Sisteme IT pentru persoane cu dizabilităţi şi alte sisteme pentru viaţa socială, lupte între roboţei, toate la cea de-a 10-a ediţie a Concursului Internaţional de Proiecte Informatice – INFOMATRIX

0

INFOMATRIX

10 ani de proiecte IT şi roboţi 

Sisteme IT pentru persoane cu dizabilităţi şi alte sisteme pentru viaţa socială, lupte între roboţei, toate la cea de-a 10-a ediţie a Concursului Internaţional de Proiecte Informatice – INFOMATRIX

Pe 4 şi 5 mai, în Capitală, 300 de liceeni şi studenţi din 38 de ţări se întrec în roboţi şi tehnologie IT

300 de liceeni si studenţi, organizaţi în echipe din 38 de ţări sunt asteptaţi să concureze vineri şi sâmbătă, 4 şi 5, mai a.c. în campusul International School of Bucharest (Şoseaua Gara Căţelu nr. 1R), în etapa finală a Concursului Internaţional de Proiecte IT InfoMatrix 2012, organizat de LUMINA Instituţii de Învăţământ în colaborare cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Astfel, cea de-a 10-a ediţie a InfoMatrix se va termina printr-o ultimă evaluare a 187 de proiecte finaliste (35 româneşti şi 152 internaţionale), de către un juriu de specialitate şi prin prezentarea acestora publicului larg, în cadrul unei expoziţii care va avea loc pe 4 şi 5 mai a.c., între orele 10:00 şi 19:00.

Cele 187 de proiecte din cadrul etapei finale a concursului au fost selecţionate din peste 1000 de proiecte înscrise în etapele locale desfăşurate, pe patru continente, în perioada octombrie 2011 –aprilie 2012. Printre proiectele expuse în Capitală, se numără şi finalistele concursurilor locale InfoMatrix desfăşurate, după modelul românesc, în : Mexic, Hong Kong, Ucraina, Tanzania şi România, între lunile ianuarie şi aprilie, a.c.

În cadrul evenimentului vor fi prezentate proiecte înregistrate la patru categorii de concurs şi o categorie extra concurs:

  • “Artă Computerizată“ (19 proiecte finaliste  din 8 ţări – categorie de concurs),
  •  “ Short film” cu tema „Soluţii pentru problemele globale” (30 proiecte finaliste din 14 ţări – categorie de concurs),
  • “Programare” (35 proiecte finaliste din 15 ţări– categorie de concurs),
  • “Programare computerizată – Hardware Control” (crearea unui software de control şi cooperare cu un dispozitiv electronic-mecanic – 35 proiecte finaliste din 13 ţări – categorie de concurs),
  • “Robotică” (categorie extra concurs, 68 de roboţi înscrişi din 12 ţări; Robotică” este o categorie specială ce cuprinde roboţii care se vor lupta în competiţii de mini-sumo şi line follower. Participanţii la categoria “Robotics” se pot inscrie la una din cele doua subcategorii “Mini Sumo” sau “Line Follower”.”Mini Sumo” presupune confruntarea dintre 2 roboti autonomi in care fiecare incearca sa isi impinge oponentul in afara unui spatiu delimitat. In cadrul probei “Line Follower”  un robot autonom trebuie sa parcurga un traseu prestabilit in cel mai scurt timp posibil. Luptele robotice se vor desfăşura într-un ring special amenajat.

Expoziţia InfoMatrix 2012, din 4 şi 5 mai a.c. va cuprinde şi alte proiecte şi dispozitive aplicabile în toate segmentele vieţii sociale şi în multe domenii de activitate care folosesc tehnologia IT: construcţii, locuinţă, protecţia mediului şi animalelor, educaţie, transport, etc.

Pe parcursul zilelor InfoMatrix 2012 toate cele 187 de proiecte finaliste, prezente în expoziţie vor fi evaluate de către un juriu de specialitate format din ingineri informaticieni, profesori universitari, programatori şi web designeri.

Cele mai bune proiecte finaliste  la cele patru categorii de concurs, atat la secţiunea “studenţi” cât şi la secţiunea “elevi de liceu” vor fi premiate în cadrul unei ceremonii care va avea loc pe 7 mai a.c., la The Internatinal School of Bucharest.

 

Despre: Ediţia InfoMatrix 2012 a debutat încă din luna octombrie a anului trecut şi se desfăşoară până pe 7 mai a.c. pe parcursul a patru etape distincte: a) înscrierea şi înregistrarea proiectelor de către liceeni (14 – 19 ani) şi studenţi ( octombrie 2011 –  martie 2012), b) evaluarea şi selectarea pentru faza finală a celor mai bune proiecte (aprilie  2012), d) etapa finală desfăşurat­­ă, între 4 şi 7  mai a.c. şi care cuprinde selecţia, expunerea şi premierea celor mai bune proiecte internaţionale precum şi a celor mai bune proiecte româneşti, în număr de 35, selecţionate în faza naţională a INFOMATRIX 2012, desfăşurată la Universitatea Europei de Sud-Est Lumina, pe 7 şi 8 aprilie 2012.

Până în prezent s-au desfăşurat etapele locale de înscriere şi de evaluare a proiectelor a peste 1000 de liceeni şi studenţi din 50 de ţări. Etapele locale Infomatrix s-au desfăşurat pe patru continente, în perioada octombrie 2011 – aprilie 2012. Printre proiectele expuse în Capitală, la care s-au calificat proiecte din 35 de ţări, se numără şi finalistele concursurilor locale InfoMatrix desfăşurate, după modelul românesc, în : Mexic, Hong Kong, Ucraina, Tanzania şi România, între lunile ianuarie şi aprilie, a.c.

Dintre acestea, organizatori au selectat 187 de proiecte, care se vor regăsi în expoziţia finală deschisă publicului pe 4 şi 5 mai  2012.

Ţările reprezentate în finala InfoMatrix 2012, desfăşurată la Bucureşti sunt: România, Mexic, Turcia, Columbia, Algeria, Arabia Saudita, Azerbaijan, Afganistan, Albania, Australia, Bosnia şi Herţegovina, Coreea de Sud,  Egipt, Ecuador, Georgia, India,  Indonezia, Iraq, Iordania, Kazakhstan, Lituania, Kirghistan, Macedonia, Malaezia, Moldova, Mozambic, Polonia, Nigeria, Pakistan, Papua Noua Guinee,Tajikistan, Tanzania,  Thailanda, Turkmenistan, Ucraina, SUA, Vietnam, Hong Kong.

Informaţii detaliate despre secţiunile concursului şi criteriile de preselecţie a lucrărilor înregistrate se regăsesc pe www.infomatrix.ro

 

 

Despre: LUMINA INSTITUŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT ṣi-a ȋnceput activitatea ȋn 1993, ȋn 1994 fiind deschisă prima ṣcoală ȋn Constanṭa. Grupul de instituṭii de ȋnvăṭământ particular reunite sub denumirea LUMINA INSTITUŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT asigură instruirea copiilor ȋncepând cu gradiniṭa ṣi până la nivel de universitate, ȋn cadrul cursurilor de zi cuprinzând toate ciclurile de ȋnvăṭământ preuniversitar: preṣcolar, primar, gimnazial, liceal ṣi universitar. Instituţiile LUMINA au ca obiective didactice educarea copiilor pe baza curriculum-ului românesc ṣi britanic. În ṣcolile LUMINA ȋnvaṭă un număr de aproximativ 2500 de elevi din 46 de ṭări sub ȋndrumarea a 300 de cadre didactice din 12 ṭări.

Din cadrul grupului LUMINA Instituţii de Învăţământ fac parte: Liceul Internaţional de Informatică Bucureşti (www.ichb.ro), Liceul Internaţional de Informatică – Constanţa (www.ichc.ro), International School of Bucharest (www.isb.ro), Universitatea Europei de Sud-Est Lumina, Şcoala Spectrum Bucureşti (www.scoalaspectrum.ro), Şcoala Spectrum Constanţa, (www.scoalaspectrum.ro), Şcoala Spectrum Ploieşti, Şcoala Spectrum Iaşi, Şcoala Spectrum Cluj, Şcoala Spectrum Timişoara.

Şcolile din cadrul Lumina Instituţii de Învăţământ oferă servicii de educaţie pentru orice grupă de varsta de la 3 la 18 ani, în cadrul cursurilor de zi.

Şcolile Lumina cuprind toate ciclurile de învăţământ: preşcolar, primar, gimnazial, liceal ṣi universitar.

Copiii învaţă potrivit curriculum-ului românesc, în cadrul Liceelor Internaţionale de Informatică din Bucureşti şi Constanţa, dar şi în Şcolile Spectrum din Bucuresti,  Constanţa, Ploieşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi după curriculum-ul britanic la Şcoala Internaţională Bucureşti (The International School of Bucharest).

Liceele Internaţionale de Informatică din Bucureşti şi Constanţa au predare în limba engleza la materiile: informatică, matematică, fizică, biologie, chimie şi engleză.
The International School of Bucharest oferă predare integrală în limba engleză cu profesori vorbitori nativi ai acestei limbi.

 

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează