Proiect de preventie si interventii in caz de dezastre

0

Habitat for Humanity România și Kaufland România lansează “Consolidăm comunități”, proiect de prevenție și intervenții pentru diminuarea riscurilor în caz de dezastre naturale și domestice

Kaufland_Habitat for Humanity Romania

Asociația Habitat for Humanity România și Kaufland România au realizat un parteneriat prin care își propun să consolideze comunități în care există un risc ridicat de dezastre naturale, cum sunt cutremurele, inundațiile sau înzăpezirile, și domestice – incendiile. Proiectul este sprijinit de ISUJ Bacău.

Proiectul „Consolidăm comunități” se desfășoară pe parcursul a opt luni în comunități vulnerabile din județele București-Ilfov, Iași și Bacău și presupune:

• Traininguri pentru 3,000 de elevi de liceu. Aceștia vor învăța, prin simulări și jocuri, comportamentul ce trebuie avut înainte și după producerea unui cutremur sau incendiu.
• 400 de familii ce trăiesc în zone defavorizate vor fi ajutate să elimine improvizațiile care le pun viața și locuințele în pericol, prin reparații ale instalațiilor de încălzire și electrice.
• 300 de kituri de intervenții vor fi disponibile pentru ca organizația Habitat for Humanity să poată interveni rapid în caz de dezastre.

• Campanie de responsabilizare, prin care cel puțin 250,000 de persoane vor fi informate despre măsurile pe care trebuie să le ia pentru a diminua riscurile și a-și salva viața în caz de cutremur și incendii.

“Dezvoltăm, cu acest proiect, un model integrat de reziliență, prin care întărim capacitatea comunităților aflate în risc de a face față și de a își reveni după dezastre. O comunitate rezilientă înseamnă o comunitate ai cărei locuitori sunt educați să aibă un comportament preventiv, iar locuințele lor, primele afectate pe termen lung în caz de dezastre, sunt protejate și sigure.

Modelul comunităților reziliente trebuie multiplicat și susținut la nivel național, pentru a evita pierderea de vieți omenești și importante pagube materiale. Le mulțumim partenerilor noștri, ISUJ Bacău, pentru sprijinul oferit, și Kaufland România, pentru că a înțeles importanța prevenției și acțiunii integrate în comunități cu risc.”, a declarat Gabi Pascal, Manager Program Disaster Risk Reduction and Response la Habitat for Humanity România.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.200 de magazine în 7 țări. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmărim implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Informații suplimentare pot fi accesate pe www.kaufland.ro

Habitat for Humanity este organizație non-profit prezentă în 70 de țări cu misiunea de a eradica locuirea sărăcăcioasă. De 20 de ani în România, organizația Habitat for Humanity România construiește, reabilitează, oferă consultanță, suport tehnic și derulează programe de eficiență energetică și de prevenție și răspuns la dezastre pentru grupuri vulnerabile.

Din 2005, a inițiat programul Prevenție și Răspuns la Dezastre (Disaster Risk Reduction and Response (DRRR), cu scopul de a reduce riscurile de dezastre în comunitate, prin analiza și combaterea riscurilor la care sunt supuse familiile din comunitățile vulnerabile. Habitat for Humanity România, prin „Statul de Utilitate Publică” obţinut în 2008, poate prelua parte din responsabilităţile autorităţilor publice în probleme de răspuns la dezastre legate de prevenţie şi reconstrucţie.

Prin programul Disaster Risk Reduction and Response, Habitat for Humanity România a ajutat, până în acest moment, peste 45.000 de persoane din zece județe. www.habitat.ro

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează