Romȃnii ȋşi arată deschiderea faţă de reciclarea hȃrtiei şi faţă de utilizarea produselor din hȃrtie reciclată

0
  • Asociaţia React prezintă studiul privind atitudinea şi comportamentul populaţiei faţă de reciclarea deşeurilor din hȃrtie
  • Romȃnii au un comportament favorabil colectării selective a hȃrtiei, fapt confirmat şi de creşterea exporturilor de maculatură
  • Aproape jumătate dintre respondenţi utilizează obiecte la producerea carora s-au folosit, ȋn proporţii diferite, hȃrtie reciclată

 

Asociaţia React prezintă studiul privind atitudinea şi comportamentul romȃnilor faţă de colectarea selectivă a deşeurilor de hȃrtie şi utilizarea produselor din hȃrtie reciclată, realizat ȋn cadrul proiectului „Dezvoltarea economiei sociale prin ȋnfiintarea şi dezvoltarea ȋntreprinderilor sociale”.

Conform studiului, 51% dintre respondenţii de la nivel naţional declara ca depozitează maculatura separat de restul gunoiului, chiar dacă peste jumatate dintre aceştia (54%) nu au ȋn dotare o pubela sau un tomberon special. Mai mult, acest comportament nu este generat de o motivaţie financiară: doar 11% dintre cei care colecteaza maculatura sustin că intenţionează să comercializeze cantitatea strȃnsă intr-un centru de colectare.

De asemenea, 72% dintre respondenţi ştiu de existenţa produselor din hȃrtie reciclată, iar 64% dintre aceştia le şi folosesc. Cele mai utilizate produse de acest gen sunt: hȃrtia igienică, şerveţelele, pungile, prosoapele şi batistele de hȃrtie, colile de scris, caietele şi plicurile.

„Studiul nostru arată faptul că din ce ȋn ce mai mulţi romȃni consideră colectarea selectivă şi reciclarea deşeurilor acte fireşti de responsabilitate socială individuală. Prin proiectul nostru, Asociaţia React sprijină dezvoltarea durabilă a comunităţilor locale, reciclȃnd maculatura strȃnsă pe plan local şi producȃnd ȋn şi pentru comunitate obiecte din hȃrtie reciclată”, a declarat Anca Stefan, managerul proiectului.

Mai multe informaţii despre gradul de utilizare a produselor din hȃrtie reciclată şi despre disponibilitatea populaţiei de a recicla maculatura, atȃt acasă cȃt şi la locul de muncă, găsiţi ȋn studiul postat pe site-ul www.fabricadebine.ro .

Studiul iniţiat de către Asociaţia React a fost realizat ȋn 2011, la nivel naţional, pe un eşantion de 1010 persoane selectate aleator, cu vȃrsta de peste 18 ani, din mediul urban.

Datele cercetarii sunt confirmate de creşterea cu 20% a exporturilor de maculatură ale Romȃniei ȋn 2010 faţă de 2009 şi scăderea, cu acelaşi procent, a importurilor (sursa: Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură).

Conform Comisiei Europene, ȋn prezent, aproape jumătate din producţia de hȃrtie din Europa se bazează pe hȃrtia reciclată, ȋn creştere cu 25% faţă de 1998. Astfel, ȋn funcţie de cerinţele tehnice, pe piaţă există atȃt produse realizate dintr-o combinaţie de hȃrtie reciclată cu fibre de celuloză, cȃt şi produse realizate 100% din hȃrtie reciclată sau 100% din fibre de celuloză.

“Dezvoltarea Economiei Sociale prin Înfiinţarea şi Dezvoltarea de Întreprinderi Sociale”, este un proiect cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN (contract nr. POSDRU /84/6.1 /S/ 50269) prin Programul Operaţional Sectorial – Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – Investeşte ȋn oameni! şi se ȋncadreaza pe Axa prioritară 6 – Promovarea Incluziunii Sociale.

Proiectul se desfaşoară pe durata a 32 de luni şi are ca finalitate ȋnfiinţarea a şase ȋntreprinderi sociale ȋn 5 din cele 8 regiuni de dezvoltare Romȃniei: București-Ilfov, Centru, Nord-Est, Sud-Vest Oltenia şi Sud Muntenia şi crearea a 150 de noi locuri de muncă pentru persoane cu dizabilităţi şi persoane care trăiesc din venitul minim garantat.

Întreprinderile sociale ȋnfiinţate ȋn cadrul acestui proiect vor derula activităţi ȋn domeniul reciclarii şi al prelucrării hȃrtiei reciclate (patru dintre ȋntreprinderi), dar şi de call center şi reciclare mase plastic. Produsele realizate de către acestea vor fi comercializate sub brandul “Fabrica de Bine”.

Asociaţia React este o organizaţie neguvernamentală, creată ȋn 2006 pentru a veni ȋn sprijinul actorilor societăţii civile prin proiecte ample, durabile, cu impact ȋn comunităţile vizate. Organizaţia activează ȋn trei domenii: sănătate publică, educaţie şi integrare socială, are 5 sucursale ȋn care lucrează mai mult de 30 de angajaţi şi peste 200 de voluntari. Pȃnă ȋn prezent, Asociaţia React a obţinut 9 premii de excelenţă – naţionale şi internationale şi a contribuit la salvarea a mai mult de 120.000 de vieţi omeneşti.www.asociatiareact.ro.

 

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează