Teatrul Ion Creangă desfăşoară o cercetare asupra consumului de teatru pentru copii

0

Începând cu luna noiembrie a acestui an, pe întreaga perioadă a stagiunii 2012-2013, Teatrul Ion Creangă desfăşoară o cercetare asupra consumului de teatru pentru copii.    

Studiul va urmări atât latura cantitativă (prin metoda chestionarului), cât şi cea calitativă (prin interviurile de tip focus-grup organizate cu participarea învăţătorilor şi educatorilor). Iniţiativa aparţine Departamentului de Management Educaţional şi PR al instituţiei şi are drept scop să furnizeze conducerii teatrului informații și recomandări care să conducă la o mai mare afluență de public și la îmbunătățirea calității evenimentelor organizate de teatru.

Cercetarea va avea loc atât la nivelul părinţilor care îşi aduc copii la activităţile teatrului, cât şi la nivelul şcolilor şi grădiniţelor care participă, în grup organizat, la spectacole. Toate răspunsurile primite în urma aplicării focus grupurilor sau chestionarelor vor fi utile echipei de conducere, echipei administrative și personalului artistic pentru a concepe proiecte, programe și spectacole care să vină în întâmpinarea dorințelor copiilor și care să însoțească procesul instructiv-educativ.

Pe scurt, instituţia îşi propune să afle:

–          locul acordat teatrului în raport cu alte modalități de petrecere a timpului liber, care sunt factorii care le influențează aceste opinii și motivația de a se îndrepa sau nu către Teatrul Ion Creangă;

–          care sunt dorințele cadrelor didactice privind organizarea unor programe în parteneriat cu teatrul și/sau crearea unor spectacole care să vină în prelungirea procesului instructiv-educativ și care să corespundă programei școlare și nevoilor preșcolarilor și elevilor;

–          obţinerea de idei care să conducă la conceperea unor proiecte-programe atractive  și utile pentru cei mici;

–          efectuarea testării pilot a unor idei referitoare la implementarea anumitor programe şi proiecte iniţiate de teatru;

–          obţinerea de informaţii privind modalitatea de promovare prin care publicul ţintă recepţionează noutăţile teatrului;

–          conturarea imaginii şi a atitudinii publicului față de teatrul pentru copii (în general) și față de Teatrul Ion Creangă (în particular).

În consecință, finalitatea aplicării acestei metode este aceea de consolidare a relației dintre Teatrul Ion Creangă, unitățile de învățământ şi părinţi, determinarea importanței pe care o are dimensiunea educativă a unui spectacol, precum și a modului în care copiii pot răspunde mai ușor exigențelor procesului instructiv-educativ cu ajutorul tehnicilor teatrale.

Pentru a susţine această iniţiativă, puteţi completa chestionarul online urmărind link-ul: http://www.teatrulioncreanga.ro/content.jsp?page=325&language=1&&survey=4 sau puteţi trimite un e-mail la adresa contact@teatrulioncreanga.ro pentru a fi notaţi în baza de date destinată acestei cercetări. Datele şi informaţiile comunicate vor fi strict confidenţiale.

Teatrul Ion Creangă este o instituţie publică de spectacole, un teatru de repertoriu, aflat în subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi finanţat de la bugetul local. Misiunea sa este de a crea şi promova spectacole de teatru de înaltă valoare artistică, de a coordona şi implementa programe de cercetare şi proiecte cu caracter educativ, social-formativ şi estetic, destinate copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 12 ani, educatorilor, cadrelor didactice specializate, părinţilor sau tutorilor legali. Parteneri media ai Teatrului Ion Creangă: Itsy Bitsy, 24 Fun, Art Act Magazine, Calendar Evenimente, Onlinegallery.ro, Gradinițe.com, GrădinițeBucurești.ro, MondoNews, Port.ro, PRwave, RFI România, SuperBebe, UrbanKid.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează