Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Terapia prin escaladă crește gradul de independență al copiilor și tinerilor cu deficiențe de vedere

0

Expunerea la activități sportive de escaladă și interacțiunea cu tineri și copii valizi îi face pe tinerii și copiii cu diverse tipuri de deficiențe de vedere să fie mai încrezători în forțele proprii, le sporește gradul de independență, devin mai mobili și mai descurcăreți. Acestea sunt rezultatele unui studiu de impact al terapiei prin escaladă pentru copii și tineri cu deficiențe de vedere din toată țara, prezenți la cea de-a 5-a ediție a Festivalului de Cățărat – Puternici Împreună. Sponsorul principal al proiectului este Kaufland România, partener care este alaturi de Climb Again de peste 2 ani.

După ce au urcat pe peretele de escaladă Climb Again – 94% dintre copiii cu deficiență de vedere sunt mai siguri pe ei și pot face lucruri singuri, fără ajutorul celor din jur, o creștere de 24% măsurată prin sondaj telefonic înainte și după eveniment. Încrederea în sine a crescut cu 11%, la fel și optimismul. Evenimentul i-a ajutat și din perspectiva socializarii – aducand o creștere de 13% a prieteniilor din afara școlii. Impactul s-a văzut și în planurile lor de viitor, ei visand la cariere dintre cele mai diverse – de la fotograf la cantaret, de la designer vestimentar la bucatar.

Cu fiecare ediție de Festival – Puternici Împreună, suntem din ce în ce mai puternici. Rezultatele studiilor de impact pe care le realizăm după fiecare eveniment ne oferă date care ne argumentează că terapia prin escaladă este benefică copiilor și tinerilor cu deficiențe de vedere. În primul rând prin simplu fapt că avem încredere că vor ajunge sus, în vârful peretelui de escaladă, copiii prind încredere în ei. Sunt capabili să meargă singuri la școală, sunt dornici să interacționeze cu alți copiii tipici, sunt mai optimiști”, a declarat Claudiu Miu, fondator și președinte Climb Again și fost campion național și balcanic de escaladă.

Studiul a fost realizat de Reveal Marketing pe un eșantion de 70 de copii și tineri care provin din toate cele 7 școli speciale pentru deficienții de vedere din România, care au participat la finalul anului trecut, alături de copii și tineri valizi, la cel mai mare eveniment de incluziune prin escaladă organizat în România. 

Sub deviza “Puternici Împreună”, Asociația Climb Again a organizat un festival de activități sportive: escaladă pe perete vertical, activități specifice unui parc de aventură și tiroliană, toate având ca beneficiari direcți copiii și tinerii cu deficiențe de vedere. Participanții au fost împărțiți în echipe mixte (văzător – nevăzător) și toți copiii au experimentat cele trei circuite, sub supravegherea instructorilor din Lotul Național de Paraclimbing și a voluntarilor. 

Despre Climb Again

De cinci ani, Climb Again schimbă fundamental viața copiilor și tinerilor cu dizabilități și îi ajută să se integreze în societate, oferind terapie prin escaladă și servicii conexe gratuite pentru peste 1.750 de beneficiari direcți (și peste 5.000 beneficiari indirecți). În 2018 Climb Again a deschis primul Centru de terapie prin escaladă din Europa, care a facilitat accesul la intervențiile gratuite a mai multor beneficiari, și a ajutat la formarea și succesul Lotului Național de Paraclimbing, care a urcat pe podium la toate competițiile internaționale din ultimii doi ani.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.270 magazine în 8 țări și o rețea de 126 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe informații vizitați www.kaufland.ro

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.