CRAIOVA: Asociația PR Pătrat lansează proiectul “De la comunități la comunitate”

0

Asociația PR Pătrat anunță lansarea proiectului “De la comunități la comunitate ”. Proiectul se numără printre cei doi câștigători din orașul Craiova ai programului de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, ediția 2013, dezvoltat de HEINEKEN în parteneriat cu Asociația CSR Nest.

Proiectul este implementat de Asociația de Comunicare și Relații Publice PR Pătrat în parteneriat cu JCI Craiova și se va derula în perioada Octombrie 2013 – Martie 2014. “De la comunități la comunitate” răspunde nevoii de a crește gradul și calitatea colaborării dintre ONG-uri, ca strategie de asigurare a sustenabilității acestora și a intervențiilor lor pentru dezvoltarea comunităților locale.

Proiectul va facilita constituirea ONG-urilor din Craiova și de pe o arie de 15 kilometri în jurul acesteia într-o comunitate solidară, eficientă și durabilă. Pentru realizarea acestui scop, PR Pătrat dezvoltă platforma online www.managementulcomunitatilor.ro, dedicată conectării membrilor ONG-urilor și îmbunatățirii practicilor acestora în domeniul comunicării, managementului și CSR-ului, prin cunoaștere reciprocă, schimb de bune practici și acces la resurse de formare continuă.

“Chiar dacă adresează probleme comune și se confruntă cu provocări similare, aproape toate organizațiile neguvernamentale renunță la beneficiile conlucrării în mod sistematic și lucrează separat. ONG-urile încheie sporadic parteneriate, însă nu fac acest lucru în mod planificat. Acest lucru duce la o duplicare a eforturilor și la o fragmentare a impactului inițiativelor lor. Comunitatea ONG-urilor are nevoie de un mediu în care membrii săi pot să învețe unii de la ceilalți, să facă schimb de bune practici și să treacă la nivelul următor. Iar comunitățile locale au nevoie de o astfel de comunitate de ONG-uri, pentru o dezvoltare durabilă” afirmă Alin Mechenici, președintele Asociatiei PR Pătrat.

De asemenea, în perioada Octombrie-Decembrie 2013, PR Pătrat va facilita dezvoltarea capacității organizațiilor neguvernamentale din Craiova de a acționa în mod responsabil, eficient și sustenabil, ca parte a aceleiași comunități. Acest lucru va fi posibil prin implicarea a minim 6 reprezentanți/ONG într-un mix de formare (cursuri modulare, ateliere) în domeniul managementului, comunicării, relațiilor publice și CSR-ului.

Înscrierea la cursuri va fi lansată la finalul lunii Octombrie și se va realiza pe bază de formular. Formarea va fi urmată de o perioadă de mentorat și de practică (Ianuarie-Februarie 2014) în care membrii ONG, sub îndrumarea experților formatori, vor dezvolta și implementa micro-proiecte în comunitățile locale, dar corelate la nivelul comunității de ONG-uri.

La finalul proiectului, ONG-urile beneficiare vor fi sprijinite să se constituie într-o comunitate de practică, formală sau informală, care să asigure corelarea eforturilor ONG-urilor și pe viitor, respectând principiile de management responsabil, eficient și sustenabil.

Proiectul “De la comunități la comunitate” a fost unul dintre cele două proiecte câștigătoare ale programului de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunități”, ediția 2013, dezvoltat de HEINEKEN în parteneriat cu Asociația CSR Nest în orașul Craiova. În urma unui proces de evaluare a tuturor proiectelor înscrise în programul de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi”, juriul programului a desemnat cele două organizaţii neguvernamentale câştigătoare în orașul Craiova care au primit un grant în valoare de 50.000 RON fiecare.

Despre Asociația PR Pătrat

Asociația de Comunicare și Relații Publice “PR Pătrat” își propune să contribuie la îmbunătăţirea domeniului relațiilor publice în România şi la dezvoltarea comunicării între organizațiile neguvernamentale și companii într-un mod profesionist.

Despre JCI Craiova

La nivel internațional, JCI (Junior Chamber International) este cea mai mare organizație pentru tineri lideri și antreprenori. Are peste 60 de ani de existență, prezentă în peste 6.000 de comunități locale din 115 țări și peste 200.000 de membri.

JCI Craiova activează din 2011 ca grup de inițiativă, urmând ca din 2012 să fie afiliată la federația JCI Romania și, implicit, la rețeaua JCI. Urmând misiunea JCI, ne dorim să contribuim la dinamizarea comunității craiovene. Asftel, oferim tinerilor lideri, manageri și antreprenori oportunitatea de a-și dezvolta calitățile de lider și spiritul întreprinzator necesare succesului atât în afaceri cât și în viață.

 

Despre HEINEKEN pentru Comunităţi

Programul de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi” este implementat de compania HEINEKEN şi Asociaţia CSR Nest, ca parte din agenda globală de sustenabilitate a grupului HEINEKEN, “Brewing a Better Future”. Obiectivul general al programului de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi” este acela de a sprijini cele 4 comunităţi locale (Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc şi Târgu Mureş) unde compania HEINEKEN este prezentă cu câte o fabrică, prin implicare activă şi responsabilă în comunitate. HEINEKEN susţine comunităţile locale în care îşi desfăşoară activitatea – şi care au nevoi complexe şi multiple – investind în programe relevante pentru aceste comunităţi.

 

 

 

 

 

 

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează