşe din Polonia (Wroclaw) sau Franţa (Limoges).

Proiectul Orasul20.20 a plecat de la problema migraţiei masive a tinerilor dintr-un oraş în altul. În condiţiile în care aceştia sunt nemulţumiţi de nivelul de trai oferit de oraşele de provincie, migrează spre oraşe mari, care le oferă mai multe oportunităţi de dezvoltare personală şi de petrecere a timpului liber. De aceea, pe termen lung, dezvoltarea oraşelor mari ar trebui să ia în calcul aceste valuri de migraţie, în timp ce oraşele mici trebuie să găsească soluţii pentru a-şi creşte atractivitatea în ochii tinerilor.

STUDIU: 67% dintre tinerii români vor să părăsească oraşul în care locuiesc în prezent

 

 

STUDIU: 67% dintre tinerii români vor să părăsească oraşul în care locuiesc în prezent

Un sondaj Siemens România arată că 67% dintre tinerii români vor să părăsească oraşul în care locuiesc în prezent către alte oraşe care oferă cea mai bună calitate a vieţii, în top plasându-se Bucureşti (21.05%) Cluj-Napoca (18.46%) şi Braşov (15.41%).

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1506 respondenţi cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani din mediul urban, pe platforma ivox.ro.

Migraţia internă este un fenomen care a luat amploare în România ultimilor ani, iar tinerii sunt cei care se mută în cea mai mare proporţie dintr-un oraş în altul. Fenomenul ar putea crea dezechilibre majore – unele oraşe ar putea rămâne goale sau cu o populaţie îmbătrânită, în timp ce altele se confruntă cu supra-aglomerarea.

În opinia tinerilor, principalele probleme ale oraşelor în care locuiesc sunt lipsa oportunităților de muncă sau de studii (18.39%), costurile crescute pentru locuit (14.86%), traficul congestionat (13.33%), curățenia (12.4%) și clădirile urâte și nesigure (12.09%), iar parcurile şi zonele verzi sunt cele mai apreciate aspecte din oraşele lor.

Cum văd tinerii rezolvarea acestor probleme în viitor? Ei consideră că extinderea zonelor verzi (20.07%), înfrumusețarea și modernizarea clădirilor (19.12%), precum și soluțiile de planificare urbană sustenabilă (16.02%), sunt principalii factori care ar putea îmbunătăţi calitatea vieţii în oraşele din România.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează