Studiu: peste 85% dintre pacienții români sunt mulțumiți de medicii din spitale

0

Conform celui mai recent studiu despre percepţia privind sistemul de sănătate, în ultimul an, 28% dintre românii care au avut probleme medicale au fost internaţi în spitale iar 91% dintre internări au avut loc în spitalele de stat.

Cercetarea „Percepţia asupra sistemului de sănătate din România” are ca scop analizarea sistemului medical, prin prisma experiențelor trăite de români în ultimele 12 luni.

Conform rezultatelor cercetării, media internărilor în ultimele 12 luni este de 1,84 per pacient, ceea ce înseamnă că aproape jumătate dintre românii care au fost internaţi o dată, au revenit în spital în acelaşi an.

Insuficientă materialelor necesare pacienţilor internaţi este una dintre cele mai mari probleme ale sistemului medical, în opinia persoanelor participante la studiu. Totuşi, un total de 86% dintre respondenţi se declară cel puţin mulţumiţi de atitudinea personalului medical, dar remarcă faptul că la capitolul curăţenie, spitalele din România ar trebui să fie mai riguroase.

1 din 20 de români a avut nevoie de intervenția serviciului de ambulanță în ultimele 12 luni, serviciu apreciat ca fiind la un nivel înalt în ceea ce priveşte promptitudinea, serviciile medicale şi atitudinea personalului.

Mai multe informaţii privind percepţia asupra sistemului de sănătate din România sunt disponibile în prima parte a raportului de cercetare, ce poate fi consultată AICI (www.cmps.ro/2014/06/).

Cercetarea a fost realizată de Centrul de Marketing şi Prognoză Socială, la solicitarea Asociaţiei React. Interviurile au fost realizate telefonic pe baza unui chestionar structurat (CÂŢI); Colectarea datelor a avut loc în perioada 05.04.2014-28.04.2014. Studiul a fost realizat pe un eşantion aleator de 1070 de persoane, reprezentativ la nivel naţional pentru populaţia cu vârsta peste 16 ani. Structura eșantionului a fost asigurată prin generarea aleatoare a numerelor de telefon. Marja de eroare este de ±3.00%, la un nivel de încredere de 95%.

***

cmpsCentrul de Marketing şi Prognoză Socială (CMPS) utilizează soluţii de ultimă oră în domeniul cercetării de marketing şi prognozei sociale. Organizaţia deţine cea mai adecvată tehnică pentru a răspunde oricărei provocări în domeniul cercetării de piaţă şi nevoilor tot mai variate ale clienţilor si de specialişti în sisteme de filtrare fină a informaţiei. De asemena, CMPS are statut atat de unitate protejata autorizata cat şi de întreprindere socială.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează