Proiectul Donorium isi propune sa dubleze numarul de donatori de sange pana in 2025

0

Șanse egale la viață pentru toți românii prin proiectul social Donorium

Doar 2% din populație donează sânge în România, iar 1 din 3 bucureșteni nu primesc sânge la timp. Proiectul social Donorium, realizat de Asociația Smart Society și Fundația Donatorilor Benevoli de Sânge, își propune să dubleze numărul de donatori până în 2025 prin creșterea vizibilității problemei, dezvoltarea unor campanii de educare și lansarea unei aplicații de smartphone ce are la bază motivarea donatorilor prin gamificare și stimularea dezvoltării unei comunități de donatori fideli.

Aplicația Donorium interconectează în timp real nevoile centrelor de transfuzii cu disponibilitatea donatorilor și facilitează comunicarea dintre donatori și centre. Astfel, își propune:

  • să anunțe potențialii donatori când este nevoie de sânge în orașul lor

  • să reducă timpul de așteptare pentru donatori și să creeze un flux constant de donatori prin programarea la donare

  • să direcționeze donatorii către cel mai apropiat centru de transfuzii prin navigare GPS

  • să promoveză importanța donării de sânge

  • să informeze cu privire la procesul de donare

Din acest proiect fac parte 5 Centre de Transfuzie Sanguină din țară: București, Arad, Bacău, Constanța și Ploiești, dar până în septembrie 2019 se vor mai alătura încă 10 centre din țară.

Prin proiectul Donorium ne-am propus să facilităm comunicarea dintre Centrele de Transfuzie Sanguină și posibilii donatori. În timpul implicării mele, atât în cazul Colectiv, cât și în perioada în care am fost consilier al Ministrului Sănătății, am realizat că această criză de sânge este cauzată nu doar de lipsa informării, dar și de faptul că nu este facilitată deloc comunicarea între posibilul donator și centre. Oamenii care vor să doneze stau cu orele la cozi, ceea ce în mod cert îi demotivează să revină ca donatori. În același timp personalul din centre este insuficient pentru a gestiona în timp rapid toți donatorii, dacă aceștia nu vin în mod constant, ci vin doar în prima parte a programului. Prin proiectul Donorium dorim să promovăm donarea de sânge cât mai mult posibil, să educăm publicul, arătând relevanța donării de sânge și cum poți salva vieți prin simplu fapt că ești informat. Aplicația de smartphone Donorium, dezvoltată cu sprijinul Kaufland România și a voluntarilor din țară, te ajută să te programezi în centrul de transfuzie apropiat, iar când există o criză majoră de sânge să ajutăm foarte repede prin alerte clare, care îți oferă toate informațiile” a declarat Diana Stoica, Strategul Asociației Smart Society și unul din inițiatorii acestui proiect, cu o experiență mare în colaborarea cu Centrele de Transfuzie Sanguină din țară.

Proiectul social Donorium reunește oameni din diferite domenii, care se implică voluntar pentru a da o mână de ajutor în rezolvarea unei crize reale, ce trebuie rezolvată pe termen lung. În plus, Asociația Smart Society își va concentra eforturile pentru actualizarea și îmbunătățirea legislației și a finanțării corespunzătoare a centrelor de transfuzie sanguină avânt ca obiective: modernizarea infrastructurii, introducerea informatizării în toate centrele din țară și a testării NAT în centrele de tip platformă, constituirea unei rezerve naționale de sânge (inclusiv crioprezervare, bancă de sânge cu fenotipuri rare) și reintroducerea stagiului de hematologie transfuzională în sistemul educațional de specialitate.

Sângele nu se cumpară, nu se vinde, el se donează. Dacă vrem să nu mai avem criză de sânge în România, e important să înțelegem că avem nevoie de donatori. a declarat Doina Goșa, directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București.

La Kaufland România grija pentru sănătatea fiecărei persoane din comunitatea în care activăm reprezină o prioritate. Este firesc să susținem Donorium și donarea responsabilă de sânge, deoarece ne dorim să contribuim la creșterea nivelului de securitate transfuzională din România și la salvarea oamenilor a căror viață depinde de transfuzia sanguină administrată la timp. “ Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.

Până în septembrie 2019 proiectul Donorium își propune să fie în 10 centre de transfuzie din țară, până în septembrie 2021 în toată țara, iar până în 2025 să se dubleze numărul de donatori de sânge fideli și să se reorganizeze și eficientizeze sistemul de transfuzie sanguină.

Proiectul Donorium este susținut de Kaufland România și de voluntari din domenii precum IT, comunicare, juridic, marketing, științe comportamentale din toată țara.

DESPRE ECHIPA ASOCIAȚIEI SMART SOCIETY:

Dream Architect: Dragos a fost dintotdeauna pasionat de inovare. A căutat mereu să rezolve probleme prin soluții software, atât în Orange România în departamentul de inovare, cât și în Vodafone Group, având rolul de a automatiza eforturile de management al rețelei. A crezut mereu că poate aduce un impact social mare pentru România, așa că în ultimii 2 ani și jumătate a pus la bătaie toate abilitățile și cunoștiintele sale pentru a rezolva criza donării de sânge. Astfel a apărut Donorium, un proiect dezvoltat astfel încât să adreseze toate dificultățile sistemului de transfuzie al României. Donorium nu este doar o aplicație sau un proiect, ci o viziune. Viziunea că lucrurile se pot îmbunătăți în profunzime doar dacă tot ceea ce facem, facem cu bucurie. Într-o lume din ce în ce mai agasantă, trebuie să ne amintim mereu de spiritul ludic, astfel că tot ceea ce facem în proiectul Donorium, facem astfel încât să provoace valuri de fericire tuturor oamenilor implicati: donatorilor, personalului centrelor de transfuzie, voluntarilor nostri și tuturor celor care ne urmăresc desfășurarea proiectului din exterior

Strategy Unicorn: Diana Stoica,este jurist la bază, a lucrat pentru Asociația OvidiuRo, în programul Fiecare Copil în Grădiniță, care oferea celor mai săraci copii din România șansa la o viață mai bună, prin educație. Pe 31 octombrie 2015 s-a implicat în grupul de voluntari Colectiv.info, unde făcea legătura între oamenii care voiau să ajute și cei care aveau nevoie de ajutor. Curând a lansat proiectul Programarea la donare, pe care l-a dezvoltat împreună cu Ionuț Oprea, și în care au fost sunați 500 de donatori în cele 2 luni de proiect pilot. În 2016 a fost cooptată de ministrul sănătății de atunci, Vlad Voiculescu, și a devenit consilier personal al său. Atunci și-a propus găsirea unor soluții pentru promovarea donării de sânge. La finalul anului 2017 a plecat și a revenit alături de echipa Smart Society, unde au pregătit proiectul Donorium, iar alături de ei sunt zeci de voluntari din toate domeniile și din toată țara.

Tech Guru: Vlad a început să programeze de la vârsta de 13 ani, iar în liceu a dezvoltat prima sa aplicație pentru smartphone. A acumulat peste 5 ani de experiență în dezvoltare software lucrând în medii diverse, de la start-up-ul olandez SwingBy la a lucra pentru unul dintre cei mai mari jucători din domeniul consultanței IT din Europa și apoi a lucrat pentru a 2-a cea mai mare bancă din Europa. Vlad a făcut parte doi ani la rând din cei peste 90 de speakeri din cadrul conferinței DevTalks, unde a vorbit despre dezvoltarea aplicațiilor Android. Atât experiența sa diversificată, cât și motivația născută din evenimentul Colectiv și întâlnirea întâmplătoare cu Dragoș, au condus la inițierea proiectului Donorium.

Despre Fundația Donatorilor Benevoli de Sânge

Mulți oameni nu știu prea multe despre ce înseamnă donarea, dar acest lucru nu face mai mică nevoia permanentă de sânge, iar acest mesaj trebuie să ajungă la cât mai multe persoane. Fundația Donatorilor Benevoli de Sânge încearcă să facă acest lucru din anul 2000, prin zeci de proiecte și parteneriate. Proiectele au avut ca public țintă copii de diverse vârste – pentru că educația trebuie începută devreme, adolescenți, studenți, populație generală. O parte din realizările Asociației pot fi găsite pe site-ul FDBS www.doneazasange.ro

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări și o rețea de 120 magazine în România. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale. Pe lângă educație, sprijinim proiectele dedicate protecției mediului înconjurător și pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viață sănătos prin intermediul activităților sportive și adoptarea unei nutriții echilibrate. Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.kaufland.ro.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.