Samsung dă startul Caravanei Trends of Tomorrow 2015, prin aplicația vocațională #TomorrowMe

0

Samsung Electronics România continuă pentru cel de-al cincilea an consecutiv programul educațional „Trends of Tomorrow”. Cel puțin 6.500 de tineri se vor alătura în acest an celor peste 25.000 care au participat în ultimii ani în caravana “Trends of Tomorrow”. Aceștia vor avea ocazia să își descopere vocația, să afle care este meseria care li se potrivește, ce studii trebuie să urmeze pentru a dezvolta o carieră în direcția dorită și alte informații importante despre jobul ales. Toate acestea prin intermediul aplicației #TomorrowMe, dezvoltată de Samsung Electronics România, cu informații relevante despre piața muncii locală. Aplicația este disponibilă în Galaxy App și în Google Play. O variantă desktop, un site cu aceleași funcționalități ca ale aplicației, va fi de asemenea disponibilă.
Samsung TomorrowMe

Aplicația #TomorrowMe este integrată cu programele educaționale actuale și cu cerințele actuale din piața muncii. Aplicația pune la dispoziția elevilor de liceu și nu numai un test rapid prin care își pot descoperi vocația. Apoi, în funcție de profilul lor vocațional, utilizatorii primesc sugestii de job-uri actuale, dar și informații despre ce studii trebuie să urmeze și care sunt etapele carierei alese.

„Anul trecut, în cadrul Caravanei, am testat peste 8.000 de elevi și am observat că există o discrepanță între meseriile la care tinerii aspiră, pe de o parte, tipul lor de personalitate lor și potențialul pe care îl oferă piața muncii, pe de altă parte. Pe baza rezultatelor și experienței din caravana precedentă, anul acesta am decis să ne concentrăm pe oferirea unor soluții cât mai concrete la situațiile cu care elevii se confruntă în alegerea meseriei potrivite. Acest lucru ne-a determinat să lansăm o aplicațe, TomorrowMe, care să le fie utilă tinerilor în alegerea cariereri viitoare și care să se potrivească cu nevoile generației digitale de asăzi”, a declarat Sabina Știrb, Public Affairs & Corporate Citizenship Manager în cadrul Samsung Electronics România.

La baza aplicației vocaționale stau cele șase tipologii Holland, care împart utilizatorii în 6 profiluri – realist, investigativ, artistic, social, antreprenorial și pragmatic. Pentru fiecare tipologie aplicația pune la dispoziție o serie de sugestii de job-uri potrivite, traseul educațional, pașii pe care trebuie să îi urmezi ca să îți construiești cariera dorită, date referitoare la oportunitățile existente în prezent pe piața muncii, precum și o incursiune în viitor: cum vor arăta aceste meserii peste 5-10 ani. Și, pentru că tinerii au nevoie de informație pentru a lua o decizie înțeleaptă, dar și de inspirație ca să pornească la drum, aplicația conține și interviuri cu profesioniști consacrați, fiecare dintre ei reprezentând una dintre cele 6 tipologii.

Astfel, Melania Medeleanu (fondator MagiCAMP) este reprezentanta profilului social, Victor Armășelu (Head of CE Division, Samsung Electronics) îi inspira pe cei pragmatici, Cristina Laslo (căpitanul echipei de handbal de junioare a României, câștigătoare a medaliei de aur la Campionatul Mondial din Macedonia) reprezintă profilul realist, Cristina Constantinescu (cercetător al Muzeului de Istorie Naturală Grigore Antipa) le vorbește investigativilor, Sergiu Biriș (antreprenor, Co-Founder & CEO Zonga) se adresează antreprenorilor, iar cei cu înclinații artistice îl pot descoperi pe Deliric, unul dintre artiștii lor preferați, într-o ipostază inedită: aceea de mentor.

Prin programul „Trends of Tomorrow”, Samsung România a ajuns pâna acum la peste 25.000 de tineri și mai mult de 200 de profesori. Caravana Trends of Tomorrow a fost prezentă în cele mai importante licee din țară, cu scopul de a inspira, educa și familiariza liceenii cu abilitățile digitale necesare pentru joburile viitorului și cu tendințele de pe piața muncii. Totodată, prin programele dedicate Smart Classroom și Tech Institute, peste 2.000 de tineri au acces în permanență la săli de clasă și laboratoare echipate cu tehnologii Samsung.

Caravana Educațională Trends of Tomorrow by Sasmung 2015 va cuprinde 5 orașe din România și se va derula în perioada 3 noiembrie – 3 decembrie. Vom vizita zeci de licee din București, Constanța, Iași, Cluj, Timișoara și vom discuta despre carieră, vocație și educație cu mii de elevi. Concluziile caravanei educaționale vor fi prezentate ulterior într-un raport complet.

Programul de educație digitală dezvoltat de Samsung Electronics România a fost recunoscut atât pe plan local, cât și pe plan internațional, câștigând marele premiu la categoria CSR a prestigioasei competiții SABRE Awards.

Despre Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung Electronics Co., Ltd. inspiră și creează viitorul prin idei și tehnologii inovatoare ce redefinesc universul televizoarelor, smartphone-urilor, accesoriilor smart, tabletelor, camerelor foto, electrocasnicelor digitale, imprimantelor, echipamentelor medicale, sistemelor de rețele, semiconductoarelor și soluțiilor de afişaj digital. Suntem deschizator de drumuri și în Internet of Things cu inițiative precum Digital Health și Smart Home. În cele 84 de țări în care suntem prezenți, avem o echipă de 319.000 de angajați, cu vânzări anuale de 196 miliarde de dolari. Pentru a descoperi mai multe, vă rugăm să accesați site-ul nostru www.samsung.com sau blog-ul nostru oficial global.samsungtomorrow.com.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează