Inscrie-te in campania “Stres Urban”

0

Inscrie-te in campania  “Stres Urban

Proiect pilot desfasurat sub dezideratul “Sa facem din sectorul 1 Bucuresti un spatiu al coresponsabilitatii sociale!”

Blocaje in trafic, claxoane intermitente, cozi la semafoare, autobuze arhipline, soferi stresati, pietoni grabiti, motociclisti vitezomani, toate descriu tabloul cotidian al vietii in oras. Numarul de masini la nivel mondial este in continua crestere, depasind 1 miliard. In Bucuresti cele cca 1,2 milioane de masini ating limita pe care o poate accepta infrastructura orasului.

Ce consecinte are stresul din trafic asupra vietii nostre? Care sunt principalele motive ale stresului urban? Cum putem sa ne imbunatatim viata in oras?

Asociatia CRIES in parteneriat cu Asociatia Reper 21, Activi pentru Viitor, Asociatia Concept Urban, Asociatia Progenies, Asociatia Start Focus si Asociatia Profesionala a Transportatorilor APT lanseaza campania photovoice “Stres Urban”, cu scopul de a reduce agresivitatea traficului urban din Bucuresti.

stres urban

Inscriere!

Orice bucurestean care se simte afectat de stresul din trafic poate participa la campanie.

Inscrierea se face pe pagina Facebook a campaniei www.facebook.com/pages/Stres-Urban  prin publicarea unei fotografii realizate cu camera foto sau cu telefonul. Fotografia trebuie sa surprinda un moment tensionat din trafic si sa fie insotita de un mesaj descriptiv.

Cei 15 participanti vor fi selectati de un juriu format din reprezentanti ai organizatiilor care au initiat campania.

Data limita de inscriere este vineri, 4 aprilie, ora 24h.

Metoda?

Photovoice este o metoda de educatie nonformala prin care un grup restrans de oameni fotografiaza pe o anumita tema, se intalnesc si dezbat despre subiect, isi creeaza o poveste comuna, organizeaza o expozitie si invita persoane cheie la eveniment pentru a gasi solutii. Atentie, nu este un atelier de fotografiere, photovoice-ul utilizeaza fotografia ca mijloc de comunicare a unor probleme societale.

Beneficii?

Campania dureaza o luna, timp in care vom realiza:

  • o sesiune de formare privind metoda photovoice
  • o sedinta foto cu un fotograf specializat despre tehnica fotografica
  • trei sesiuni de fotografiere in oras, la orele de aglomeratie in trafic
  • un vernisaj cu fotografiile si o dezbatere pe tema agresivitatii in trafic (30 aprilie 2013)
  • animarea unei pagini Facebook ai caror protagonisti sunt cetatenii implicati in campanie

Context?

Campania Stres Urban se desfașoara in cadrul proiectului Rolul dialogului social in dezvoltarea incluziunii sociale active (2010-2013). Sectorul 1 București este unul din cele 8 centre de implementare a proiectului, dezvoltandu-se in acest sens un Grup Local de Acțiune. Obiectivul principal al proiectului se referă la implicarea cetatenilor in definirea participativa a bunastarii sociale și initierea unor demersuri pilot, care sa faciliteze ameliorarea vietii in sectorul 1 Bucuresti.

In exprimarea criterilor de bunastare pentru sectorul 1 Bucuresti, au fost implicati un numar de 271 de cetateni, din 21 de grupuri omogene, care s-au exprimat liber referitor la modul in care definesc ideea de viata buna si principalele piedici cu care se confrunta.

In topul 5 al indicatorilor de bunastare, cu cele mai multe raspunsuri exprimate de catre cetateni se gaseste si indicatorul Politete, Respect, Toleranta – care a colectat 4,47% din totalul de raspunsuri exprimate de catre cetateni. O problema semnificativa care a fost exprimata in acest sens se refera la agresivitatea in trafic.

Mai multe informatii despre proiect pot fi obtinute la www.dialogsocial.cries.ro.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează