Peste 6.000 de elevi de liceu si studenti sunt asteptati chiar la producator acasa

0

Incepand din aceasta primavara, peste 6.000 de elevi de liceu si studenti sunt asteptati la fabricile Coca-Cola HBC din Ploiesti si Timisoara, pentru a invata  despre procesul de productie si de aducere pe piata a bauturilor non-alcoolice, chiar la producator acasa. Programul de educare a tinerilor este implementat de Junior Achievement Romania (JAR) si se desfasoara in perioada martie – decembrie 2013 in Ploiesti, Timisoara si in judetele invecinate.

Fabricile Coca-Cola HBC din Ploiesti si Timisoara si-au deschis portile pentru tinerii care vor sa cunoasca intregul proces din spatele unei sticle Coca-Cola: cum se produce un PET, care este procesul tehnologic de la formula la imbuteliere, cum decurge o zi de lucru pentru angajatii Coca-Cola HBC, cati oameni contribuie la producerea unei singure sticle de suc sau de ceai, despre  drumul unei sticle de la fabrica la supermarket sau ce resurse umane si ce diversitate de specializari sunt implicate in lantul de productie si in intreaga industrie a bauturilor racoritoare.

„Proiectul aduce in fata elevilor provocarea unei experiente. O vizita intr-o fabrica Coca-Cola HBC inseamna o expeditie intr-o fabrica moderna, apropierea de tehnologie, de locuri de munca despre care nu pot citi in manuale. Este un exemplu de cooperare public-privat in beneficiul noii generatii.”,

a declarat Stefania Popp, CEO Junior Achievement Romania. 

In timpul vizitelor, tinerii afla de la coordonatorii locali ai proiectului despre modul de preparare a bauturilor non-alcoolice, de la extractia apei de la mare adancime, pana la masurile companiei pentru protejarea mediului. Tururile de fabrica presupun vizitarea liniei tehnologice Coca-Cola, fiind completate de o serie de prezentari si de filme care insotesc prezentarile, precum si de sesiuni de intrebari si raspunsuri.

„Suntem mandri sa deschidem portile fabricilor Coca-Cola HBC si am descoperit cu bucurie ca tinerii dau dovada de un interes si de o curiozitate care ne incurajeaza sa continuam! Ne-am propus, avand suportul Junior Achievement Romania, sa spunem povestea din spatele produselor noastre: de la procesul tehnologic, la oamenii Coca-Cola sau la actiunile de responsabilitate sociala pe care le dezvoltam, fie ca este vorba de reutilizarea apei consumate in fabrici si reciclarea ambalajelor sau de Ziua Voluntariatului, decretata oficial la Coca-Cola.”, a declarat Mugurel Radulescu, Public Affairs and Communications Manager, Coca-Cola HBC Romania si Republica Moldova

Pana in prezent, peste 1900 de tineri si cadre didactice, din 49 de scoli, au vizitat cele doua fabrici.

„Vizitele la fabricile Coca-Cola HBC sunt un tip de educatie practica, oferind posibilitatea ca notiunile teoretice sa fie completate de exemple reale, practice, usor de inteles si de retinut. Este un bun exemplu pe care il da unul dintre marii producatori din Romania, industriei.”, a declarat Daniela Staicu, Manager Marketing si Comunicare Junior Achievement Romania.

Inscrieri pentru participarea la program se pot face pe: http://thereconcept.ro/ro/blog/vizita-la-coca-cola-hbc/sa-vizitam-fabricile-coca-cola-hbc

 

Fotografii din cadrul vizitelor la fabricile Coca-Cola HBC, aici.

Despre Junior Achievement Romania

Junior Achievement Romania, organizatie non-profit, a fost fondata in anul 1993 si este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA si a Junior Achievement-Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare si cea mai dinamica organizatie internationala de educatie economica si antreprenoriala. In Romania, programele JA de tip learning by doing  sunt urmate anual de peste 153.000 de elevi din 1.000 de institutii de invatamant si se desfasoara local in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, institutiile de invatamant si comunitatea de afaceri.  Website: www.jaromania.org

Despre Coca-Cola HBC Romania

Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din Romania si imbuteliator francizat al Companiei Coca-Cola. Coca-Cola HBC Romania imbuteliaza o gama larga de produse din portofoliul Coca-Cola, de la bauturi racoritoare carbonatate, necarbonatate, nectaruri, pana la ceaiuri, apa minerala, bauturi energizante si cafea. Coca-Cola HBC Romania are sediul social in Voluntari si detine trei fabrici de imbuteliere pe teritoriul tarii, localizate in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei.

Coca-Cola HBC Romania face parte din Grupul Coca-Cola Hellenic, unul din cei mai mari mai produselor Companiei Coca-Cola din lume si cel mai mare din Europa. Operatiunile Coca-Cola Hellenic acopera 28 de tari, deservind peste 560 milioane de oameni. Cu sediul central la Atena, compania este cotata la bursele de valori din Atena, New York si Londra.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează