Românii probează online sute de perechi de ochelari prin Augmented Reality. Cum funcționează tehnologia

0

Tehnologia asemănătoare Instagram sau Snapchat prin care românii probează online ochelari de la zeci de branduri cunoscute

Până nu demult, cumpărarea ochelarilor online era mereu un mister. Se vor potrivi oare fizionomiei feței tale sau va trebui să îi returnezi? Tocmai de aceea mulți dintre noi alegeam să mergem în magazine și să îi probăm. Cu toate acestea, un magazin online de optică își propune să schimbe paradigma și să încline balanța tot mai mult în favoarea online-ului.

Videt.ro, magazinul de lentile și ochelari, a venit cu o soluție care ne scutește de drumurile la magazinele de optică și elimină complet riscul nepotrivirii: probarea online a ochelarilor preferați printr-un try on video, care afișează live modul în care ochelarii arată pe fața oricăruia dintre noi.

Lider în materie de lentile de contact în România, Videt vrea facă din experiența de shopping nu doar ceva plăcut, dar și util astfel încât clienții să fie 100% mulțumiți de achiziții. Acest lucru este, totodată, și în beneficiul Videt. Costurile totale se micșorează deoarece rata retururilor scade, iar timpul cumpărătorilor este mult mai bine petrecut.

Am discutat cu Alexandru Alecu, CEO Videt despre noua tehnologie de probare a ochelarilor, dar și cum poate fie ea folosită în mod concret.

Noua tehnologie de probare Augmented Reality și probarea online

Noul feature implementat de Videt îi va bucura pe români, mari împătimiți ai tehnologiei. Simplu de folosit și eficient, el îi va face pe utilizatori să se simtă ca și cum ar fi în fața unei oglinzi.

Tot ce trebuie să faci este să lași camera deschisă ca și cum ți-ai face un selfie și să vezi cum îți vine o anumită pereche de ochelari”, ne-a spus Alexandru Alecu.

Aplicația le permite celor ce doresc să le ceară părerea prietenilor să facă acest lucru printr-un video pe care îl fac chiar din aplicație: „Din experiența noastră, toți clienții se sfătuiesc cu cineva atunci când cumpără ochelari. Acest lucru se întâmpla ori de câte ori cumpărau ochelari din showroom, fie că erau de vedere sau de soare. Tocmai de aceea ne-am gândit că va fi util să introducem în online posibilitatea de a trimite rapid un video cu proba virtuală a ochelarilor.

Această tehnologie este implementată de Alensa, compania cu origini cehe din care face parte Videt. Softul a fost dezvoltate de o companie terță, dar Alensa este cea care s-a ocupat de toată punerea lui în funcțiune.

Acesta folosește, practic, tehnologia realității augumentate (AR) care este folosită de companii celebre precum Snapchat, Instagram sau Facebook și suprapune obiecte 3D peste imagini reale astfel încât creează senzația că e palpabilă. Mai mult, se adaptează mediului înconjurător.

Practic, pentru ca ochelarii să poată fi probați online, ei sunt fotografiați cu aparatură de ultimă generație, după care li se creează un model 3D. Ochelarii trebuie să fie randați astfel încât să se apropie cât mai mult de realitate pe fața celui care îi probează. Punem accent pe acest aspect. De când am implementat tehnologia AR, am observat o creștere a ratei de conversie și preconizăm că vom avea mai puține retururi deoarece clienții care nu pot veni la showroom, cum ar fi cei din restul țării, vor cumpăra ramele știind deja foarte bine cum le vin.”, a completat Alexandru Alecu.

Cum îmbină Videt offine-ul cu online-ul

Deși online-ul a luat avânt în toate domeniile, partea offline nu a dispărut în întregime și acest lucru se aplică și pentru Videt. Astfel, cei care vor să probeze online ochelarii pot să îi comande acasă ori la showroom-ul Videt din Calea Dorobanților nr. 126 – 130, care funcționează și precum un pick-up point.

Pentru Alexandru Alecu, cele două sunt complementare: „Am considerat că pentru a vinde ochelari e nevoie de o experiență cât mai utilă pentru clienți și de aceea am încercat să transpunem mai întâi experiența offline într-o experiență online. Acest soft este disponibil în mai multe părți, dar noi l-am implementat și pentru România – să poți proba efectiv ochelarii. Și ne apropiem cât de cât de realitate.”

Apetența românilor de a cumpăra online este mult mai mare în prezent față de cum era în trecut. Omul de afaceri consideră că această tehnologie va ajuta să crească vânzările semnificativ, cu până la 30%.

Dacă în 2018 cifra de afaceri a depășit un milion de euro, anul acesta Videt preconizează că se va dubla și va ajunge la 2,2 milioane de euro.

Piața este foarte fragmentată și este cea mai mică la nivel european, iar în online competiția este una acerbă. În pofida acestui acestui lucru, Videt a reușit să se impună precum lider de piață în segmentul lentilelor de contact. Acest lucru a fost posibil datorită promptitudinii cu care a tratat comenzile, indiferent de complexitatea lor. Dacă în alte magazine de optică o persoană poate să aștepte până la o lună pentru o pereche de lentile multifocale sau torice, la Videt acestea sunt livrate în maxim trei zile.

Deși o mare parte a business-ului este concentrat pe lentile, Videt a început să mizeze tot mai mult pe segmentul de ochelari de vedere și de soare. Principala strategie de creștere este onestitatea față de clienți deoarece nu folosește tehnici de discount la toate produsele cu prețuri inițiale foarte mari ca apoi să afișeze discount-uri masive special create pentru marketing.

Vânzări mai mari și rate mai mici de retur datorită tehnologiei de probare online

Rata de conversie a Videt a crescut semnificativ de la introducerea tehnologiei: „Timpul petrecut pe paginile noastre de produs a crescut siminficativ deoarece oamenii aleg cu atenție ochelarii, îi probează, îi compară și uneori iau decizia de a-i comanda direct, alteori vin în showroom pentru a se convinge că într-adevăr le vin bine. Mai este de muncă pentru a-i convinge că softul implementat este unul atât de similiar cu realitatea, dar trendul general este îmbucurător”, a spus Alexandru Alecu.

Potrivit acestuia, o persoană poate petrecere în medie 3-4 minute pe o pagină de ochelari dacă vrea să încerce doar un model, și până la 10 minute pentru a încerca mai multe.

Planuri de viitor și continuarea digitalizării

2019 a fost anul upgrade-urilor pentru Videt. Nu doar că echipa a inaugurat un nou sediu pe Calea Dorobanților, ci a devenit un loc important cu peste 2.000 de perechi de perechi de rame de vedere și ochelari de soare.

Mai mult, oricine poate să beneficieze de consult oftalmologic gratuit, să ridice ochelarii comandați online, ori să își stabilească dioptriile pentru ochelarii de soare care necesită corecție.

Una dintre cele mai mari realizări ale acestui an este parteneriatul cu Luxottica, cel mai mare producător de ochelari de brand din lume. Această colaborare va permite Videt să își extindă gama de branduri pe care o deține în prezent.

În prezent comercializăm peste 2000 de perechi de ochelari de soare și de vedere de la 40 de branduri, printre cele mai populare fiind Ray-Ban, Polaroid, Tommy Hilfiger, Carerra și Gucci, și ne extindem constant portofoliul. În scurt timp vom începe să implementăm parteneriatul cu Luxottica, cel mai mare producător de ochelari de brand din lume. Astfel ne vom extinde selecția de branduri și mai mult cu ajutorul Luxottica”, a declarat CEO-ul Videt.ro.

Pentru că tehnologia este acum disponibilă pe calculator și pe tabletă, Videt lucrează pentru ca utilizatorii să o acceseze și de pe mobil. Cu toate acestea, nu are în plan să digitalizeze vizita la oftalmolog și măsurarea dioptriilor online.

Câțiva jucători mari din US au încercat măsurarea dioptriilor cu ajutorul camerei video frontale – am urmărit rezultatele, însa nu ni s-au părut concludente și stabile. Chiar dacă tehnologia va mai avansa, când este vorba de probleme legate de vedere, vizita la oftalmolog nu trebuie să fie înlocuită. Noi am mizat și vom continua să susținem vizita la oftalmolog care dispune de aparatură și pregătirea temeinică”, ne-a mai spus Alexandru Alecu.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.