Programul „Meserii pentru România” și-a desemnat câștigătorii

0

Programul „Meserii pentru România”, desfășurat în perioada 15 septembrie – 9 noiembrie, și-a desemnat câștigătorii. Trei licee cu clasa a 13-a din București și din țară care pregătesc meseriași vor beneficia de finanțare în valoare de 97.500 de lei fiecare pentru implementarea proiectelor educaționale.  Suma va fi investită în dotarea laboratoarelor de practică în care sunt formați meseriașii de mâine.

 „Anul acesta, am făcut primul pas în programul <<Meserii pentru România>>. Pentru început,  campania s-a adresat școlilor postliceale, aici ne-a îndreptat studiul <<Meserii pentru România>>, inițiat de Bucegi, în vară. Am văzut atunci că peste jumătate dintre tineri ar opta pentru o meserie din categoria <<gulerelor albastre>> și cred că școala este cel mai potrivit loc pentru deprinderea unei meserii. Cu toate acestea, meseriile nu primesc respectul cuvenit. Prin programul de dotări început acum, am vrut să ajutăm și școlile să pregătească mai bine viitorii meseriași, piatra de temelie a țării, și să îi facem și pe români să își recâștige respectul în meseriile lor, să conștientizeze utilitatea lor”, a declarat Narcis Horhoianu, Marketing Director HEINEKEN România.

Liceul Tehnologic Bârsești, Târgu Jiu, Meserii pentru Romania_Bucegi (2)

Trei școli cu clase postliceale au fost premiate de juriul format din reprezentanți Junior Achivement și  HEINEKEN România:

1. Pe locul I s-a aflat singura școală din sudul și estul țării care pregătește specialiști în domeniul pielăriei: Colegiul Tehnic „Petru Rareș” din București.

Aici funcționează, începând din anul școlar 2014-2015, o clasă cu profil unic în țară – Creator proiectant de articole din piele și înlocuitori. Școala va investi suma în crearea unui atelier modern, dotat cu utilaje, echipamente, calculatoare și soft-uri specializate pentru crearea tiparelor pentru încălțăminte.

2. Locul II a fost luat de singura școală din județul Gorj care formează meseriași în domeniul veterinar: Liceul Tehnologic Bârsești, Târgu Jiu.

Școala  va investi banii primiți în cadrul programului „Meserii pentru România” în renovarea și dotarea laboratorului veterinar. Peste 130 de elevi sunt beneficiarii direcți a programului.

3. Locul III i-a fost atribuit unei școli din domeniul alimentar, cu rezultate bune în ceea ce privește integrarea absolvenților pe piața muncii: Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară „Vasile Adamachi” din Iași.

Investiția va permite școlii să modernizeze laboratorul de industrie alimentară. Peste 500 de elevi se pregătesc în unitatea școlară pentru calificarea de tehnician controlul calității produselor agro-alimentare.

În competiția „Meserii pentru România”, lansată de berea Bucegi în luna august, în colaborare cu organizația non-guvernamentală Junior Achievement, s-au înscris 101 școli postliceale și licee cu clasa a 13-a. Școlile înscrise în competiție au profile între cele mai diverse, de la comerț și industrie alimentară, sudură, până la telecomunicații, silvicultură și design vestimentar. Aplicațiile au vizat în special modernizarea și dotarea laboratoarelor, precum și achiziția de aparatură performantă.  Programul s-a adresat cadrelor didactice, managementului școlilor și tinerilor din clasa a 13-a și școlilor postliceale. Investițiile în dotări și echipamente nu vor contribui doar la îmbunătățirea procesului educațional, ci vor facilita și parteneriatele cu mediul de afaceri și dezvoltarea unor programe eficiente de formare profesională.

Școlile postliceale, ajutate să pună în aplicare proiectele

Programul „Meserii pentru România” este implementat în școli cu ajutorul organizației Junior Achievement.  Pe tot parcursul programului, reprezentanții școlilor participante au beneficiat de resurse educaționale, webinarii și consultanță personalizată din partea experților Junior Achievement pentru scrierea și îmbunătățirea cererilor de finanțare.

Peste 53% dintre tineri ar vrea să urmeze o meserie

Programul „Meserii pentru România” a fost lansat în cadrul platformei cu același nume, ca urmare a unui studiu efectuat de D&D Research, la inițiativa Bucegi, care a arătat că cererea românilor pentru meserii este mare.

  • Peste 53% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani s-ar orienta către meserii
  • 71% dintre ei consideră că o meserie se învață cel mai bine la școală
  • Muncitorii necalificați au o pondere mare în rândul populației, fiind a 3-a cea mai frecventă ocupație, după agricultori și vânzători, deși cererea de muncitori calificați pe piața muncii este mare

Despre Bucegi®

Cu o istorie interesantă începută în anii ’80, Bucegi® este în prezent cea mai consumată bere la sticlă de 2.5l din România (Nielsen România, RMS 2014).

Berea Bucegi® a luat naștere odată cu decizia de a produce o bere care să concureze cu cele din import. Produsă prima dată la Constanța și Craiova și apoi în toate fabricile de stat, berea Bucegi® este prima bere pasteurizată din România, cu distribuție națională.

De trei decenii este unul dintre companionii iubitorilor de bere, oferind consumatorilor ambalaje variate printr-un portofoliu complex: sticla PET de 2.5L, sticla PET de 1L, sticla de 0.5L, doza de 0.5L.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează