Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Vocea SuperTeach@Părinți: Părinții vor ca instrumentele digitale să fie implementate în procesul educațional și după întoarcerea copiilor la școală

0

Rezultatele sondajului Vocea SuperTeach@Părinți arată că părinții din România doresc implementarea instrumentelor digitale și după ce copiii vor reveni la școală. 71% dintre părinții sunt de părere că sistemul educațional trebuie să fie pregătit din punct de vedere digital pentru situațiile excepționale (ninsori masive, epidemii). Totodată, 50% dintre părinți consideră că instrumentele online ar trebui folosite de-acum înainte și în coordonarea lucrului în echipă pentru realizarea proiectelor, în timp ce 35% afirmă că predarea online ar trebui introdusă în totalitate în procesul educațional.

Sondajul a fost aplicat părinților ai căror copii activează în clasele profesorilor din comunitatea SuperTeach și a avut ca obiectiv evidențierea percepției părinților asupra școlii online, precum și identificarea impactului pe care l-a avut declararea stării de urgență asupra acestora.

Chiar dacă declararea stării de urgență și introducerea școlii online le-a transformat semnificativ stilul de viață, părinții au observat utilitatea instrumentelor online în acest context și nu numai. Atât ei, cât și copiii lor s-au adaptat ușor și rapid în folosirea acestora. Mai mult decât atât, ei consideră un atu faptul că cei mici se familiarizează cu utilizarea platformelor digitale.”, punctează Adina Nica, Consultant Cercetare și Strategie la compania de cercetare Open-I Research. 

Aproape 30% dintre respondenți au lucrat de acasă în această perioadă, 28% au continuat să meargă la joburi, în timp 18.7% nu au muncit deloc. Siguranța locului de muncă nu a fost însă pe primul loc în rândul temerilor părinților, acesta fiind ocupat de grija pentru sănătatea familiei (76%), urmat de incapacitatea copiilor de a recupera orele pierdute (20%).

Cele mai mari provocări au venit ca urmare a acomodării la izolarea socială. Printre cele mai mari dificultăți menționate de către părinți s-au numărat ajustarea programului în funcție de cel al copilului și găsirea unui echilibru între flexibilitate și autoritate. Acestea au fost urmate de: găsirea metodelor prin care să-i țină ocupați pe cei mici pe parcursul zilei, timpul crescut petrecut cu gătitul și curățenia, împărțirea spațiului și tehnologiei pentru evenimentele online, precum și diminuarea timpului personal.“, spune Felix Tătaru, Președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.

58.9% dintre părinți au spus că cei mici au fost vizibil afectați de distanțarea fizică față de colegi și prieteni. În același timp, 25.6% au declarat că școala online a fost o sursă mai mare de stres pentru copii, comparativ cu cea offline.

De la declararea stării de urgență, 72% dintre părinți au păstrat legătura cu profesorii pe grupurile de discuție online, în timp ce 28.5% au primit informări pe mail, Whatsapp sau alte platforme.

Întrebați dacă li s-a schimbat părerea despre profesorii copiilor lor în ultimele două luni, 58.8% dintre părinți au declarat că părerea lor a rămas neschimbată, iar 17% au spus că aceasta s-a îmbunătățit semnificativ, ceea ce confirmă că părinții apreciază eforturile profesorilor în a se adapta în educația digitală.

”După ce am stat de vorbă cu profesorii din comunitatea noastră prin studiul Vocea SuperTeach@Profesori, ne-am dorit foarte mult să aflăm cum se văd lucrurile și din partea cealaltă, repectiv de la părinți. Am vrut să vedem în ce măsură au considerat utile inițiativele profesorilor, ce efecte și reacții au observat la copiii lor, dar și cu ce provocări s-au confruntat în această perioadă. Pentru a optimiza procesul educațional în lunile care urmează, este nevoie să avem o perspectivă de ansamblu asupra situației și să găsim cele mai bune soluții împreună. Astfel, avem nevoie de feedback continuu si Vocea SuperTeach își propune să fie un barometru de feedback constant din partea profesorilor, părinților și copiilor. ”, a spus Cristina Gheorghe, Președinte al Institutului Dezvoltării Personale și co-fondator al proiectului SuperTeach.

La întrebările sondajului Vocea SuperTeach@Părinți au răspuns părinți din aproape toate județele țării, 73.3% dintre aceștia aflându-se în mediul urban. Chestionarul a fost aplicat în perioada 3 – 7 mai 2020.

Despre Proiectul SuperTeach

Lansat în 2017, SuperTeach este un program educațional de voluntariat realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Educativa. 

SuperTeach inspiră profesorii să educe noile generații în spiritul unei mentalități deschise, ajutând elevii să-și descopere pasiunile, să-și maximizeze potențialul și să-și dezvolte competențele cheie pentru a reuși să-și atingă țelurile în viață. 

Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group si Radio Itsy Bitsy, Dragoș Anastasiu, CEO al Grupului Eurolines, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa. 

SuperTeach acționează pe 3 direcții: Conferințe, Traininguri și Comunități locale. 

În cei trei ani de activitate, în toată țara s-au desfășurat 21 conferințe în care sute de speakeri, elite și specialiști în educație și antreprenoriat au pregătit peste 9.800 de profesori și educatori din sistemul de învățământ preuniversitar, promovând principii și instrumente ale unei mentalități deschise în educație aplicate la clasă. 

296 de profesori au absolvit cursul de formare „Mentalitate Deschisă în Educație” realizat de liderul global in schimbare de mentalitate, Institutul Arbinger din SUA și oferit în România de Institutul Dezvoltării Personale. 

În prezent SuperTeach dezvoltă comunități locale în 16 județe cu ajutorul celor 27 de facilitatori ai programului Mentalitatea Deschisă în Educatie și o Platformă Digitală de conținut educativ pentru toți profesorii interesați să evolueze în spiritul nevoilor societății actuale. 

În contextul declarării stării de urgență, SuperTeach a organizat webinarii gratuite pentru a veni în întâmpinarea nevoilor profesorilor, la acestea participând mii de cadre didactice din toată țara. Prima conferință online SuperTeach a avut loc la începutul lunii mai 2020 și a reunit peste 2.000 de cadre didactice din toată țara. 

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.