Ursus Breweries și Asociația Mame pentru Mame lansează campania “9 luni cu zero alcool”

0

Unul dintre angajamentele de dezvoltare durabilă ale Ursus Breweries este de a promova un consum responsabil de alcool. În linie cu acest angajament și cu ocazia Zilei Internaționale a conștientizării Problematicii Spectrului Tulburărilor Alcoolice Fetale, Ursus Breweries, în parteneriat cu Asociația Mame pentru Mame, lansează campania de informare „9 luni cu zero alcool” alături de hashtagul #9cu0 în social media.


Dana Rogoz_ambasador 9 luni cu zero alcool

În 2013, Ursus Breweries a fost primul berar din România care a lansat o campanie de informare despre riscurile consumului de alcool în timpul sarcinii. Anul acesta, compania extinde campania atât la nivel de mesaj de responsabilitate plasat pe produsele sale, cât și prin diferite activități și materiale de informare distribuite în toată țara.
Astfel, campania de informare „9 luni cu zero alcool” are ca scop informarea viitorilor părinți despre riscurile la care este expus fătul dacă se consumă alcool în timpul sarcinii și recomandă 9 luni de sarcină fără consum de băuturi alcoolice.

“Una dintre dorințele viitorilor părinți este de a avea copii sănătoși, iar perioada sarcinii este unul dintre momentele în care viitoarele mame se informează pentru a lua decizii responsabile. Prin campania „9 luni cu zero alcool” suntem mândri să continuăm una dintre cele mai importante și ample inițiative ale companiei în ceea ce privește conștientizarea necesității de a nu consuma alcool în timpul sarcinii, oferind informații care să explice riscurile ce pot apărea la viitorul bebeluș”, declară Robert Uzună, Corporate Affairs Director, Ursus Breweries.

Un studiu pilot* realizat de Cult Market Research, cu sprijinul Ursus Breweries, in perioada iulie – august 2015, în județul Buzău, una dintre cele cinci comunități locale în care compania este prezentă, arată că există o percepție greșită despre consumul de alcool în timpul sarcinii. Astfel, peste un sfert dintre femeile intervievate consideră că o cantitate mică de alcool consumat ocazional, în timpul sarcinii, nu dăunează mamei sau fătului.

“Asociația Mame pentru Mame este o organizație dedicată informării corecte a gravidelor și mamelor asupra sănătății și drepturilor lor, iar campania „9 luni cu zero alcool” este una în care ne-am implicat cu entuziasm încă de la început. Dorim să comunicăm gravidelor și mamelor sfaturi corecte despre îngrijirea și nutriția în sarcină tocmai pentru ca experiența maternității să fie una fără probleme pentru mamă și pentru bebeluș. Iar în ceea ce privește consumul de alcool, prioritatea trebuie să fie sănătatea bebelușului, iar asta înseamnă literalmente „9 luni cu zero alcool.” De asemenea, dorim să transmitem viitoarelor mame că nu trebuie să renunțe la viața lor socială în această perioadă și că există o mulțime de moduri în care pot să celebreze perioada maternității fără a consuma alcool. O gravidă care se îngrijește corect, se hrănește sănătos și se bucură în mod responsabil de viață are toate premisele să treacă cu bine prin sarcină, să aibă o naștere fără complicații și un bebeluș sănătos și fericit”, declară Ana Maița, președinte Asociația Mame pentru Mame.

În cadrul acestei campanii, Ursus Breweries și Asociația Mame pentru Mame organizează o serie de întâlniri informale cu viitorii părinți din cinci localități din județul Buzău până la finele lunii martie 2016.
Dana Rogoz, actriță și una dintre mamele responsabile din România, susține campania și vine să discute cu viitoarele mame, în cadrul întâlnirilor din județul Buzău, despre importanța unei sarcini responsabile.

“Eu am avut o sarcină cu zero alcool pentru că am știut de la bun început că, atunci când bei însărcinată fiind, copilul pe care îl porți în burtică bea și el prin vasele de sânge ale cordonului ombilical. Iar efectele consumului de alcool în timpul celor 9 luni pot fi foarte grave. Așa că mă alătur acestei inițiative cu toată convingerea. Nu îți poți permite ca mamă un asemenea risc. Singura cale prin care poți fi sigură că bebelusul nu va fi afectat de Sindromul Alcoolic Fetal este să alegi 9 luni cu zero alcool”, declară Dana Rogoz, actriță și ambasador al campaniei “9 luni cu zero alcool.”

Ursus Breweries este primul producător de bere care a introdus în 2013 mesajul responsabil, pe eticheta mărcii REDD’S, – Zero alcool în timpul sarcinii. Mai multe informații despre Spectrul Tulburărilor Alcoolice Fetale sunt disponibile și în materialul de informare Zero Alcool în timpul Sarcinii distribuit în toată țara și online aici.

Despre Ursus Breweries:
Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România. Mărcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timișoreana, Ciucaș, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Redd’s, Stejar, Azuga, Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft și St. Stefanus.
SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii producătoare de bere din lume, cu participații în societăți producătoare de bere sau acorduri de distribuţie pe 6 continente. Mărcile Grupului includ beri premium internaționale cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro și Pilsner Urquell, dar și o gamă excepţională de mărci locale cu poziții de lider, precum Aguila (Columbia), Castle (Africa de Sud), Miller Lite (SUA), Snow (China), Victor Bitter (Australia) și Tyskie (Polonia). SABMiller plc este, de asemenea, una dintre cele mai mari companii din lume care îmbuteliază produse Coca-Cola. Pentru mai multe informații despre Ursus Breweries și programele sale, vă rugăm să vizitați: www.ursus-breweries.ro și www.desprealcool.ro.

*Studiul pilot a fost organizat pe un eșantion de 800 de femei cu vârsta între 18 și 40 de ani, rezidente în județul Buzău.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează