„Zâmbește România” și Salvați Copiii lansează un nou program pentru sănătatea orală a copiiilor defavorizați

0
  • Sute de copii din cele mai defavorizate comunități din România vor beneficia gratuit de consultații, tratamente stomatologice și educație cu privire la igiena orală, în cadrul unui nou proiect din campania Zâmbește România;
  • În comunitățile vizate de program, cei mai mulți dintre copii nu au fost niciodată la dentist;
  • Demersul răspunde nevoii de îmbunătățire a stării de sănătate orală a copiilor din România, evaluat la un nivel foarte scăzut conform celui mai recent studiu derulat de Zâmbește România în 20131;
  • În cadrul noului program, GSK Consumer Healthcare România va direcționa 1% din valoarea vânzărilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® și Parodontax® din luna iunie pentru activitățile de creștere a nivelului de sănătate orală a copiilor defavorizați.

6

 GSK Consumer Healthcare România anunță lansarea unui nou program în cadrul parteneriatului cu organizația Salvați Copiii România, pentru facilitarea accesului la servicii de sănătate orală și educațieal copiilor din câteva comunități defavorizate din România, acestea făcând partedin proiectul “Fiecare copil contează”, derulat de Salvați Copiii România, cu sprijinul GSK România. Programul demarează de la 1 iunie și face parte din campania Zâmbește România, desfășurată de GSK Consumer Healthcare în scopul educării și promovării igienei orale corecte.

Astfel, în iunie, luna copiilor, special pentru a face posibil acest program din cadrul parteneriatului cu Salvați Copiii, GSK Consumer Healthcare România va direcționa 1% din valoarea vânzărilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® și Parodontax® pentru activități de creștere a nivelului de sănătate orală a copiilor între 1 și 10 ani din două dintre cele mai defavorizate comunități din România, sprijinite de Salvați Copiii: Dumești, județul Vaslui și Gorbănești, județul Botoșani. Oricine poate să se alăture cauzei de a dărui astfel un zâmbet copiilor defavorizați, cumpărând în luna iunie produse din aceste game.

Prin acest program, sute de copii din aceste comunități vor beneficia de consultații și tratamente stomatologice gratuite împotriva cariilor, precum și de educație pentru o igienă orală corectă. Acestea sunt măsuri esențiale pentru îmbunătățirea nivelului scăzut de sănătate orală, confirmat și de rezultatele studiului desfășurat în campania Zâmbește România, în 2013.

 

“Programul inițiat de GSK Consumer Healthcare România pentru Salvați Copiii România reprezintă o continuare firească a angajamentului pe care ni l-am luat în cadrul campaniei educaționale Zâmbește România de a oferi soluții pentru o mai bună sănătate orală a populației, dar mai ales a copiilor. Știm că mai ales în comunitățile defavorizate există o nevoie stringentă pentru acces la servicii stomatologice și educație în igienă orală și ne bucurăm că acest program din cadrul parteneriatului aduce un ajutor semnificativ copiilor și familiilor din aceste zone. Nivelul de igienă și sănătate orală sunt foarte importante pentru starea generală de sănătate a copiilor”, declară Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare România și țările Adriatice.

Programul lansat de Zâmbește România și Salvați Copiii se va derula în perioada iunie – octombrie 2014 și urmărește să îmbunătățească nivelul de sănătate orală al copiilor în zonele în care există cea mai mare nevoie – în comunitățile defavorizate, izolate, unde nu există infrastructură pentru servicii stomatologice – prin facilitarea accesului la acestea, prin soluții concrete de tratament pentru copii și cultivarea prevenției, oferind cursuri de educație pentru o igienă orală corectă.

 

Nivelul de sănătate orală la copiii din România

Programul a fost creat ca răspuns la concluziile celui mai recent studiu cu privire la nivelul foarte scăzut de sănătate orală a copiilor[1], care arată că 75% dintre copiii între 5 și 13 ani incluși în studiu au carii pe dinții de lapte, în timp ce 3/4 din dinții temporari afectați prezintă carii neglijate, care nu sunt tratate.

În acest context, specialiștii atrag atenția părinților că și dinții de lapte trebuie îngrijiți și tratați de carii, deoarece acestea pot să aibă consecințe negative asupra formării și sănătății dinților definitivi, a masticației și a dicției. De asemenea, stomatologii subliniază că orice problemă de sănătate orală netratată, inclusiv la copii, poate afecta starea generală de sănătate a organismului.

În continuare, studiul Zâmbește România mai arată că 38% dintre copii au placă dentară microbiană semnificativă1, fapt ce semnalizează o stare precară de igienă orală, în timp de 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii pe dinții definitivi,1 fapt îngrijorător dat fiind că unii dinți definitivi încep să apară foarte devreme, la vârsta de 6 ani. Aproape 90% din aceste carii sunt netratate. Incidența ridicată a cariilor atât în cazul dinților temporari, cât și al celor definitivi, arată lipsa unui comportament de prevenție și nevoia de educare cu privire la regulile esențiale pentru o igienă orală corectă.

Sănătatea orală în mediul rural

Nevoia de a crea inițiative pentru creșterea nivelului de sănătate orală în comunitățile defavorizate din România este susținută și de datele de consum, care arată cât de puțin își îngrijesc românii dinții în mediul rural, în timp ce comportamentul adulților se răsfrânge și asupra copiilor.

Astfel, potrivit datelor de consum din cel mai recent studiu de piață[2] Nielsen, în anul 2013, în mediul rural, un român folosește 1 tub de pastă de dinți timp de 3 ani, însă rezultatele sunt pozitive, deoarece perioada de consum s-a înjumătățit în comparație cu anul trecut, când un cetățean din mediul rural folosea aceeași pastă de dinți timp de 6 ani[3].

 

Totodată, un român din mediul rural își schimbă periuța de dinți o dată la 10 ani, mai des în comparație cu datele Nielsen de anul trecut, având acum o perioadă de folosire redusă la jumătate.2

“Ne bucurăm că datorită acestui program putem oferi acestor familii extrem de sărace acces la servicii stomatologice, educație și resurse pentru o mai bună igienă orală. Ne confruntăm cu realități incredibile în ziua de azi, pe care oamenii le văd mai degrabă în statisticile negative, dar care totuși există – sunt comunități în care copiii nu au fost niciodată la medicul dentist, familii care nu au posibilitatea să cumpere periuțe sau pastă de dinți. Ne străduim să schimbăm viețile acestor familii defavorizate încă de la începerea programului „Fiecare copil contează”, în anul 2010, lansat cu sprijinul GSK România și al Ministerului Sănătății, cu obiectivul de a reduce mortalitatea infantilă, prin facilitarea accesului la sănătate, educație și sprijin material pentru igienă, alimentație și echipament medical”, declară Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Salvați Copiii România.

Despre Zâmbește România

Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, și brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Despre proiectul Fiecare copil contează

Lansat la finalul anului 2010 de către Salvați Copiii România, cu sprijinul GSK România și al Ministerului Sănătății, proiectul “Fiecare copil contează” își propune diminuarea cu 15% a mortalităţii infantile şi a mortalităţii copiilor sub cinci ani, în perioada 2010 – 2015.

Prin proiectul ”Fiecare copil Contează” au fost derulate acţiuni menite să combată cauzele prevenibile ale deceselor, printr-o componentă majoră de informare şi educare, atât în rândul viitoarelor mame, cât şi la nivelul fiecărei comunităţi, şi printr-o componentă de intervenţie, care presupune asigurarea unei alimentaţii sănătoase, educație sanitară, materiale igienico-sanitare, suplimente nutritive femeilor gravide şi copiilor cu vârsta de până la 5 ani. În comunităţile în care s-a desfăşurat programul, în 2011 şi 2012 nu s-au mai înregistrat decese în rândul copiilor cu vârsta mai mică de un an. În 2013, proiectul “Fiecare Copil Contează“ a venit în sprijinul a peste 4.000 de beneficiari, din care 20% sunt copii sub 1 an[4] , 61% copii cu vârste între 1 și 5 ani, precum și 331 gravide și 413 proaspete mămici.

Proiectul „Fiecare copil conteaza” face parte din campania globala „Every One” a Aliantei Salvati Copiii, desfasurata incepand din 2009 in peste 42 de tari. La nivel mondial, un copil moare la fiecare 3 secunde, ceea ce inseamna ca anual decedeaza circa 8,8 milioane de copii. La nivel global, prin intermediul acestui proiect vor fi salvate vietile a 500.000 de copii in fiecare an.

Totodată, România este în continuare ţara cu cea mai ridicată rată a deceselor la copiii cu vârsta de până în 5 ani, din Uniunea Europeană, cu o medie a mortalităţii infantile de peste două ori mai mare faţă de celelalte ţări. Astfel, în timp ce media mortalităţii infantile în Uniunea Europeană este de 4,59 la o mie de născuţi vii, în România decedează 10,1 copii la o mie de născuţi vii.

Despre GSK Consumer Healthcare – Oral Care

GSK – una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la baza o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare. GSK se dedică îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, să contribuim la creşterea speranţei de viaţa a românilor şi a calităţii vieţii acestora.

GSK Consumer Healthcare creează prima și cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Health, la baza căreia stau știința și valorile. Compania activează în peste 100 de piețe din întreaga lume și vinde peste 2 miliarde de produse pe an.

În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiție  puternică pe piața locală, de peste 20 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale și inițiatorul proiectului educațional Zâmbește România, care are ca scop atragerea atenției asupra importanței prevenției și igienei orale în România, prin implementarea de acțiuni pe termen scurt și lung.

Despre Organizația Salvati Copiii România

Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care militează activ pentru drepturile şi protecţia copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. Programele organizaţiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atenţie deosebită către cei aflaţi în situaţii dificile – copiii din comunităţile dezavantajate, copiii victime ale violenţei, exploatării prin muncă, traficului sau neglijării, copiii refugiaţi etc. În cei 23 de ani de activitate, peste 1.007.000 copii au fost implicaţi în campaniile şi programele desfăşurate de organizaţie.

Salvaţi Copiii România este membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări.

 


[1] Studiul Zâmbește România pentru evaluarea stării de sănătate orală la populaţia şcolară din România, pe un grup de 6.786 de elevi vârste curpinse între 5 și 13 ani, din 7 oraşe (București, Iași, Constanța, Timișoara, Cluj, Oradea, Craiova), aprilie-decembrie 2013, coordonat de Conf. Mihaela Adina Dumitrache, Disciplina de Sănătate Orală, UMF Carol Davila, București.

[2]Studiu Nielsen ianuarie – decembrie 2013, România

[3] De la 0.17/cap loc in 2012 la 0.30/cap loc in 2013 (Studiu Nielsen)

[4] 786 copii sub 1 an, respectiv 2486 copii 1-5 ani

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează