Bosch deschide oficial programul de Şcoală Duală la Blaj

0

Parteneriat strategic între fabrica Bosch din Blaj, Liceul Tehnologic “Timotei Cipariu” Blaj şi autorităţile locale

Bosch susţine învăţământul profesional dual – sursă pentru tehnicieni specializaţi

Centru de training pentru elevi în incinta fabricii

Blaj, Județul Alba – Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii a deschis oficial la Blaj, în data de 9 septembrie 2019, programul de învăţământ dual în parteneriat cu Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu” din localitate şi cu Primăria Municipiului Blaj. La eveniment au participat, alături de managementul companiei, reprezentanţi ai administraţiei locale şi judeţene, ai Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba, cadre didactice, precum şi elevi şi familiile acestora. Evenimentul a debutat în cadrul Liceului Tehnologic, unde beneficiarii direcţi ai parteneriatului îşi petrec o mare parte din timp, şi a continuat cu o vizită a fabricii Bosch din Blaj. Aici se află atelierul mecanic dotat cu echipamente de ultimă oră, în care elevii vor desfăşura o bună parte din activitatea practică prevăzută de programul învăţământului dual, sub îndrumarea specialiştilor Bosch. Cele trei clase în regim de școală duală pun la dispoziţie 55 de locuri pentru elevi din clasa a IX–a pentru specializările sculer matrițer, mecanic în industrie şi utilaje de prelucrări mecanice, electrician constructor și instalații în industrie.

Experienţa m-a învăţat că educatia, atât cea teoretică, cât şi cea practică, este cel mai important lucru”, a declarat Alexander Firsching, directorul comercial al fabricii Bosch din Blaj. „Tatăl meu, care a fost directorul unui liceu tehnologic, spunea că un maistru bun este mai apreciat decât un ingenier mediocru. Consider că acest lucru este valabil şi astăzi. Obiectivul nostru este ca şcoala duală de la Blaj să devină cea mai bună din Transilvania”, a continuat Firsching.

Programul de învăţământ dual reprezintă o sursă importantă de tehnicieni bine pregătiţi, adaptaţi cerinţelor unei fabrici moderne şi familiarizaţi cu tehnologie de ultimă oră.

Bosch asigură elevilor o pregătire practică solidă

Grupul Bosch în România este un partener de încredere al şcolilor locale în cadrul proiectului de sistem educaţional dual, începând cu anul 2013. În Blaj, investiţia în pregătirea profesională a elevilor este un element important în strategia de implicare a companiei în dezvoltarea comunităţii locale. Compania este prezentă în Blaj din 2008, fiind prima fabrică deschisă în România de către grup şi a contribuit în acestă perioadă la dezvoltarea economică a regiunii. Fabrica Bosch din Blaj oferă tinerilor înscrişi în program o serie de beneficii precum servicii medicale, prânz gratuit la cantina fabricii, transport gratuit, echipament de lucru, rechizite, prioritate la angajare, având şi posibilitatea de a-şi continua studiile în cazul în care doresc să obţină diploma de bacalaureat. Mai mult de atât, elevii beneficiază de o bursă atât din partea statului, cât şi din partea companiei. În plus, Bosch va dota atelierele cu echipamentele necesare pentru ca elevii să beneficieze de cea mai bună pregătire tehnică. Cursurile vor avea loc atât în sediul liceului, cât și în incinta fabricii Bosch, unde vor fi efectuate și stagiile de practică.

Liceul Tehnologic “Timotei Cipariu” este o instituţie de învăţământ cu peste 50 de ani de tradiţie în pregătirea tinerilor pentru munca în sectorul industrial, care îşi propune să le ofere elevilor calificări profesionale ce corespund nevoilor de pe piaţă. “Liceul Tehnologic Timotei Cipariu și fabrica Bosch din Blaj vor fi locul unde fiecare elev își va putea atinge maximul capacităților intelectuale, morale, civice și abilitățile profesionale, pentru a fi competitivi pe piața muncii şi pentru a se integra în mediul social concurențial”, a declarat directorul liceului, Prof. Ioan Laţiu, “Scopul nostru comun este să oferim elevilor din zona Târnavelor educație, instruire tehnologică și profesională duală la standarde de calitate europeană, pentru desăvârșirea intelectuală, morală și profesională”, a continuat Laţiu. Bogdan, elev practicant în clasa XI-a, la specializarea sculer-matriţer, apreciază atmosfera de lucru placută: “Oamenii sunt extraordinari. Am primit sprijin în tot ceea ce am facut şi am contribuit cât de mult a fost posibil. Două cuvinte ar descrie acest loc: primitor şi calduros”.

Persoană de contact pentru jurnalişti:

Miruna Andriesei
Telefon:
+40 730 024 478

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără aproximativ 7.800 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 410.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2018). Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 77,9 miliarde de euro în 2018. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 460 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 68.700 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 130 locaţii din lume.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.