STUDIU: Ce cred romanii despre munca si despre sarbatoarea de 1 Mai?

0

De 1 Mai, românii cred că doar prin muncă putem ieşi din criză, dar vor să celebreze această zi prin repaos

Peste 80% dintre români consideră că doar prin muncă şi efort România poate ieşi din criza economică, arată o cercetare recentă realizată de Rogalski Grigoriu Public Relations pe platfoma de cercetare Ivox.ro. Cu toate acestea, 3 din 5 români spun că 1 Mai trebuie sărbătorit prin repaos şi odihnă 

Eliza RogalskiUn studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations în preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea românilor faţă de muncă şi angajatori, a scos la iveală faptul că 80,6% dintre români sunt convinşi că actuala situaţie economică poate fi depăşită doar prin muncă. În ceea ce priveşte principala motivație față de muncă, aproape jumătate dintre români (44,5%) declară că vin la serviciu pentru salariul lunar, în timp ce 32% spun că muncesc din pasiune. La studiu au participat peste 5.800 de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani.

 

Harnici sau leneşi?

Românii se consideră mai degrabă un popor harnic (55,4%) decât leneş (44,6%). Ca modele de urmat, aceştia cred că germanii (44,5%), japonezii (35,12%) şi chinezii  (13,42%) sunt printre cele mai muncitoare popoare.

“După mai bine de 20 de ani de capitalism, România este încă departe de a fi creat o atitudine capitalistă față de muncă. Chiar dacă declară că munca este singurul mod de a ieși din actualul impas economic, convingerea majorităţii este că sărbătoarea muncii nu trebuie marcată prin muncă, nici măcar dacă ea este în folosul comunității, câtă vreme munca peste program neplătită este aproape un fenomen de masă. Deși ne plac modele cum sunt germanii sau japonezii, suntem departe de disciplina şi responsabilitatea acestora față de muncă, așa că nu ne rămâne decât să admirăm alte popoare pentru calitățile lor,” a declarat Eliza Rogalski, Founding Partner Rogalski Grigoriu Public Relations.

 

Întrebaţi despre relaţia dintre mediul privat şi sectorul public, cei mai mulţi români (peste 62%) consideră că angajaţii de la stat muncesc mai puţin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29% sunt de părere că toţi românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5% dintre români sunt de părere că angajaţii de la stat muncesc mai mult decât cei de la privat.

Unul din trei români munceşte ore suplimentare cel puţin o dată pe săptămână (31,8%), în timp ce 17,8% dintre aceştia petrec un week-end la birou o dată pe lună, iar 12% se duc în week-end la birou o dată pe trimestru. Doar 8% dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul. Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8% dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8% sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucrează ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător.

Relaţia şef-angajat

În ceea ce priveşte relaţia şef-angajat,  românii sunt de părere, într-o măsură covârşitoare, că, pentru a menţine o atmosferă pozitivă la locul de muncă, este foarte importantă comunicarea angajator-angajat (98,6%). Ședințele sunt încă cel mai utilizat instrument de comunicare dintre şefi şi angajaţi (48,2%), urmate la mare distanță de newsletterele interne (17,5%) şi evenimentele organizate în cadrul companiei (15,25%)

Românii nu au o percepţie pozitivă despre patroni, 68,9% dintre respondenți spunând că aceştia din urmă nu sunt modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.

1 Mai – muncim sau ne relaxăm?

Dată fiind apropierea sărbătorii de 1 Mai, participanții la sondaj au fost întrebaţi care consideră că ar fi cea mai potrivită metodă de a sărbători Ziua Internaţională a Muncii. Peste jumătate dintre aceştia au declarat că aceasta trebuie celebrată prin repaos (61,5%), în timp ce un procent important, 21,8%, consideră că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă în folosul comunităţii. Cu toate acestea, peste jumătate dintre români declară că nu au făcut niciodată muncă în folosul comunităţii, în timp ce 7,6% sunt total împotriva ideei de muncă în folosul comunității.

Detalii despre studiu Atitudinea românilor fată de muncă _studiu

 

Despre Rogalski Grigoriu Public Relations

Rogalski Grigoriu Public Relations este parte a grupului Tempo şi una dintre cele mai premiate şi respectate agenţii de PR din România. Gestionând reputaţia brandurilor prin idei care influenţează convingerile şi deciziile publicului şi generează rezultate de business pentru clienţii săi, Rogalski Grigoriu Public Relations este singura agenţie românească deţinătoare a 4 trofee IPRA (International Public Relations Association) pentru digital PR, creativitate şi eficienţă în conceperea campaniilor de PR și agenția care a creat şi implementat cea mai premiată campanie de PR din România – „Şcoala de Bani” distinsă în 7 competiţii (SABRE, IPRA, Effie, Cannes, Eurobest, PR Awards şi IAA Excellence Award) și inclusă în cartea „Goodvertising” – biblia publicităţii cu rol social.

 

 

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează