Vor să ducă cel puțin 15 000 de cărți în peste 50 de comunități rurale. ÎI AJUTĂM?

0

World Vision România lansează campania socială „Cu o carte schimbă o viață”

peste 15 000 de copii din 53 de comunități rurale nu au acces la cărțile necesare educației lor și nu se pot bucura de lectură

World Vision România continuă eforturile de facilitare a accesului la educație pentru copiii din mediile rurale defavorizate, prin lansarea campaniei „Cu o carte schimbă o viață”. Campania se va derula în intervalul 4 martie – 31 mai 2013 și are ca principal obiectiv dotarea bibliotecilor din 53 de comunități rurale cu cel puțin 15 000 de cărți, reprezentând literatură beletristică, enciclopedii și lucrări de specialitate.

livrare carti Ialomita_Campanie - O carte pentru un copil, o sansa pentru mai departeDemersul World Vision România poate fi susținut atât prin donații financiare pe site-ul organizației, în secțiunea dedicată campaniei –www.worldvision.ro/cartipentrucopii, cât si prin donații de cărți în librăriile partenere din București – librăria Cărturești (Verona, Muzeul Țăranului Român, AFI Palace Cotroceni), librăria Mihai Eminescu din Piața Universității și libraria Bastiliei din Piața Romană. Cărţile colectate în campanie, dar și cele achiziționate cu ajutorul donațiilor on-line vor completa bibliotecile a 53 de şcoli din județele în care World Vision România derulează activități și proiecte – Iași, Vaslui, Ialomița, Vâlcea, Dolj, Cluj și Constanța, astfel încât peste 15.000 de copii vor avea posibilitatea de a cunoaşte beneficiile lecturii.

Conform studiilor derulate de organizație, accesul la lectură al elevilor din mediul rural este scăzut, această situație fiind cauzată și de faptul că, la sate, șansele de a avea o bibliotecă, chiar și școlară, sunt foarte mici. Potrivit  datelor Ministerului Educatiei, în 2010 doar un sfert din unitățile școlare din România erau dotate cu o bibliotecă. Acest aspect este cu atât mai îngrijorător, cu cât accesul la lectură are un efect major asupra dezvoltării intelectuale a elevilor. Spre exemplu, un studiu derulat de sociologii americani, pe parcursul a 20 de ani, în 27 de țări, arată că un copil care a crescut într-o casă cu o bibliotecă de 500 de cărti ajunge să aibă un nivel de educație similar cu acela pe care l-ar fi dobândit dacă ar fi avut părinți cu educație universitară.

Din păcate, în multe dintre satele din România, accesul copiilor la lectură este foarte scăzut. Bibliotecile din cadrul instituțiilor de învățământ din mediul rural sunt, de cele mai multe ori, slab dotate, iar lipsa resurselor materiale împiedică familiile copiilor să le cumpere acestora măcar cărțile școlare. De aceea, am decis să continuăm eforturile de facilitare a accesului la lectură și lansăm un apel către toți cei care văd mesajul nostru să doneze pe site-ul fundației în secțiunea dedicată campaniei  – Cu o carte schimbă o viata”, a declarat Adela Fundulea, Marketing Manager World Vision România.

Inițiativa „Cu o carte schimbă o viață” vine ca o continuare a campaniei „O carte pentru un copil, o șansă pentru mai departe” derulată de organizație în parteneriat cu UPS România în intervalul noiembrie 2012 – ianuarie 2013, prin care 3000 de elevi din mediul rural au beneficiat de cărți.

Totodată, campania „Cu o carte schimbă o viață” face parte din suita de acțiuni prin care World Vision România facilitează accesul copiilor la educație formală și informală și reduce rata abandonul școlar. Prezența fundației în comunități pe o perioadă de lungă durată oferă șanse copiilor la o viață mai bună prin programe de dezvoltare comunitară durabilă.

www.worldvision.ro

www.facebook.com/WorldVisionRomania

www.worldvision.ro/cartipentrucopii.php

 Cu o carte schimba o viata

 

Despre World Vision Romania

World Vision este o organizatie crestina, care desfasoara programe de interventie umanitara de urgenta, de dezvoltare comunitara si advocacy punand in centrul activitatii bunastarea copilului. Organizatia se concentreaza asupra muncii cu copiii, familiile si comunitatile rurale, in scopul depasirii saraciei si nedreptatii. Inspirati de valori crestine, lucram cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasa, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume.  In 23 de ani de prezenta in Romania am desfasurat programe pentru mai mult de 350.000 de copii si adulti, in 200 de comunitati din 8 judete.

World Vision Romania crede in sanse egale pentru copii de la sate si de la oras. De aceea lucreaza cu comunitatile prin parteneriate  de dezvoltare cu durata de peste 10 ani  pentru a  creste bunastarea copiilor si familiilor lor. Scopul este de a crea un mediu in care oamenii sa-si asume responsabilitatea pentru propriul destin si pentru calitatea vietii copiilor. Fundatia lucreaza cu asociatii comunitare legal constituite sau cu grupuri de intiativa ale copiilor, tinerilor si adultilor dornici sa se implice in imbunatatirea conditiilor de viata din comunitatea lor,  deruleaza programe pentru educatie si reducera abandonului scolar, sanatate si protectia copilului, agricultura si dezvoltare rurala. Astfel, copiilor li se faciliteaza accesul la educatie formala si informala si la conditii mai bune de viata prin dezvoltarea durabila a comunitatii in care traiesc.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează