Campanie de colectare selectivă în Ploieşti

0

Eco-Rom Ambalaje lansează campania de colectare selectivă în Ploieşti!

Eco-Rom Ambalaje – cea mai importantă organizaţie de îndeplinire a obligaţiilor legale de reciclare a deşeurilor de ambalaje şi deţinătoarea licenţei mărcii „Punctul Verde” în România – în parteneriat cu Primăria Municipiului Ploieşti, cu susţinerea Bergenbier S.A., lansează sâmbătă, 28 mai, campania de informare şi educare cu privire la colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaje: „Primul pas în reciclare: Colectează selectiv!”

Sub sloganul “Deşeurile de ambalaje se reciclează!”, Eco-Rom Ambalaje, împreună cu partenerii săi, îşi propun ca prin intermediul campaniei să informeze populaţia din Ploieşti asupra importanţei şi necesităţii colectării selective a deşeurilor de ambalaje generate în gospodării. Campania este realizată cu sprijinul Rosal şi RATSP Ploieşti.

„Campania se adresează populaţiei oraşului Ploieşti, în special celor care au acces la serviciile de colectare selectivă a deşeurilor de ambalaje. Ploieştenii trebuie să înţeleagă ce este colectarea selectivă, cum se face corect şi, mai ales, de ce este important să separăm deşeurile de ambalaje de gunoiul menajer. Nu este suficient doar să ştim, trebuie să şi acţionăm! Noi facem primul pas în acest sens: informăm, educăm şi ne propunem să schimbăm comportamente, pentru că suntem conştienţi că populaţia este, în acest moment, actorul-cheie pentru îndeplinirea obligaţiilor de reciclare a deşeurilor de ambalaje”, a declarat Lorita Constantinescu, Director Comunicare şi Relaţii Publice, Eco-Rom Ambalaje.

Startul campaniei va fi dat în perioada desfăşurării Zilelor Ploieştiului, sâmbătă, 28 mai, atunci când vor avea loc o serie de acţiuni la punctele de colectare selectivă amplasate în principalele zone de desfăşurare a evenimentelor. De asemenea, ploieştenii care depun corect deşeurile de ambalaje vor fi premiaţi, pe 31 mai şi 2 iunie, la punctele de colectare din fiecare cartier. Sâmbătă, 4 iunie, în Parcul Bucov, promoterii şi mascotele colectării selective, sub îndemnul: „Distrează-te şi fii responsabil!”, invită participanţii să depună selectiv deşeurile de ambalaje generate şi să câştige premii.

Eco-Rom Ambalaje şi Bergenbier mai lansează o provocare, de data aceasta cu sprijinul Radio Prahova: în perioada 30 mai – 3 iunie, ascultătorii trebuie să răspundă corect la întrebările despre colectarea selectivă pentru a fi premiaţi.

„Având în vedere importanţa pe care Bergenbier S.A. o acordă protecţiei mediului, preocupare care se reflectă în toate acţiunile noastre, susţinem programul de colectare selectivă a deşeurilor de ambalaje în oraşul în care activăm. Îi încurajăm pe toţi locuitorii oraşului Ploieşti, inclusiv pe angajaţii noştri, să se implice activ în colectarea selectivă. Prietenii ştiu de ce.”, a declarat Ileana Dumitru, Legal & Corporate Affairs Director  Bergenbier S.A.

În prezent, oraşul Ploieşti beneficiază de sistemul de colectare selectivă, prin existenţa a 31 de puncte de colectare puse la dispoziţie de Eco-Rom Ambalaje, urmând ca până la finalul anului, reţeaua să se extindă până la 50 de puncte, în funcţie de performanţa serviciului. Cantitatea medie lunară colectată de la populaţia ploieşteană este de aproximativ 8 tone de deşeuri de ambalaj (plastic, metal, hârtie-carton şi sticlă). Prin campania demarată se urmăreşte creşterea interesului populaţiei pentru colectarea selectivă şi, implicit, eficientizarea sistemului, astfel încât să crească cantitatea de deşeuri de ambalaje colectate selectiv şi, ulterior, reciclate.

 

„Primăria Municipiului Ploieşti a realizat importanţa proiectelor de management al deşeurilor, susţine colectarea selectivă şi este conştientă de necesitatea extinderii acestui sistem şi la populaţie. Cu atât mai mult cu cât cantitatea de gunoi depusă pe groapă trebuie să scadă cu minim 15%, conform legii. Încurajăm deci ploieştenii să vină la punctele de colectare, să depună selectiv şi să dea dovadă de un comportament responsabil!”, a declarat Primarul Municipiului Ploieşti, Andrei Liviu Volosevici.

 

În cadrul campaniei, alături de platforma on-line www.colecteazaselectiv.ro, mesajele de colectare selectivă vor fi comunicate prin intermediul mai multor materiale: flyere informative, saci coloraţi în culorile colectării selective (galben, albastru şi verde) şi produse realizate din deşeuri de ambalaje reciclate. De asemenea, în cadrul acţiunilor, mascotele colectării selective vor vorbi cu ploieştenii despre importanţa colectării selective şi a reciclării şi le vor răspunde acestora la întrebări.

Despre Eco-Rom Ambalaje

Eco-Rom Ambalaje S.A. are un portofoliu de 1.810 de companii – client pentru care duce la îndeplinire obligaţiile legale privind reciclarea şi valorificarea deşeurilor de ambalaje, prin intermediul a 200 de operatori de management al deşeurilor. Rezultatele sistemului constau în direcţionarea anuală către reciclare a peste 330.000 de tone de deşeuri de ambalaje. La finalul anului 2010, un număr de 4 milioane de locuitori din 150 de localităţi aveau acces la sistemul de colectare selectivă dezvoltat de Eco-Rom Ambalaje, cantitatea de deşeuri de ambalaje colectată de la populaţie crescând cu 60% faţă de 2009.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează