Peste 100 de copii defavorizați din judeţul Dolj au acum donatori şi astfel mai multe şanse pentru un viitor mai bun

0

World Vision România anunţă că a depăşit la începutul acestei săptămâni numărul de 100 de copii sponsorizaţi prin programul „Donator de Viitor”.

Lansat la 1 octombrie, acest  program este primul demers de tip „child sponsorhip” din România, prin care organizația le oferă românilor posibilitatea de a contribui la schimbarea destinului unei comunități defavorizate, susținând copiii din acea comunitate.

Prima etapă a programului de dezvoltare comunitară se derulează în intervalul octombrie 2013 – septembrie 2014 și vizează nevoile a 13 comunități defavorizate din județul Dolj, acesta fiind unul dintre județele cu cel mai scăzut nivel de trai din România. Toţi cei care doresc să susțină demersul World Vision pot sprijini unul din copiii înscriși în program, prin donații lunare de 68 de lei pe www.worldvision.ro/donator-de-viitor.

„Reacţia rapidă a oamenilor care au devenit donatori în aceste prime 2 luni ne bucură foarte tare şi ne dă speranţe pentru viitor. Încă avem mulţi copii care merită şansa unei vieţi mai bune. Le multumim tuturor celor care s-au implicat déjà şi îi încurajăm să rămână alături de noi. În egală măsură, le mulţumim celor care ne-au vizitat site-ul, precum şi prietenilor noştri din social media – şi această susţinere contează pentru copiii din programul nostru. Campania <<Donator de viitor>> continuă şi în perioada iernii cu noi poveşti de la copiii din comunităţi, a căror viaţă este atât de diferită de cea a copiilor din oraşe. Împreună putem reduce acest decalaj.  Îi rugăm pe toți cei care văd acest mesaj să nu rămână indiferenți.” a declarat Cătălin Andrew Popa, Director Național  World Vision România.

Toţi cei 600 de copii înscriși în program vor beneficia de ajutor în cadrul unui amplu proiect de dezvoltare comunitară ce se derulează pe 5 paliere principale: educație, sănătate, dezvoltare economică, advocacy, dezvoltare spirituală.

world_vision_donator de viitor

Protecția și sănătatea copilului – printre subiectele cele mai emoționante pentru publicul larg

Un studiu online[1] realizat în perioada 1 – 30 iunie 2013 pe un eşantion de 8560 respondenţi, cu vârsta peste 18 ani, a relevat că printre subiectele cele mai emoționante pentru publicul larg sunt cele legate de protecția și sănătatea copilului (64,64%), violența domestică (37.68%) și accesul la educație (20.72%). Același studiu arată că protecția sau sănătatea copilului sunt subiecte mai emoționante pentru categoriile de vârstă 26-35 ani și 36-45 ani. Sănătatea copilului e mai importantă pentru persoanele între 36-45 ani (33%) , iar protecția copilului pentru persoanele între 25-36 ani (44.2%).

În ceea ce privește acțiunile care arată implicarea socială, pe primul loc în opțiunile românilor se află  donarea unor sume de bani (12.03%), urmată de susținerea unor companii sau business-uri care dovedesc atenție și implicare socială (10.08%) și participarea la evenimente cu obiectiv social (9.22%). Aproape o treime dintre respondenți nu se implică social în niciun mod (29.66%), iar sub un procent au menționat alte modalități prin care sunt implicați social.

Donator de viitor – un program de dezvoltare comunitară pe multiple paliere

Prin intermediul programului „Donator de Viitor”, fiecare susținător al campaniei ajută World Vision România poate să contribuie la schimbarea în bine a vieții celor 600 de copii, schimbând lumea în care ei trăiesc. Astfel, plecând de la faptul că bunăstarea copilului este strâns legată de  bunăstarea familiei sale și a comunității în care trăiește, World Vision România lucrează alături de oamenii din fiecare comunitate pentru a rezolva problemele cu care se confruntă –  alcătuiesc planul de activitate, apoi îl pun în practică împreună și, în ultima etapă, pregătesc membrii comunității astfel încât ei să poată continua pe cont propriu ceea ce au construit.

Problemele care vor putea fi rezolvate datorită donaţiilor primite acoperă o paletă largă: dotarea şcolilor şi grădiniţelor cu material didactic, mobilier, laboratoare de informatică, racordarea acestora la reţeaua de apă curentă, deschiderea sau modernizarea punctelor sanitare, îmbunătăţirea drumurilor de acces către şcoli, crearea de spaţii pentru activităţi culturale şi de petrecere a timpului liber, organizarea de excursii, tabere şi vizite la diverse obiective.

Astfel, copiii vor putea ajunge mai uşor la şcoală, vor avea condiţii mai bune de studiu, atât individual, cât şi în colectivitate, acces la servicii medicale de calitate, ocazii de a ieşi în lume şi de a cunoaşte alţi tineri, alte locuri, de a-şi lărgi orizonturile.

Particularitatea programului „Donator de Viitor” constă în implicarea pe termen lung și în crearea unei legături directe între copil și persoana care se înscrie în programul de donații.  Astfel, programul permite o comunicare constantă între donator și copil, primul dintre ei având posibilitatea de a coresponda cu copilul şi cu familia lui sau de a-l vizita, dacă își dorește acest lucru.

Cum poți să devii donator de viitor?

Foarte simplu. Intri pe www.worldvision.ro/donator-de-viitor și îți alegi copilul pe care dorești să îl susții. Donând lunar 68 de lei, tu îi asiguri copilului ales șansa la o viață mai bună și suport moral. Astfel, cu mai puțin de 2.5 lei/zi îi poți schimba destinul, dându-i posibilitatea să meargă în fiecare zi la școală, să aibă caietele și cărțile necesare, să se ducă la doctor atunci când este cazul și să beneficieze de tratamentul corespunzător, chiar să meargă în excursii şi tabere şi să vadă astfel că lumea este mult mai largă decât ştiu ei.  Vei primi scrisori de la copilul ales, informații despre evoluția lui și îl poți vizita dacă dorești. Însă impactul donației tale este mult mai mare. El se răsfrânge asupra întregii comunităţi în care copilul trăieşte. Cu ajutorul tău, World Vision România va lucra alături de reprezentanţii comunităților din program pentru a dezvolta proiecte concepute în funcție de necesitățile locale, contribuind astfel la bunăstarea tuturor copiilor și familiilor din zonă.

100 de copii au acum donatori de viitor. Alţi 500 de copii înscriși în proiect așteaptă ajutorul nostru

http://www.worldvision.ro/donator-de-viitor


[1]
                        [1] „Implicarea brandurilor în societate”  1 iunie – 30 iunie 2013, 8560 respondenți,  platforma online ivox.ro

 

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează