Ursus Breweries, primul berar din România care obţine nivelul B+

0

Ursus Breweries, primul berar din România care obţine nivelul B+ conform standardului GRI, pentru dezvoltare durabilă

Ursus Breweries a continuat si in 2013 seria investitiilor in proiecte sustenabile, prin care sustine si contribuie la dezvoltarea economiei si comunitatii locale. Rezultatele inregistrate in anul financiar 2012-2013 sunt incluse in cel de-al doilea Raport de Dezvoltare Durabila al Ursus Breweries, care a obtinut  certificarea B+ de la GRI (Global Reporting Initative). Respectarea normelor de raportare GRI este o dovada a atitudinii sustenabile, recunoscute deja la nivel global. Ursus Breweries devine astfel prima companie din industria berii din Romania care elaboreaza un raport validat de GRI si primeste o notare valoroasa.

Transparenta este o prioritate de baza pentru Ursus Breweries, care publica si anul acesta un Raport de Dezvoltare Durabila, pentru a oferi tuturor grupurilor interesate informatii despre impactul economic, social si de mediu al companiei. Creand o traditie din elaborarea raportului de dezvoltare durabila, Ursus Breweries utilizeaza din acest an standarde internationale recunoscute precum Pactul Global al Natiunilor Unite (UN Global Compact) si Initiativa Globala de Raportare (GRI). Acestea reflecta modul in care eforturile depuse de companie genereaza performante pe patru paliere esentiale: responsabilitate, business, angajati si mediu, in raport cu interesele tuturor partenerilor.

”Validarea raportului de catre Global Reporting Initiative atesta faptul ca Ursus Breweries se numara printre companiile sustenabile recunoscute la nivel global si ne motiveaza sa continuam misiunea noastra de a face o diferenta prin bere. Toate actiunile noastre, de la dezvoltarea afacerii catre un impact economic si social pozitiv, implementarea de programe de responsabilitate pentru tineri pana la cele de scadere a amprentei lasate asupra mediului, sustin o atitudine responsabila fata de generatiile viitoare, in contextul dezvoltarii comunitatilor din care facem parte,” declara Diana Klusch, Corporate Affairs Director la Ursus Breweries.

Foto_Raport_Dezvoltare_Durabila_Ursus_Breweries

Conform unui studiu Ernst&Young, facut in 2013 pe baza datelor de business din 2012, impactul economic si social al Ursus Breweries in Romania poate fi rezumat astfel:

Peste 1.400 de oameni sunt angajati direct de catre Ursus Breweries.

Prin achizitionarea de materii prime, bunuri si servicii din Romania, Ursus Breweries genereaza in mod indirect un numar de aproximativ 13.300 de locuri de munca. In sectorul HORECA, un numar de aproximativ 10.200 de locuri de munca pot fi legate de vanzarea berii Ursus Breweries, la care se adauga un numar de 3.100 de locuri de munca din sectorul comert.

Impactul total al Ursus Breweries in Romania in ceea ce priveste crearea de locuri de munca este estimat la 28.000 de joburi, o crestere de 18% fata de studiul realizat pentru anul 2010.

Guvernul roman beneficiaza de activitatea Ursus Breweries, din 2010 veniturile incasate ca urmare a productiei si vanzarii de bere de catre companie au crescut cu 20%, la aproximativ 259 milioane euro. Aceasta suma include: 44 milioane euro plata accizei, 121 milioane euro incasari TVA, 85 milioane euro in contributii sociale si 9 milioane euro in taxe de companie, mediu si altele.

Pentru ca povestea de succes Ursus Breweries este una locala, compania sustine prin demersurile sale atat antreprenoriatul in comunitatile in care-si deruleaza operatiunile, cat si agricultura locala, de unde provine 70% din maltul folosit in productie.

La fel ca in anii trecuti, Ursus Breweries a continuat derularea unor proiecte  pe platforma de dezvoltare durabila „10 prioritati. Un singur viitor”. Un astfel de exemplu este incurajarea consumului responsabil de alcool prin campania de comunicare Control Generation, care a atras peste  300.000 de tineri adulti pe site-ul www.desprealcool.ro. Lansata in 2010, platforma online pune la dispozitia tinerilor care isi doresc sa fie in control instrumente de responsabilizare precum teste, articole si informatii legate de riscurile unui consum excesiv de alcool, aplicatii utile ca  ”Hai la Petre*” pentru organizarea de petreceri responsabile, sau ”Zero la Mie”, cu ajutorul careia utilizatorii afla timpul estimativ in care se pot urca la volan dupa ce au consumat alcool. Aceasta aplicatie a ajuns pe locul intai in AppStore la inceput de an in 2013, cu peste 10.000 descarcari.

Pentru a reduce impactul asupra mediului, compania a investit aproximativ 2 milioane euro in proiecte de eficientizare energetica, economisind 6.000.000 kWh (energie electrica) si 24.800.000 MJ (energie termica). In dorinta de a identifica solutii alternative de energie, Ursus Breweries a crescut cu 35,7% productia de biogaz, acesta fiind generat de instalatiile de tratare a apei din unitatile sale de productie.

In ceea ce priveste consumul de apa pentru productia de bere, investitiile au condus la apropierea de obiectivul de 3,5 litri apa/litru de bere produs, stabilit pentru 2015. Astfel, prin managementul eficient al apei, compania protejeaza mediul inconjurator si comunitatile din proximitatea fabricilor de bere.

Adoptand o atitudine sustenabila fata de mediu, Ursus Breweries recicleaza si reutilizeaza ambalajele. Mai mult, doreste sa-si optimizeze modul de ambalare prin reducerea cantitatii de plastic folosite si incurajeaza utilizarea sticlelor returabile si a keg-urilor. Ca parte a obiectivului zero-deseuri in activitatile companiei, 99,95% din deseurile organice sunt reutilizate de agricultorii locali.

In semn de recunoastere a initiativelor sustenabile din 2012, Ursus Breweries a fost desemnata cea mai responsabila companie fata de mediu din sectiunea industrie/productie, in cadrul Galei Green Business Index 2013. Totodata, compania a castigat premiul I la patru dintre cele sapte categorii din competitie: dezvoltare durabila, utilizarea resurselor, managementul deseurilor si, pentru al doilea an consecutiv, starea cladirilor.

Pentru a afla mai multe detalii despre impactul social, economic si de mediu al operatiunilor Ursus Breweries in perioada 1 aprilie 2012 – 31 martie 2013, Raportul de Dezvoltare Durabila pentru anul financiar 2013 poate fi vizualizat si descarcat aici: http://ursus-breweries.ro/uploads/Raport%20Dezvoltare%20Durabila%202013%20romana.pdf.

Despre Ursus Breweries:

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania. Marcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar, Pilsner Urquell si Miller. Contributia Ursus Breweries la bugetul de stat a atins in 2012 259 milioane euro, prin accize, TVA, contributii sociale si alte taxe.  SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii de bere din lume, cu participatii in societati producatoare de bere sau acorduri de distributie pe 6 continente. Marcile Grupului includ beri premium internationale, cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell, precum si o gama exceptionala de marci locale cu pozitii de lider, precum Aguila, Castle, Miller Lite, Snow si Tyskie. In afara SUA, SABMiller plc este, de asemenea, una dintre cele mai mari companii din lume care imbuteliaza produse Coca-Cola. Pentru mai multe informatii despre Ursus Breweries si programele sale va rugam sa vizitati: www.ursus-breweries.ro sau www.desprealcool.ro.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează