Bicicleta şi provocările pedalatului în Bucureşti. Interviu cu Biciclop

0

interviurile-romaniapozitivaA venit primăvara, deci e timpul să scoatem bicicletele la aer şi să facem o plimbare pe două roţi! Pentru iubitorii de mişcare, am pregătit un interviu cu cei de la Biciclop, despre lumea bicicletelor şi pedalatul în Capitală:

Cine este Biciclop?

Biciclop este o echipa tanara si entuziasta care sustine miscarea in aer liber si crede ca bicicleta poate transforma orasul intr-un spatiu mai prietenos, mai curat si mai uman.

Poveste Biciclop a inceput din dorinta de a aduce o schimbare pozitiva in mediul nostru, precum si din convingerea ca abordarea noastra, moderna, profesionista si orientata catre oameni, va avea un impact puternic in comunitate.

IMG_5709

Cum v-ati apucat de Biciclop? Care este ideea din spatele afacerii?

Proiectul Biciclop s-a nascut in 2009, dupa ce ne-am indragostit de stilul de viata urban din Amsterdam si Copenhaga. Am plecat de la ideea de a transforma orasele de la noi in ceva similar. In prima faza am importat biciclete second-hand din Olanda, niste biciclete de oras clasice pe care le reconditionam in atelierul vechi din Povernei.

In scurt timp am trecut la un nou nivel, devenind importatori oficiali  pentru nume mari, precum Gazelle, VANMOOF sau Strida. De anul trecut ne-am largit gama de produse, introducand alaturi de bicicletele de oras si biciclete MTB de la Merida, Giant, Focus si Cross, dar si trotinete de la Razor.

Mai mult, pe timpul sezonului rece am introdus in oferta noastra echipament sportiv de iarna, ba chiar am achizitionat cel mai performant sistem de service pentru schiuri si snowboard-uri. In timp ne propunem sa aducem si mai multa diversitate in magazinul nostru, acoperind si alte activitati sportive.

Vrem ca biciclistii sa se simta ca acasa atunci cand vin la noi, asa ca am creat o echipa de oameni calzi si un magazin modern, spatios si primitor, unde le oferim o experienta cat mai completa.

Care sunt clientii vostri?

Clientii nostri sunt inteligenti si stiu sa se bucure de natura inconjuratoare. Multi sunt persoane care adora stilul de viata urban cu tot ce ofera el: viata culturala bogata, stradute vechi boeme, furnicarul agitat de zi cu zi.

Avem clienti de toate varstele, de la copilasi care abia invata sa mearga pe bicicleta sau adolescenti dornici de trick-uri in skatepark, pana la tineri si adulti care ies in padure sau la munte si chiar pensionari care cauta plimbari mai relaxate pe bicicletele electrice.

Majoritatea vor sa faca o alegere informata si apeleaza la echipa noastra pentru lamuriri, sfaturi si ajutor in procesul de decizie.

RAZ_1821

Cinci lucruri pozitive la mersul pe bicicleta?

Sunt mult mai multe lucruri pozitive. Unul foarte practic este timpul pe care il castigi, fiindca pe bicicleta eviti traficul intr-un oras in care adeseori viteza medie este de 10km/h. Altele tin de costuri, sanatate si stilul de viata: economisesti banii de benzina, te mentii in forma fizica, te relaxezi si iti faci prieteni noi intr-o comunitate frumoasa, intr-o continua crestere. Iar daca bei o bere in oras cu prietenii, nu exista riscul sa ti se ia permisul de conducere. 🙂

Ce imbunatatiri credeti ca s-ar putea aduce in Capitala pentru biciclisti?

Infrastructura este prima imbunatatire de care avem nevoie: benzile de biciclete trasate pe trotuare cu cativa ani in urma au fost contestate inclusiv de politie, asa ca e nevoie de piste conform standardelor europene. S-au facut deja cativa pasi in aceasta directie si speram ca tendinta aceasta sa creasca.

Tot la capitolul infrastructura, parcarile de biciclete amenajate si pazite, amplasate in locuri de transfer (gara, autogara, mai ales cele pentru rute scurte) ar ajuta foarte mult “navetistii”, permitandu-le sa faca ultima portiune a traseului pe bicicleta, cu un cost minim.

De asemenea, legislatia ar trebui sa protejeze biciclistii in trafic (la fel cum sunt protejati pietonii, de exemplu prin dreptul la prioritate).

IMG_5502

Cateva sfaturi practice pentru cei care pedaleaza in Bucuresti?

In primul rand le recomandam sa foloseasca cele cateva piste care sunt functionale. In felul acesta se face si o educatie a soferilor si pietonilor de a respecta aceste piste, in speranta ca in viitor ele se vor inmulti.

Pentru cei mai norocosi in ceea ce priveste zona in care stau, o solutie este sa traverseze parcurile in care bicicletele sunt admise: e mai putin riscant, iar aerul e mai curat. Pentru ceilalti, sfatul nostru principal este sa exploreze stradute adiacente traseului lor uzual, mai putin aglomerate si adesea mai placute pentru pedalat.

Chiar si celor cu experienta le recomandam sa evite la ore de varf arterele si intersectiile mari unde, datorita traficului aglomerat, aerul e mai poluat si navigatul printre autoturisme ne poate crea neplaceri.

In general, recomandam tuturor sa isi doteze bicicleta cu mijloace de semanlizare (lumini, reflectorizante, sonerii) pentru binele lor si a celor din jur. Iar bicicleta trebuie sa fie atent securizata  atunci cand este parcata in spatiu public,  iar intotdeauna peste noapte sa fie depozitata intr-un spatiu inchis si pazit, pentru a evita furturile.

Un vis despre Romania pe bicicleta?

Visam in continuare sa fie ca in Amsterdam sau Copenhaga. 🙂

Interviurile RomaniaPozitiva, martie 2014

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează