De la artizanal la digital. Muzeul Național al Țăranului Român sărbătoreşte 23 de ani de la refondare prin lansarea unei aplicații de mobil

0

Marți, 5 februarie 2013, Muzeul Național al Ţăranului Român împlineşte 23 de ani de la refondarea sa.

Cu această ocazie, de la ora 18.00, Muzeul Ţăranului, în colaborare cu agenţia de publicitate Draftfcb, îşi invită fanii, la Clubul Țăranului, să afle în timp real noutăţile şi calendarul de evenimente MNŢR, folosind noua aplicaţie pentru telefonul mobil. Iar de la ora 20:00, Vasile Dinu şi Taraful de la Mârşa vor susţine un concert la care intrarea este liberă.afis_23 site

Aplicaţia este disponibilă iniţial doar pentru terminale mobile care folosesc sistemul de operare iOS şi poate fi descărcată gratuit din AppStore.

„Ideea pentru aplicaţia MNŢR a venit în mod natural – aveam deja o simpatie pentru Muzeul Ţăranului Român, pentru ca MNȚR a devenit și un hub cultural, ba chiar un loc de hangout. Este un muzeu care ţine pasul cu mediile noi. Pe lângă turul virtual al muzeului, aplicaţia MNŢR vine ca o completare a prezentei Muzeului Național al Țăranului Român în mediul digital.”, declară Andrei Mihăilescu, Copywriter Draftfcb.

Din interfaţa aplicaţiei, personalizată cu motive tradiţionale româneşti, utilizatorii pot accesa două secţiuni principale: Muzeu şi Evenimente. Prima secţiune conţine informaţii istorice, dar şi date utile precum adresa, programul sau preţul biletelor, iar secţiunea Evenimente conţine un calendar mereu actualizat al proiecţiilor de filme, concertelor, lansărilor de carte şi altor evenimente găzduite de Muzeul Ţăranului.

Având în vedere că Muzeul Național al Ţăranului Român are o efervescenţă aparte, aplicaţia a fost gândită pentru a permite utilizatorilor de iPhone să fie la curent cu toate evenimentele care se organizează la Muzeul Ţăranului, dar serveşte şi ca o sursă de informaţii pentru cei care n-au trecut încă pragul muzeului”, adaugă Sorin Tofan, Art Director Draftfcb.

afis_QR Code MNTRAplicaţia va fi promovată printr-o campanie media OOH şi indoor neconvenţională. Pe panouri vor fi montate covoare lucrate manual al căror model formează un QR Code. QR Code-ul trimite către link-ul din Appstore de unde se poate lua aplicația.

<Lucrate manual, explorate digital> este ideea care surprinde esenţa campaniei dezvoltate pentru Muzeul Național al Ţăranului Roman – un amestec între vechi şi nou care s-a materializat prin covoare tradiţionale cu modele care formează un QR Code cu link-ul către aplicaţie”, explică Claudiu Dobriţă, Creative Director Draftfcb.

Scanarea codului QR poate returna două variante de răspuns: pentru utilizatorii de iPhone, aceasta va deschide pagina noii aplicaţii MNŢR din AppStore (http://muzeultaranuluiroman/app), care poate fi descărcată şi instalată, în timp ce posesorii altor tipuri de smartphone vor putea accesa o pagină pentru mobil dedicată Muzeului Ţăranului.

Echipa care a lucrat la proiect a fost formata din: Claudiu Dobriță (Creative Director), Cătălin Rulea (Head of Art), Andrei Mihăilescu (Copywriter), Adrian Roșu (Art Director), Sorin Tofan (Art Director), Valentin Milcoveanu (Prepress Layoutist), Cristian Erbașu (Graphic Designer), Marian Csosz (Senior Production Executive), Cristina Badea (Account Director), Flavia Marin (Account Manager), Laura Blebea (Account Executive), Liliana Tiu (Media Manager).

 ––-

Despre Muzeul Național al Țăranului Român

Muzeul Național al Țăranului Român se înscrie în familia europeană a Muzeelor de Arte și Tradiții Populare. Este un muzeu național, patronat de Ministerul Culturii. Posesorul unor colecții de obiecte deosebit de bogate, adăpostit într-o clădire-monument istoric, în stil neo-romanesc, practică o muzeografie cu totul aparte, care i-a prilejuit în anul 1996 onoarea atribuirii trofeului EMYA – European Museum of the Year Award. Stilul original de expunere se prelungește și în publicațiile muzeului, în acțiunile de tip Muzeul Misionar, Școala Satului sau în evenimente precum vernisaje, concerte, conferințe, lecturi.

Scurt istoric

1906 – Se fondează Muzeul de Artă Naţională, pornind de la colecțiile existente în Muzeul Național de Antichități (înființat în 1864). Primul director, până în 1948, a fost Alexandru Tzigara-Samurcaş, doctor în istoria artei şi filozofie, care a îmbogățit în mod substanțial colecţiile muzeului.

1912 – Se pune piatra de temelie la noua clădire a Muzeului de la Şosea. Al. Tzigara – Samurcaş alege stilul de arhitectură neoromânesc. Construirea clădirii, proiectată, inițial, de Nicolae Ghica – Budești, apoi, de Grigore Ionescu, va dura câteva decenii.

1948 – Muzeul de Artă Naţională se reorganizează în Muzeul Național de Artă și Arheologie și devine, apoi, Muzeul de Artă Populară al R.P.R.

1953 – Colecţiile sunt mutate în Palatul Ştirbei de pe Calea Victoriei, iar în clădirea vechiului muzeu se instalează Muzeul V.I. Lenin – I.V. Stalin.

1965 – Muzeul devine Muzeul de Artă Populară al Republicii Socialiste România, fiind condus, în continuare, de Tancred Bănățeanu. În timpul mandatului acestuia, colecțiile Muzeului se triplează.

1978 – Unificat cu Muzeul Satului, Muzeul de Artă Populară este, practic, desfiinţat.

1990 – Se naşte Muzeul Ţăranului Român. Colecțiile Muzeului se întorc în clădirea ce le-a fost destinată. Primul director, până în anul 2000, este pictorul Horia Bernea.

1993 – În a doua zi de Paşti, se deschide Muzeul cu primul segment al expoziţiei permanente: „Crucea”.

1996 – Primeşte premiul „Muzeul European al Anului”.

2007 – Instituția devine Muzeul Național al Țăranului Român.

––-

Despre Draftfcb

Draftfcb s-a nascut prin fuziunea dintre una din cele mai vechi agenții de publicitate din lume – Foote Cone & Belding (FCB) si DRAFT – una dintre cele mai puternice agenții de marketing. În România, Draftfcb are peste 15 ani de activitate. Agenția a fost înființată în 1997 de Bogdan Sântea, iar din 1999 se transformă în agenţie full service. În 2007, FCB Bucharest a devenit DRAFTFCB Bucharest şi beneficiază, ca urmare a apartenenţei la reţeaua internaţională DRAFTFCB, de experienţa de mai bine de 135 de ani în industria publicităţii a Foote Cone & Belding, care se împleteşte cu viziunea şi expertiza DRAFT.

Portofoliul de servicii oferite de Draftfcb cuprinde: Advertising, Strategic Planning, Data Strategy & Analytics, Digital, Marketing Direct, CRM, Experiential, Evenimente/Sponsorizari, Media Planning & Buying, Promoții, PR.

Printre clienţii Draftfcb în România: Beiersdorf (NIVEA, Eucerin), Fashion House Outlet Centre, JTI (Camel, Glamour, Sobranie), Kika, Kraft Foods (Oreo, Tuc), Lavazza, Philips, Recolamp, SCA Hygene (Zewa),  Pazo, Vodafone, Penny Market si Penny Market XXL (REWE), LEM’s.

––––-

Partener: Clubul Ţăranului

Parteneri media: 24-Fun, Radio România, Radio România Actualități, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România International, RFI, Itsy Bitsy, Zeppelin, Igloo, Arhitext, Observator cultural, Cultura, BeWhere!, www.LiterNet.ro, HotNews.ro, webpr.ro, Port.ro, b365.ro, onlinegallery.ro, modernism.ro, www.ArtClue.net, www.artline.ro, www.artactmagazine.ro, www.decosieco.ro, www.inparc.ro, www.cooperativaurbana.ro, www.comunicatedepresa.ro, Media IQ.

Facebook

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează