Românii au de acum noi moduri de a face bine: platforma Donatie.ro lansează SMS-ul pentru donații de 4 euro

0

Platforma Donatie.ro pune la dispoziția românilor care vor să facă bine un nou mecanism: SMS-ul standard pentru donații de 4 euro.

Donatie.ro este un proiect comun al Asociației pentru Relații Comunitare și al operatorilor de telefonie mobilă Orange România, Telekom Romania Mobile și Vodafone România, sprijinit de Romanian-American Foundation, prin care organizațiile neguvernamentale au acces în mod transparent la numere scurte pentru a primi donații, iar donatorii români pot urmări ce s-a întâmplat cu banii pe care i-au donat prin SMS.

donatie ro

Pe lângă SMS-ul în valoare de 2 euro, disponibil de la lansarea platformei în 2012, donatie.ro are acum două noi mecanisme. ONG-urile vor putea opta pentru SMS-ul în valoare de 4 euro (prin Orange România, Telekom Romania Mobile și Vodafone România) sau vor putea primi donații recurente lunare în valoare de 2 euro (prin Orange România și Vodafone România), pentru care donatorul nu trebuie să trimită decât un SMS inițial de abonare.

„Prin cele două noi mecanisme, ONG-urile vor avea posibilitatea să strângă mai multe fonduri pentru activitățile lor și să creeze o relație pe termen lung cu donatorii”, spune Camelia Mateș, managerul platformei Donatie.ro. „Fundraisingul  direct de la membrii comunității este cea mai mare provocare pentru o organizație și vrem să îi ajutăm, prin mecanisme cât mai adaptate nevoilor lor, pe toți cei care au curajul să facă asta. În același timp, cei trei ani de existență a platformei ne-au arătat că oamenii se opresc de puține ori la trimiterea unui singur SMS, așa că îi ajutăm și pe donatori să contribuie mai mult la cauzele pe care le susțin.”

Din iunie 2012, prin donatie.ro au fost trimise peste 937.000 de SMS-uri, totalizând donații de peste 1.874.000 euro. Printre organizațiile care au strâns fonduri se numără UNICEF, Salvați Copiii, SOS Satele Copiilor, Crucea Roșie sau OvidiuRo, dar șiONG-uri locale, precum Asociația HIFA, Fundația Cristian Șerban sau Autism Baia Mare. Donațiile pentru cauze individuale (urgențe medicale) și dezastre naturale sunt scutite de orice taxă, iar pentru celelalte cauze, pentru fiecare SMS de 2 euro trimis, 0,1325 euro (mai puțin de 7%) merg spre costurile operatorilor și integratorului tehnic. Platforma își acoperă cheltuielile administrative din contribuțiile partenerilor și din finanțări. (pentru mai multe detalii, vezi Raportul Anual 2014)

Organizațiile neguvernamentale pot accesa noile mecanisme de donație începând cu 1 aprilie 2015. Pentru a depune documentația necesară, trebuie să își facă un cont pe donatie.ro.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează