”Ziua bună! – Ziua Voluntarilor Mici”

0

”Ziua bună! – Ziua Voluntarilor Mici”, la a patra ediție: peste 23.000 de elevi și profesori au participat la un proiect de educare în colectarea deșeurilor din plastic, inițiativă comună a Tașuleasa Social și Coca-Cola HBC România, sprijinită de Die Johanniter, în parteneriat cu GreenPoint Management, Romstal, Valrom Industrie și Autoklass

16 aprilie 2018 – Peste 23.000 de elevi și profesori din 5 județe au participat la colectarea a peste 50 tone de deșeuri de plastic din gospodăriile lor, în cadrul unui proiect de educație non-formală în colectarea deșeurilor din plastic, inițiativă comună a Tașuleasa Social și Coca-Cola HBC România, sprijinită de Die Johanniter, în parteneriat cu GreenPoint Management, Romstal, Valrom Industrie și Autoklass și cu sprijinul Inspectoratelor Școlare județene din Cluj, Bistrița-Năsăud și Sălaj. Cea de-a patra ediție a proiectului Ziua bună! – Ziua Voluntarilor Mici a mobilizat elevii în cadrul unei caravane ce a vizitat 174 de școli din județele Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Maramureș și Suceava. Sâmbătă, 14 aprilie, deșeurile din plastic strânse de micii voluntari au fost colectate în vederea reciclării.

La evenimentul de încheiere a proiectului, desfășurat în Cluj-Napoca, au participat reprezentanți ai tuturor celor implicați în proiect – voluntarii Tășuleasa Social, parteneri, autorități și profesori, dar și prieteni ai ONG-ului, jurnaliști și vloggeri.

Timp de 10 zile, elevii implicați au strâns deșeuri din plastic din gospodăriile proprii și din localități, având ocazia să-și implice și familiile în această acțiune. La proiect au participat 150 de voluntari Tășuleasa Social, sprijiniți de partenerii implicați în proiect. La finalul acestei acțiuni, 30 de autocamioane au parcurs peste 4.000 de kilometri pentru a strânge 30.000 de saci cu deșeuri din plastic de la elevi. Prin această inițiativă s-a realizat un ciclu complet de colectare și reciclare: deșeurile strânse de participanți au fost colectate și vor fi predate unor reciclatori autorizați.

˝Cel mai mult mă bucură că fiecare copil s-a implicat individual în proiect, lucru care a făcut ca această acțiune să fie atât de frumoasă și să aibă un impact atât de puternic. Avem o problemă cu deșeurile din plastic și e absolut necesar să facem ceva. Problemele mediului sunt un împrumut pe care îl luăm de la generația viitoare, așa că este de datoria noastră să căutăm soluții la îndemâna fiecăruia.”, a spus Alin Uhlmann Ușeriu, președinte Tășuleasa Social.

„Implicarea în comunitate și grija pentru ceea ce lăsăm după noi sunt valori pe care le cultivăm la Coca-Cola HBC România și pe care ne bucurăm să le vedem împărtășite, an de an, de noi generații care participă la proiectul Ziua bună! – Ziua Voluntarilor Mici. Susținem proiectul ca parte a platformei noastre de sustenabilitate – După Noi – și ne bucură să vedem evoluția comunităților în care ne implicăm, cu fiecare nouă acțiune și cu fiecare obicei sănătos pe care îl deprind generațiile care ne urmează”, a declarat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola HBC Romania.

Proiectul Ziua bună! – Ziua Voluntarilor Mici încurajează elevii să se implice în dezvoltarea comunității prin voluntariat, implicând, de la an la an, un număr tot mai mare de copii.

Rezultatele proiectului în anii anteriori

2017 – acțiuni simultane de plantare în mai multe județe, la care au luat parte 13.000 elevi de gimnaziu din peste 70 de scoli, cu un bilanț de 41.000 de arbori plantați.

2016 – peste 8.000 de participanți de la 74 școli s-au implicat în activități de împădurire, plantări, ecologizări, precum și în inițiative sociale și culturale dedicate comunității.

2015 – 7.000 de elevi au participat la plantarea a 52.500 de arbori.

Tășuleasa Social

Cu un istoric de peste 17 ani, Asociatia Tășuleasa Social a dezvoltat proiecte de voluntariat în domenii extinse, de la educația cu privire la mediul înconjurător, la promovarea unui stil de viață activ și educația civică a tinerelor generații. Principalele proiecte Tășuleasa Social sunt: acțiuni de împădurire împreună cu voluntari, taberele de copii din campusul propriu, Școala de Mers pe Munte, Maratonul Via Maria Theresia, Camionul de Crăciun, sau proiectul Ziua Bună – Ziua Voluntarilor Mici. Succesul proiectelor menţionate este rezultatul unor colaborări de lungă durată cu partenerii noştri, printre care se numără: Coca-Cola HBC România, Die Johanniter, Raiffeisen Bank etc.

Coca‑Cola HBC

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, cu vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă și are operațiuni în 28 de țări, servind o populație de aproximativ 590 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea.

Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. În acest sens, compania furnizează băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil, astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător,contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Coca-Cola HBC este lider al industriei de băuturi în Dow Jones Sustainability Index (atât la nivel mondial cât si european) și este totodată inclusă in FTSE4Good Index. Coca-Cola HBC este listată la Bursa de Valori din Londra (LSE: CCH), iar acțiunile sale sunt listate la Bursa din Atena (ATHEX: EEE). Pentru mai multe informații, vizitați www.coca-colahellenic.com. Mai multe informaţii despre Coca-Cola HBC România pot fi găsite pe site-ul  www.coca-colahellenic.ro.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează