Societal a lansat marca “Eveniment responsabil”

0

Din ce in ce mai multe festivaluri, concerte, seminarii, conferinte, happening-uri urbane, intalniri sportive animeaza viata societatii civile in diferitele regiuni ale tarii. Reunind un numar mare de persoane intr-un spatiu relativ restrans si pentru o perioada scurta de timp, aceste evenimente, prin natura lor efemere, au un impact de lunga durata asupra mediului inconjurator si comunitatilor in care se desfasoara.

Marca „Eveniment responsabil” va pune reflectoarele pe acele manifestari care vor sti sa isi imbunatateasca impactul social, economic si de mediu in aceeasi masura in care isi delecteaza publicul.

Organizatorii unor evenimente importante si-au asumat deja provocarea marcii, precum Transilvania Fest, Ideo Ideis, ONG Fest, Festivalul de film istoric de la Rasnov, Padina Fest, Laboratorul de educatie nonformala!

 

Concret?

La un „Eveniment responsabil” asteptati-va sa gasiti:

  • solutii mai putin poluante pentru transportul spre locul evenimentului;
  • in meniu, produse locale sau certificate ecologic;
  • dispozitive pentru eficientizarea consumului de energie sau diminuarea consumului de apa;
  • materiale de promovare imprimate pe suporturi reciclate sau eco-etichetate;
  • echipamente pentru colectarea selectiva a deseurilor;
  • initiative pentru promovarea drepturile omului si valorilor universale;
  • conditii de munca decente pentru persoanele implicate in organizare;
  • colaborare si sinergii intre organizatori si comunitatea locala.
  • Si multe alte masuri de Responsabilitate Sociala, in functie de specificitatea fiecarui eveniment!

Caietul de sarcini pe care organizatorii trebuie sa-l respecte pentru obtinerea marcii „Eveniment responsabil” se bazeaza pe grila de indicatori de Responsabilitate Sociala dezvoltata de Societal. Este un instrument de management care permite imbunatatirea performantei oricarui proiect in patru domenii: social, mediu, economic, guvernanta. Indicatorii Societal au fost elaborati pornind de la standardul de responsabilitate sociala ISO 26000 si standardul pentru raportarea dezvoltarii durabile Global Reporting Initiative. Aceste referinte au fost complementate de standarde specifice managementului responsabil de eveniment, precum ISO 20121 si BS 8901.

Universitatea de vara Societal

Societal organizeaza Atelierul „Marca Eveniment Responsabil” la Universitatea de vara, care va avea loc la Miercurea Ciuc, in perioada 22-26 august 2012. Afla cum poti participa si tu. Termenul limita de inscriere este 1 august 2012.

Societal (sau „Competente si instrumente pentru adoptarea responsabilitatii sociale si de mediu in cadrul organizatiilor societatii civile”) este un proiect realizat de Asociatia REPER21, in parteneriat cu ANPCDEFP si Asociatia CRIES, si este cofinantat de Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Urmareste interviul cu Rares Craiut, director al festivalului de cultura gastronomica “Transilvania Fest”

Urmareste interviul cu Andreea Bortun, director al festivalului de teatru tanar “Ideo Ideis”

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează