Un studiu EIT InnoEnergy dezvăluie competențele cheie pe care le au în comun antreprenorii de succes din domeniul energiei

0

Nu există diferențe semnificative între antreprenorii bărbați și antreprenorii femei sau între diferite locații

Orientarea către rezultate, impactul și influența, înclinația către asumarea de riscuri, locus de control intern și competențe de lucru în echipă pentru antreprenori în energie durabilă

EIT InnoEnergy, motorul de inovare pentru energie durabilă din Europa, susținut de EIT, a lansat un raport in care sunt prezentate principalele caracteristici pe care le au in comun antreprenorii de succes. Acesta a fost prezentat in cadrul evenimentului The Business Booster care a avut loc la Paris.

Cu ajutorul propriei aplicații E2Talent®, EIT InnoEnergy a analizat 800 de profiluri de antreprenori prezenți la eveniment. Rezultatele au arătat că antreprenorii din domeniul energiei durabile au obținut punctaje ridicate în ceea ce privește cinci caracteristici cheie: orientare către rezultate, impact și influență, tendința de a-și asuma riscuri, locus de control intern și abilitatea de a munci în echipă. Studiul, realizat împreună cu ESADE Business School, este considerat a fi primul de acest tip în ceea ce privește competențele antreprenorilor în domeniul energiei durabile și are rolul de a sprijini deciziile de afaceri ale investitorilor și ale managerilor executivi.

Femeile antreprenor în domeniul energiei durabile

Analiza a relevat faptul că nu există diferențe semnificative între scorurile obținute de antreprenorii de sex masculin și feminin din domeniul energiei durabile, dar, întrucât doar 10 la sută din profiluri aparțineau femeilor, rămâne întrebarea: „ce împiedică femeile să devină antreprenoare?”.

În special femeile au obținut un punctaj mai mare decât bărbații în ceea ce privește abilitățile de lidership transformațional, deși se simt mai puțin încrezătoare decât omologii lor de sex masculin atunci când se auto-evaluează privind propria eficiență antreprenorială. De asemenea, femeile au fost mai sigure pe ele decât bărbații în ceea ce privește abilitățile lor de management, dar mai puțin încrezătoare privind cunoștințele din domeniul financiar.

La lansarea raportului, directorul EIT InnoEnergy Innovation, Elena Bou, a declarat: „Pentru antreprenori și startup-uri, a avea echipa potrivită în jurul tău, cu o dinamică potrivită, reprezintă elementul care poate duce o companie spre succes sau spre eșec. Am folosit instrumentul nostru E2Talent® pentru a ajuta sute de startup-uri de energie durabilă să creeze echipe complementare care să accelereze tranziția energetică. Datele pe care le-am colectat ne permit să împărtășim câteva idei fascinante, în cadrul The Business Booster, despre caracteristicile unui antreprenor de energie sustenabilă de succes în Europa.

Sunt încântată să spun că nu există diferențe semnificative între bărbați și femei sau între țările în care își desfășoară activitatea antreprenorii din Europa. Acesta este un rezultat pozitiv, deoarece sugerează că există o oportunitate pentru și mai mulți oameni de a avea un impact asupra peisajului energetic”.

Rolul culturii unei țări în succesul antreprenorial

Studiul a luat în considerare diferențele dintre țări în analizarea profilurilor, fiind monitorizate cele din nouă state. În timp ce studiul a scos la iveală diferențe minore între competențele celor din regiuni diferite, antreprenorii au avut profiluri foarte asemănătoare în ceea ce privește scorurile obținute pentru punctele tari și cele slabe corespunzătoare celor cinci competențe analizate.

Evaluarea echipei prin intermediul instrumentului E2Talent® este disponibilă pentru orice afacere de energie durabilă sau investitor care dorește să evalueze competențele antreprenoriale ale membrilor echipei lor pentru a informa deciziile de investiții și pentru a le atribui diferite roluri în afacere.

Raportul complet este disponibil aici.

Profilurile analizate aparțin unor antreprenori din Spania, Portugalia, Olanda, Belgia, Luxemburg, Franța, Germania, Suedia și Finlanda.

Analiza la nivel regional a relevat:

Antreprenorii iberici prezintă cea mai înaltă orientare către rezultate / motivare din toate regiunile. Au profiluri bine echilibrate, fără aspecte negative majore.

Antreprenorii francezi au stiluri de conducere bine echilibrate. În același timp, rezultatele sugerează un capital social nu foarte puternic, iar antreprenorii francezi nu par la fel de încrezători ca omologii lor în abilități de management, inovație, marketing, asumare de riscuri și finanțare (autoeficiență antreprenorială).

Antreprenorii germani prezintă cel mai înalt nivel de coerență între competențe. Nu au obținut scoruri sub sau deasupra celor ale omologilor lor la nicio categorie, profilurile lor tinzând să fie foarte echilibrate.

Antreprenorii din Benelux au prezentat o tendință ridicată de asumare a riscurilor, dar au obținut un nivel scăzut privind abilitățile de lidership transformațional și de a încuraja echipele.

Antreprenorii din Scandinavia excelează atât în toleranța pentru ambiguitate – fiind cea mai înaltă din toate regiunile -, cât și în ceea ce privește tendința de a-și asuma riscuri (al doilea cel mai mare scor). Cu toate acestea, locusul lor de control se bazează excesiv către exterior, ceea ce poate sugera un nivel ridicat de încredere în sistem.

Următoarele caracteristici sunt definite ca:

Orientare către rezultate:

Implică dorința de a acționa pentru a atinge sau a depăși un standard de excelență; măsoară rezultatele în raport cu obiectivele; inovează pentru a îmbunătăți; își asumă riscuri calculate pentru a face ceva nou sau mai bun.

Impact și influență:

Implică o intenție de a convinge, influența sau impresiona pe ceilalți, în scopuri personale sau organizaționale.

Predilecție pentru asumarea de riscuri:

Predilecția pentru asumarea de riscuri se referă la disponibilitatea unei persoane de a-și asuma riscuri moderate.

Locusul de control intern / extern:

Locusul de control intern se referă la măsura în care indivizii cred că exercită controlul asupra vieții lor. În schimb, indivizii care au un nivel ridicat de control extern simt că destinul lor este dincolo de propriul control și este determinat de soartă, șansă sau de către alți indivizi mai puternici.

Despre EIT InnoEnergy

EIT InnoEnergy este motorul de inovare pentru energie durabilă în Europa.

Investim în inovație și susținem fiecare etapă a călătoriei – de la sala de clasă până la clientul final. Cu ajutorul rețelei noastre de parteneri am construit conexiuni în Europa, reunind inventatori și reprezentanți ai industriei, absolvenți și angajatori, cercetători și antreprenori, afaceri și piețe.

Lucrăm în trei domenii esențiale ale mixului de inovare:

Educație pentru a contribui la crearea unei forțe de muncă informate și ambițioase care să înțeleagă cerințele durabilității și nevoile industriei.

Proiecte de inovare pentru a reuni idei, inventatori și industria pentru a crea tehnologii atractive din punct de vedere comercial, care să ofere clienților rezultate reale.

Servicii de creare a afacerilor pentru a sprijini întreprinzătorii și start-up-urile care fac posibilă extinderea ecosistemului energetic al Europei cu ofertele lor inovatoare.

Aducerea acestor discipline împreună maximizează impactul fiecăreia, accelerează dezvoltarea soluțiilor pregătite să intre pe piață și creează un mediu fertil în care să putem vinde rezultatele inovatoare ale muncii noastre.

InnoEnergy a fost înființată în 2010 și este susținută de Institutul European de Inovație și Tehnologie (EIT).

Începând cu septembrie 2019, InnoEnergy este reprezentată în România prin consorțiul coordonat de Iceberg și completat de partenerii săi, Green Energy Innovative Biomass Cluster, Repom și PATRES, având rolul de hub al acestui organism european.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.