STUDIU: 86% dintre respondenţii au afirmat că au consumat

0

Studiu –  la finalul proiectului „ Mai mult gust, mai multă savoare”:

86% dintre respondenţii din România au afirmat că au consumat fructe şi legume în ultimele 5 zile, 95%  îşi gătesc acasă.

Echipa PRAIS Corporate Communications a finalizat implementarea în România, pe perioada 2012-2014, a proiectului „Mai mult gust, mai multă savoare” care a avut ca obiectiv principal analiza modului cel mai eficient prin care poate fi încurajat consumul fructelor şi legumelor proaspete de către 3 categorii de persoane: femeile gravide, copiii şi persoanele în vârstă.

PRAIS - Gustul fructelor

Rezultatele obţinute în proiectul derulat în România, Bulgaria și Slovacia, vor fi utilizate pentru adoptarea de politici şi în implementarea celor mai bune practici în sănătate şi nutriţie, la nivelul Direcţiei Generale Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene – DG Sanco.

Timp de 2 ani, un număr total de 26.280 participanţi au fost implicaţi în peste 873 de sesiuni de gătit. Beneficiarii din cele 3 ţări au primit gratuit 98 de tone de fructe şi legume, utilizate pe parcursul sesiunilor de gătit și distribuite acestora pentru prepararea reţetelor, acasă.

„Echipa noastră a angrenat în proiectul din România, peste 1.500 de beneficiari din oraşele selecţionate: Roman şi Medgidia. Pe parcursul celor peste 490 de sesiuni de gătit, au fost  distribuite gratuit peste 23,5 tone de fructe și legume proaspete. În cele 24 de luni de implementare, participanții au preparat alături de maiştri bucătari şi de medici nutriţionisti 33 de rețete. Rezultatele studiului IPSOS demonstrează încă o dată, impactul benefic pe care îl au proiectele de informare, cu componente de activare la nivelul comunităţilor, în schimbarea obiceiurilor de stil de viaţă”, a declarat Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications.

Studiul realizat  la finalul acestui proiect de către compania de cercetare de piață IPSOS, în cele 3 țări, pe un eșantion reprezentativ de beneficiari arată că:

97% dintre participanţi au afirmat că sunt mai bine informaţi cu privire la nutriţie; 92% au declarat că au consumat mai multe fructe şi legume ca urmare a participării la sesiunile de gătit; 91% au prezentant pozitiv informaţiile proiectului în familie şi  84%  în cercul lor de prieteni; 42% îşi amintesc spontan reţele primite.

În România, 86% dintre respondenţi au afirmat că au consumat fructe şi legume proaspete în ultimele 5 zile, 95% au declarat că îşi gătesc acasă, 55% percep mâncarea gătită ca fiind sănătoasă, faţă de 97% în Bulgaria şi Slovacia.

Proiectul „Mai mult gust, mai multă savoare”, este o iniţiativă a Direcţiei Generale Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene – DG Sanco. Acesta a fost demarat în iulie 2012 în România, Bulgaria și Slovacia, fiind coordonat la nivel european de către compania Babel Strategy & Communications. Echipa de consultanţi PRAIS Corporate Communications a asigurat dezvoltarea, managementul şi implementarea acestuia în România.

Menţiune: Conținutul acestui comunicat de presă aparține PRAIS Corporate Communications și nu reprezintă neapărat poziţia oficială a Comisiei Europene.

Despre PRAIS Corporate Communications

PRAIS Corporate Communications este o companie de consultanţă specializată în comunicare integrată şi PR, înfiinţată în 1996, câștigătoare a 8 premii internaționale și locale printre care se remarcă premiul „IPRA Golden World Award” și „IPRA Grand Prize” pentru cel mai bun program PR al ediţiei şi cel mai bun proiect comunitar, primit la Tokyo, în anul 1999. Echipa de consultanţi PRAIS asistă cu dedicație, de peste 18 ani, importante companii multinaţionale şi asociaţii industriale din România sau din străinatate.

În cei 18 ani de la lansare, PRAIS Corporate Communications a iniţiat şi implementat peste 2.500 de campanii, evenimente corporative şi de brand. Auditul comunicării interne, strategiile anuale de comunicare internă şi externă, relaţia cu media, brand PR, comunicarea financiară şi de criză, social media, animarea forţelor de vânzări şi cursurile de comunicare sunt doar câteva dintre serviciile oferite de PRAIS.

Fidelă culturii sale organizationale, PRAIS Corporate Communications a înfiinţat, acum 12 ani, Fundaţia PRAIS. Timp de 18 ani  a initiat 15 proiecte naţionale de CSR şi de marketing social dedicate unor cauze sociale majore, care au angrenat milioane de beneficiari, având ca obiective: accesul la resurse, educaţie, dezvoltare personala şi cultură a tinerei generatii, promovarea stilului de viaţă sănătos, grija faţă de natură şi protecţia mediului, o economie sustenabila bazata pe valori morale si etica.

Vizitează: www.prais.ro

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează