Un concept 100% romanesc, care a invins Covid-19, pentru a contribui la educatia copiilor
Terariumul cu plante exotice creat de compania romaneasca Touch Design, a sotilor Simona si Adrian Atinge, a fost vandut cu 35.000 de euro in cadrul evenimentului caritabil Festivalul Brazilor de Craciun. Terariumul de mari dimensiuni, un microsistem cu plante vii, complet automatizat, este un concept unic in Romania, care a determinat-o pe antreprenoarea Daniela Mariscu, jurat in cadrul emisiunii Imperiul Leilor, sa investeasca in afacerea Touch Design, la inceputul acestui an.
Proiectul, intitulat The Blue Planet, a fost pregatit pentru arhitectul Omid Ghannadi, pentru participarea la editia cu numarul 20 a Festivalului Brazilor de Craciun, si a fost creat pentru a transmite ideea de renastere, in acest an complicat. Inalt de 2,20 m, terariumul contine plante vii, comandate special din Columbia, si un sistem 100% automatizat de ingrijire a acestora (rezervor de apa care se ocupa automat de udarea plantelor, lumini care asigura fotosinteza etc.). El este inedit prin unicitatea conceptului, precum si prin mesajul puternic pe care il transmite procesul de creare a sa. El a fost dus la bun sfarsit de antreprenorul Adrian Atinge de acasa, aflat in izolare, fiind confirmat pozitiv cu Covid-19 chiar inainte ca The Blue Planet sa fie finalizat si trimis organizatorilor licitatiei.
„A fost un moment in care am avut de ales intre a ne opri sau a continua cu acest proiect. Am ales sa il ducem la bun sfarsit, ca un mesaj ca viata isi continua cursul, dincolo de pandemie”, povesteste Simona Atinge. „Suntem onorati sa contribuim la o cauza dedicata sustinerii educatiei copiilor din mediile defavorizate. Avem doi baieti gemeni, in varsta de 7 ani, care in 2020 au inceput scoala si empatizam cu situatia copiilor care au nevoie la acces la educatie. Cu atat mai mult in acest an greu, in care este nevoie de tablete, internet si multe alte resurse”.
Adrian Atinge, creatorul The Blue Planet, este inginer horticol, specializat in arta florala. Dupa ce a studiat mult timp zona de terarii, a creat terariumul de mari dimensiuni, un produs unic tech-fusion, in care tehnologia se imbina cu natura, cele doua pasiuni ale sale. Acesta raspunde nevoii in crestere a oamenilor, de a avea un colt verde in spatiile interioare, fie la birou, fie acasa, fiind demonstrat ca in locatiile unde exista un colt de natura cresc productivitatea muncii, starea de bine si nivelul de relaxare.
Despre Touch Design si Imperiul Leilor
Simona si Adrian Atinge si-au prezentat afacerea si produsul inovator in emisiunea Imperiul Leilor, la inceputul acestui an. Pentru ideea lor, cei doi au primit de la Daniela Mariscu, jurat in cadrul emisiunii, o investitie de 100.000 de euro pentru 30% din afacere, iar dupa recuperarea investitiei va ramane cu 10%. Un parteneriat inspirat si constructiv, a carui valoare este confirmata de participarea la editia cu numarul 20 a Festivalului Brazilor de Craciun, unde s-a aflat printre primele patru creatii care au strans cele mai mari sume de bani in cadrul licitatiei.
Despre terariile Touch Design
Concepute pentru a recrea natura în cele mai mici detalii, terariile Touch Design sunt adevarate „insule de natură” sau gradini interioare ce pot fi introduse in orice ambient, oferindu-i un aspect cu totul spectaculos, gratie continutului viu si evolutiv si fara a avea grija intretinerii. Terariile Touch Design sunt microclimate din plante naturale si recreeaza, la scara redusa, ecosisteme intregi, in cele mai mici detalii (de la plantele care evoluează intr-un microclimat similar cu cel natural, pana la celelalte elemente naturale care armonizeaza microclimatul si fac posibila evolutia plantelor, care se comporta la fel ca in habitatul lor).