Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Trei pași cheie pentru antreprenori în perioada de criză, de la Cristian Onețiu: ScaleDOWN agresiv, ReORGANIZARE progresivă, ScaleUP accelerat

0

Antreprenorul și investitorul de la „Imperiul Leilor” a lansat în această perioadă de criză webinarul gratuit pentru antreprenori „Scoate-ți afacerea din criză!”. Este o perioadă în care Cristian Onețiu a decis să își dedice timpul și cunoștințele antreprenorilor care se confruntă cu situații noi în aceste vremuri și care trebuie să acționeze rapid pentru a-și menține business-urile active.

Astfel, o serie de informații prețioase și experiența de antreprenor pe care Cristian Onețiu a acumulat-o de-a lungul anilor, combinate cu sfaturi de la specialiști din programul ScaleUp TaskForce sunt acum disponibile gratuit în webinarul ce poate fi accesat aici: https://onetiu.com/webinar .

În general, nu mă ocup de crize, dar, de data aceasta, este necesar să fiu alături de România și să ofer, atât cât pot și în mod gratuit, informație valoroasă și greu de găsit, care să poată ajunge ușor la toți antreprenorii. Cursurile mele sunt practice și validate și cu costuri pe masură, însă am decis acum să îmi ofer timp gratuit pentru a realiza acest webinar, dar și materiale disponibile pentru antreprenori. Împreună reușim și devenim mai puternici prin criză”, spune Onețiu.

3 pași importanți pentru antreprenori

Cred că aceasta este cea mai mare șansă pe care o avem după `89”, spune co-fondatorul companiilor Life Care Corp și BioLogistic. „Orice om cu spirit antreprenorial puternic, educat și care înțelege repede piața care se dezvoltă în față are șanse foarte mari. Chiar dacă mulți antreprenori sunt acum foarte chinuiți, mulți cu companii închise, le-aș da multă încredere și speranță pentru că acum au șansa să fie mai dinamici și mai profesioniști decât cei care sunt poate mai plictisiți și prinși în blocaje organizaționale.”

Totodată, antreprenorii sunt sfătuiți să acționeze rapid în aceste vremuri de criză urmând 3 pași importanți:

1. ScaleDOWN agresiv: micșorarea cheltuielilor fixe cât mai jos și eliminarea cheltuielilor nenecesare, cum ar fi chiria pentru spațiul de birou, consumabile, mașini luate în leasing, dacă nu sunt necesare afacerii, subînchirierea anumitor servicii care nu sunt necesare permanent, ci doar ocazional. Micșorarea cheltuielilor inutile va reduce din stresul pe care mulți antreprneori îl resimt în aceste vremuri.

2. ReORGANIZARE progresivă: refacerea companiei și a planului de business, regândirea brandului și a politicii comerciale, reconsiderarea viziunii afacerii, pentru ca atunci când economia va reporni business-ul să poată fi accelerat.

3. ScaleUP accelerat: e nevoie de lichiditate penntru a reporni afacerea, iar această lichiditate poate veni din capital pus deja deoparte sau accesarea unor împrumuturi.

Cristian Onețiu este de părere că această schemă de criză poate fi aplicată și într-o familie, care în această perioadă de izolare trebuie să aibă în vedere reducerea cheltuielilor, regândirea priorităților și a bugetului de care dispune, precum și configurarea unui plan pe trei ani de zile. Totodată, cunoscutul investitor remarcă un minus prezent în educația financiară a multor oameni, care nu permite realizarea unui plan de back-up în criză: „Avem o singură sursă de venit, ceea ce e foarte periculos, ar trebui să avem măcar 3 categorii de surse de venituri. O primă sursă este venitul activ: dacă ești antreprenor, iei dividende, dacă ești angajat, iei salariu, dacă ești freelancer, ai un venit dintr-un număr de proiecte. La numărul doi aș spune o sursă de venit din expertiză, ceva ce stăpânești foarte bine și poate fi valorizat. Iar a treia sursă ar fi veniturile pasive, iar asta înseamnă să începi să investești în lucruri care să îți aducă un venit, cum ar fi o chirie, de exemplu. Productivitatea muncii trebuie regândită la nivel individual în această perioadă.”

Rezultatele studiului pe care l-a realizat recent Cristian Onețiu, alături de cei peste 350 de antreprenori din programul Scale-UP 1000, în acest context de criză, se concentrează în:

  • 8 probleme principale cu care se confruntă antreprenorii

  • 42 de soluții generale pentru cele 8 probleme identificate

  • 48 bune practici dezvoltate de antreprenori cu afaceri în 18 sectoare de activitate

  • peste 70 de inițiative specifice, propuse sau testate de antreprenori

Webinarul gratuit poate fi accesat aici: https://onetiu.com/webinar

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.