40 000 de lei pentru bebelușii defavorizați din mediul rural / Proiectul Brățara Bunătății

0

În două luni, Brățara Bunătății a strâns 40 000 de lei pentru bebelușii defavorizați din mediul rural

Inițiativa de strângere de fonduri a World Vision România – Brățara Bunătății – a ajutat organizația să strângă, în perioada iulie-august, 40 000 de lei pentru a oferi bebelușilor din comunitățile rurale defavorizate șansa de a porni sănătos în viață. Banii strânși prin intermediul Brățării Bunătății vor ajuta la îmbunătățirea stării de sănătate și de nutriție a copiilor și a 130 de tinere mamici și gravide din 10 comunități rurale din județele Dolj și Vâlcea. Se vor organiza ateliere educaționale și informaționale cu privire la creşterea, îngrijirea şi necesităţile copilului cu vârstă până în 2 ani, cu accent pe promovarea unei alimentaţii sănătoase și se va facilita accesul la serviciile medicale primare.

Campania a fost derulată în toate restaurantele Pizza Hut și KFC din țară, dar și în cadrul clinicilor selectate Medicover[1] și Regina Maria[2], prezența lor fiind semnalată prin intermediul afișelor. Astfel, timp de două luni, partenerii campaniei și-au încurajat clienții să doneze o sumă modică (5 lei) pentru a ajuta  copiii sub 2 ani și femeile însărcinate din mediul rural să aibă parte de îngrijire medicală corespunzătoare și o alimentație sănătoasă. În restaurantele KFC și Pizza Hut campania s-a finalizat, suma totală strânsă în această perioadă de către toţi partenerii noștri fiind de aproximativ 38 000 de lei. În clinicile Medicover și Regina Maria campania continuă și în luna septembrie.

„Prin lansarea acestei brățări, am făcut încă un pas pentru putea oferi unui număr mai mare de copii șansa la o viață mai bună, șansa de a crește sănătos. Încă de când am lansat campania <<Mame bune, copii sănătoși>>, ne-am dorit ca acțiunile noastre să aibă un impact real asupra modului în care sunt crescuți micuții din mediul rural, iar banii strânși prin intermediul Brățării Bunătății ne vor ajuta să oferim un sprijin concret tinerelor mămici și copiilor lor”, a decarat Adela Fundulea, Marketing Manager World Vision România.

În România, asigurarea unei nutriții sănătoase a bebelușilor din comunitățile defavorizate este încă o mare problemă. Ne bucurăm că am putut ajuta la strângerea de fonduri pentru acești copii și le mulțumim clienților noștri pentru că s-au alăturat campaniei <<Mame bune, copii sanantosi>>” a declarat Carmen Lupuleț, director de marketing KFC România.

„Dreptul la sănătate trebuie respectat, indiferent de situația financiară a unei familii. Din păcate, în comunitățile sărace din România, accesul la serviciile medicale de bază reprezintă incă o problemă. Ne bucurăm că am putut ajuta la strângerea de fonduri  pentru bebelușii din aceste comunități și le mulțumim clienților noștri pentru implicare” a declarat Cătălina Bălan, director general Medicover.

„Ținând cont de situația gravă în care se află mulți dintre copiii din comunitățile rurale vulnerabile din România, ne bucurăm că putem contribui la ameliorarea stării lor de sănătate. Le mulțumim tutoror clienților noștri care s-au alăturat campaniei <<Mame bune, copii sănătoși>> și îi rugăm să susțină în continuare cauza World Vision” a declarat Fady Chrein, director executiv Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria.

Pentru susținerea financiară a programului, World Vision România a creat și Abonamentul la Bunătate, un instrument care presupune donații regulate ce au, de asemenea, drept scop îmbunătățirea stării de sănătate și de nutriție a gravidelor și copiilor mici din mediul rural. Cei care preferă această modalitate de a ajuta micuții din comunitățile defavorizate pot opta pentru unul dintre cele 4 Abonamente la Bunătate: plata lunară (30 de lei), plata trimestrială (90 de lei), plata semestrială (180 de lei), plata anuală (360 de lei).

Alătură-te și tu cauzei World Vision România şi ajută bebeluşii defavorizați din mediul rural să aibă un start sănătos în viaţă!

www.mamebunecopiisanatosi.ro

www.worldvision.ro

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie creştină, care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy. Organizaţia noastră este concentrată asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspiraţi de valori creştine, lucrăm cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

Despre campania „Mame bune, copii sînătoși”

Din 2009, la nivel mondial, World Vision International desfăşoară o campanie globală amplă – “Child Health Now”. Pornind de la aceasta, World Vision a dezvoltat în România programul “Mame bune, copii sănătoşi” ce îşi propune îmbunătăţirea stării de sănătate şi nutriţie a gravidei şi a copilului mic din mediile rurale defavorizate.

Conform statisticilor, în România, 2 din 3 copii cu vârste mai mici de 2 ani din zonele rurale sărace suferă de anemie, iar rahitismul și distrofia sunt alarmant de răspândite, acestea fiind strâns legate de sărăcie și de lipsa de educație a mamei. World Vision România vine în sprijinul mamelor şi copiilor defavorizaţi din mediul rural prin lansarea campaniei „Mame bune,c opii sănătoși”, un amplu program ce vizează  îmbunătăţirea  stării de sănătate şi de nutriţie a mamelor şi copiilor din comunităţile rurale sărace. Proiectul a debutat în 2010 în 7 comunităti rurale din judeţele Dolj şi Vâlcea urmând a se extinde la nivel naţional. Grupul țintă îl reprezintă femeile însărcinate, nou-născuţii şi copiii sub 2 ani împreună cu mamele lor. În prima fază, beneficiarii programului sunt aproximativ 1380 de copii sub 2 ani şi 260 de femei însărcinate din Dolj şi Vâlcea, judeţe cu comunitati rurale sărace si un nivel foarte scăzut de trai.

Intervenţiile World Vision în cadrul campaniei „Mame bune, copii sănătoși” constau în:

  • Educarea asistenţilor medicali şi a asistenţilor comunitari din zonele rurale privind sănătatea şi nutriţia mamei şi copilului mic;
  • Educarea femeilor însărcinate şi constientizarea lor privind riscurile şi consecinţele deosebit de grave pe care anemia le are asupra lor, a fătului şi copilului de sub 2 ani;
  • Educarea femeilor însărcinate şi a mamelor cu privire la creşterea, îngrijirea şi necesităţile copilului cu vârstă până în 2 ani (cu accent pe promovarea unei alimentaţii sănătoase);
  • Facilitarea accesului la asistenţă medicală primară în timpul sarcinii: efectuarea analizelor de sânge/ urină obligatorii (laborator mobil de analize);

La nivel mondial, aproape 9 milioane de copii sub 5 ani mor anual din cauze cum ar fi pneumonia, diareea, malaria. Toate aceste cauze pot fi prevenite prin intervenţii simple şi ieftine cum ar fi: o nutriţie mai bună, asistenţă medicală corespunzătoare la naştere, recunoaşterea timpurie şi tratamentul bolilor copilăriei. Ca urmare, numeroşi lideri mondiali, politicieni, membri ai societăţii civile şi ONG-uri, printre care şi World Vision, şi-au exprimat intenţia de a milita pentru reducerea cu 75% a mortalităţii infantile şi reducerea cu două treimi a mortalităţii materne la nivel mondial până în 2015, aceste obiective numarându-se de altfel printre Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului.


[1] Medicover Clinica de Pediatrie, Medicover Pipera, Medicover Victoriei, Medicover Unirii

[2] Clinici Regina Maria selectate: Clinica Aviației (Floreasca), Clinica Regina Maria Cotroceni, Clinicaregina Maria Arcul de Triumf, Policlinica Regina MAria Pipera

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează