Tinerii au nevoie de capital pentru afacerile lor, dar nu sunt pregătiţi să îl obţină

0

Cuvântul „antreprenor” este definit prin „libertate”, „iniţiativă”, „curaj”, „inovaţie” şi „profit”

–-

Tinerii consideră finanţarea cea mai importantă nevoie pentru lansarea unei afaceri, dar că sunt prea puţin pregătiţi pentru a solicita şi obţine capital de la investitorii existenţi pe piaţă, arata un sondaj realizat ad hoc printre studentii care au participat la programul de internship Learn@BCR in lunile august si septembrie.

Studenţii au fost rugati să spună ce înseamnă “a fi antreprenor” pentru ei. Cele mai relevante definiţii sunt: “Pentru mine, semnificaţia cuvântului „antreprenor” înseamnă motivaţia şi capacitatea de a inova, de a produce valori noi şi de a aplica strategii de afaceri proprii” ; “Să ai iniţiativă, indiferent de domeniu. Poţi fi antreprenor, în opinia mea, şi în poziţia de angajat” ; “libertate” ; “a avea curajul de a pune o idee în practică”.

La întrebarea “care este antreprenorul pe care îl apreciezi cel mai mult?”, răspunsurile au fost extrem de variate: de la un prieten de familie foarte ambiţios cu propria afacere, la Marius Ghenea şi Dragos Bucurenci, de la Dinu Patriciu şi Ion Ţiriac până la Steve Jobs şi Bill Gates.

O altă componentă a studiului a sondat percepţiile şi atitudinile în privinţa antreprenoriatului în rândul studenţilor cu nivel ridicat de activitate extracurriculară, 22% indicând că ar prefera să conducă propria afacere în următorii 5 ani în timp ce 63% urmăresc începerea unei cariere într-o companie multinaţională.

Perspectiva cea mai interesantă este însă oferită de percepţiile studenţilor asupra nevoilor pe care le au pentru a lansa o afacere: 31.5% plasează ‚finanţarea’ pe primul loc, iar 28.8% consideră că ‚munca şi perseverenţa’ sunt cele mai importante elemente. ‚Know-how’ se plasează doar pe locul 4 în topul răspunsurilor (13.7%), depăşit de ‘o idee genială(locul 3 cu 16.4%).

”Rezultatele nu ne-au surprins, însă sunt deosebit de interesante prin comparaţie cu feedback ul pe care l-am primit din partea unor business angels şi fonduri de investiţii care au intrat în contact cu tineri aflaţi în căutare de finanţare. În timp ce capitalul este pus pe primul loc ca necesitate, cei care îl oferă se confruntă cu o lipsă de cerere educată. Tinerii încă pun prea mult accent pe o idee de afacere sau un concept aparent inovator, fără a înţelege importanţa unui model de afaceri funcţional şi ce presupune administrarea capitalului solicitat. Aceste lacune scad considerabil şansele tinerilor de a obţine finanţarea căutată şi se pot completa doar experienţă, fapt confirmat şi de studenţii participanţi la studiu: majoritatea au considerat că dimensiunea learning by doing este cea mai importantă trăsătură pe care ar aprecia-o la un program de educaţie antreprenorială,” spune Lucian Grămescu, coordonatorul programului din partea Junior Achievement România.

Programul START! Business răspunde acestei nevoi asigurând studenţilor experienţa unică de a oferi un produs şi serviciu unor CLIENŢI REALI. Participanţii beneficiază de un cadru în care pot învăţa din propriile greşeli în siguranţă, beneficiind în acelaşi timp de training şi consultanţă prin care să transforme această experienţă într-un startup real. Studenţii care caută o “carieră” în antreprenoriat se pot înscrie la www.startbusiness.jaromania.org până la 5 noiembrie 2011.

Participanţii au de asemenea şansa de a câştiga atât un seed grant, cât şi o bursă de participare la finala Europe Enterprise Challenge, de la Skopje din iulie 2012. La finala din 2011, desfăşurată la Madrid, România a câştigat locul III prin echipa Eventriffic (Universitatea Politehnica Bucureşti).

Programul se desfăşoară cu sprijinul BCR, care susţine programul START! Business financiar şi prin implicarea angajaţilor. Aceştia sunt consultanţi voluntari pentru echipele de studenţi, si ii ajuta pe aceastia sa inteleaga cum ar trebui sa functioneeze o afacere viabilă în viaţa reală. Mai multe informaţii despre program sunt disponibile la www.startbusiness.jaromania.org

Junior Achievement Romania, organizatie non-profit a fost fondată în anul 1993 şi este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA şi Junior Achievement-Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare şi cea mai dinamică organizaţie internaţională de educaţie economică şi antreprenorială. În România, programele JA de tip „learning by doing” sunt urmate anual de peste 153.000 de elevi din 1.312 insitituţii de învăţământ şi se desfăşoară local în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, instituţiile de învăţământ şi comunitatea de afaceri. Pentru detalii accesaţi www.jaromania.org

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzând societăţile de profil de pe piaţa leasingului, managementului activelor, pensiilor private şi a bancilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în Romania după valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principala instituţie cu care fac banking.

BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 48 de centre de afaceri dedicate companiilor şi 668 de unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa cardurilor şi a tranzactiilor bancare, clienţii BCR având la dispozitie cea mai mare retea nationala de ATM – peste 2.000 de bancomate si POS – peste 18.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, phone-banking şi e-commerce. Implicarea în comunitate este unul dintre pilonii modelului de business al BCR. Banca dezvoltă şi susţine proiecte de impact care contribuie în mod direct la o evoluţie sustenabilă a comunităţii, în domeniile: Educaţie (în special cea financiară), Antreprenoriat şi Social.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează