Salariile profesorilor, în funcţie de notele elevilor?

0

În timpul campaniei electorale, Klaus Iohannis a propus modalitatea de remunerare a profesorilor în baza performanţelor obţinute de aceştia, reflectate inclusiv de notele elevilor. Întrebaţi de Adevărul despre propunerea preşedintelui, specialişti în domeniul educaţiei, implicaţi în programul Educaţia nonformală. Tot educaţie!, au făcut anumite precizări referitoare la aspectele care ar trebui incluse în grila de calculare a eficienţei profesorilor. Despre acestea puteţi citi aici.

Câteva dintre părerile specialiştilor:

„Subiectul merit pay a fost abordat în SUA încă din anii 80 (s-a renunţat prin anii 95/96 în multe state) şi, în sistemul de învăţământ de stat, a condus la reducerea drastică a competenţelor elevilor, a performanţelor reale la teste independente. Adică, corelând performanţa profesorilor de anumite rezultate ale elevilor, s-a observat că elevii încep să aibă rezultate bune şi foarte bune la toţi indicatorii de care era legată şi evaluarea profesorilor”, sustine Laura Barbor, profesor, trainer şi lider IMPACT Cluj-Napoca (reţea de Cluburi de Iniţiativă Comunitară pentru tineri).

Sursa Foto Adevarul

Sursă foto: adevărul.ro

Oana Moşoiu – Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea Bucureşti, Trainer Tineret în Acţiune, consideră că performanţele elevilor, în funcţie de care ar trebui să se realizeze evaluarea profesorilor, nu depind doar de aceştia, ci şi „de capacităţile elevilor, timpul petrecut pentru învăţare, efortul de învăţare, acces la resurse etc.”. Dar aceste variabile, desi grăitoare, sunt secondate de aspecte obiective şi vizibile ce cuprind realizările dascălilor în diferite direcţii, printre care: „inovaţie şi dezvoltare – inovarea predării, realizarea unor materiale didactice, mijloace, utilizarea unor tehnici noi ş.a.; dezvoltare profesională şi personală – portofoliile de învăţare din cadrul unor cursuri sau programe de formare/dezvoltare profesională/personală.”

Opiniile specialiştilor practicanţi în câmpul educaţiei nonformale aduc un plus de informaţie referitor la metoda calculării salariilor în funcţie de rezultatele elevilor. Această măsură trebuie analizată obiectiv, căci în final, va avea implicaţii asupra muncii profesorilor şi performanţei elevilor.

* Educaţia nonformală. Tot educaţie! este un proiect naţional, finanţat prin granturile SSE (Spaţiul Economic European) 2009-2014, cu 74.990 de euro în cadrul fondului ONG în România. Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene, accesaţi www.eeagrants.org.

Despre autor

avatar

Misiunea Fundaţiei Noi Orizonturi este de a promova modele de educaţie prin experienţă de calitate, care dezvoltă abilităţi de viaţă în rândul tinerilor, ca o strategie de dezvoltare durabilă a societăţii. Fundaţia Noi Orizonturi îşi doreşte o lume în care toţi tinerii se implică pentru binele comun al tuturor şi simt că pot face o diferenţă în societate.

Comentează