Studiu Mercury Research: Tinerii postesc cu produse de patiserie, pate si dulciuri de post

0

Conform unui studiu sindicalizat realizat de Mercury Research, obiceiul de a tine post este mai rar intalnit in randul tinerilor. Concluziile studiului arata ca doi din trei tineri cu varsta pana in 30 de ani nu obisnuiesc sa tina post, in timp ce 49% dintre persoanele peste 30 de ani nu tin acest obicei. Cei mai multi dintre cei sub 30 ani motiveaza nerespectarea acestui obicei prin faptul ca nu reusesc, nu rezista (aproape patru din zece) sau nu considera necesar (28%). Daca in randul persoanelor peste 30 de ani, problemele de sanatate pot fi o bariera in a tine post, in randul tinerilor acest motiv este foarte rar intalnit.

Postul Craciunului este tinut de 29% dintre tineri, iar 21% dintre acestia tin toate cele 40 de zile ale acestuia.  Cei mai multi insa, 50%, tin Postul Craciunului miercurea si vinerea.

Motivatia de a tine post variaza intre credinta si detoxifierea organismului, insa pentru cei mai multi alegerea este de natura religioasa (65%). Spre deosebire de persoanele mai in varsta, tinerii sunt influentati si de familie, 12% obisnuiesc sa tina post pentru ca asa este traditia in casa. In cazul persoanelor peste 30 de ani, influenta familiei joaca un rol in pastrarea obiceiului doar pentru 5% dintre acestia.

Mai mult de jumatate (55%) dintre tinerii care postesc mananca mai des in timpul postului decat in alte perioade produse de patiserie de post (covrigi, placinte, merdenele, cornuri), procent mai ridicat fata de persoanele peste 30 de ani (39%). Alte alimente consumate intr-o masura mai mare in timpul postului si preferate in special de tineri sunt pateul de post (51%), dulciurile de post (46%) cum ar fi ciocolata, napolitane, biscuiti de post, halva si produsele din soia (38%).

Pentru 21% dintre tineri, a tine post este un obicei mai scump, intrucat in aceasta perioada cheltuie o suma mai mare de bani.  In acelasi timp, jumatate dintre tineri nu simt vreo diferenta la buget in comparatie cu alte perioade.

Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania. Prezenta pe piata din Romania din anul 1994, compania ofera solutii de cercetare adaptate  domeniilor precum: bunuri de larg consum, retail, financiar-bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează