Autenticul s-a lansat sub un nou nume: Iutta. Dor de românesc

0

 Vineri, 26 aprilie, ora 19:00, motivul pentru care toți iubitorii de românesc s-au reunit în cadrul nou9 a fost evenimentul de lansare a primei colecții de genți Iutta – „Spirit Eflorescent”.

Cu această ocazie, peste 200 de persoane au răspuns invitației de aadmira noile genți de inspirație pur autentică, petrecând o seară plăcută într-un cadru ce amintea de un atelier tradițional, cu mașină de cusut și ustensile specifice.

Colecția dedicată publicului feminin cu dor de valori și motive specifice românești oferă 20 de genți din piele naturală, lucrate manual și reunite într-o serie de produse unicat. Pe lângă broderiile care amintesc de inspirația folclorică, echilibru și forme geometrice armonioase, punctul principal de atracție l-au reprezentat gențile din lemn, sculptate minuțios conform stilului bizantin.

Am decis ca lansarea brandului Iutta să coincidă cu inaugurarea primei colecții Spirit Eflorescent” din simplul motiv că aceasta sintetizează întreaga viziune a atelierului. Prin creațiile noastre dorim să revalorificăm specificul românesc și să oferim autenticului o reinterpretare actuală, care să faciliteze accesul la valorile naționale.”, povestește Nicoleta Chirica, designer Iutta.

„Spirit Eflorescent” se evidențiază prin forme fluide, ce-și regăsesc originile în stilul pur românesc, clădit pe credințe, obiceiuri și activități spirituale naturale din cele mai vechi timpuri. Gențile propuse în această primă colecție completează un stil vestimentar aparte, putând deveni cu ușurință centrul de interes al oricărei ținute. Culorile ce predomină sunt: french roast, titanium, praz, roșu corai, grej, caffe latte, negru, roșu mac, maro, bordo.

Inspirat de sloganul Iutta: Dor de românesc, în cadrul evenimentului a avut loc și proiectul fotografic „Colecție de doruri”. Pe fundalul unui decor realizat din iută, invitații au avut ocazia să se fotografieze alături de cele mai mari doruri ale lor, rezultatele fiind unele inedite.

Atmosfera specific românească a fost reîntregită de expoziția de tapiserii basse-lise realizate la războiul de țesut de către Raluca Alexandru, decorul de stuf, muzica de inspirație folclorică, prăjiturile de casă și vinul românesc.

Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu nou9, spațiu neconvențional pentru evenimente socio-culturale, centrat pe manifestări muzicale, artistice și educative.

1.

Despre Iutta. Dor de românesc.

 

Iutta este un atelier de creație pentru care tradiția și cultura pur românească reprezintă o sursă de inspirație continuă. Cu dor de românesc, se surprinde esența folclorului prin prelucrarea produselor de marochinărie în forme de expresie actuale.

Povestea Iutta se inspiră din antichitate, de la o femeie pe nume Iudita, care a luptat prin frumusețea și înțelepciunea sa împotriva abaterii poporului de la adevăratele valori. Apărarea autencității a fost punctul de plecare pentru Iutta, care și-a propus să reînvie spiritul românesc.

Axate pe funcționalitate, inovație și organicitate, colecțiile Iutta sunt disponibile în ediții limitate, prezintă tăieturi inedite, materiale rafinate, de calitate superioară, ce reușesc prin simplitate să  aducă tradiția în contemporaneitate.
Alte informații utile:
Facebook: www.facebook.com/Iutta.ro

Site Iutta: www.iutta.ro

Foto: www.catalingeorgescu.com

4.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează