Programe de echilibrare a vietii profesionale cu viata personala, interviu Fabryo

0

6 companii din România au fost premiate pentru grija faţă de angajaţi

Gala WORK LIFE BALANCE AWARD, organizatã de Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) pe 24 februarie 2011, a decernat premiile pentru companiile cu cele mai bune programe de echilibrare a vieṭii profesionale cu viaṭa personalã (Work-Life Balance) pentru angajaṭi.

La competiṭie – prima de acest gen din România –  s-au înscris şase companii din Bucureşti şi Ilfov, cu un numãr de angajaṭi cuprins între 60 şi 400 de persoane, provenind din urmãtoarele domenii de activitate: producṭie de lacuri şi vopsele, import şi distribuṭie de produse alimentare, contabilitate şi audit financiar, servicii, distribuṭie IT, producṭie şi distribuṭie farmaceuticã.

www.worklifebalance.ro

Printre organizaţiile premiate la această Gală este şi compania FABRYO CORPORATION, Premiul „Cel mai bun program WLB” (Marele premiu).  În acest context, avem plăcerea să-ţi prezentăm un interviu extrem de interesant despre programe de echilibrare a vieṭii profesionale cu viaṭa personalã în România. Răspunde întrebărilor RomaniaPozitiva Aliz Kosza, Director General Executiv Fabryo Corporation.

Programe de echilibrare a vietii profesionale cu viata personala, interviu Fabryo

RomaniaPozitiva: De ce este atât de important echilibrul între viața personală și viața profesională pentru Fabryo?

Aliz Kosza: În orice organizație oamenii sunt cea mai importantă componentă pentru succes, dar din păcate același lucru este valabil și pentru insucces!

Găsirea unui echilibru este sau ar trebui să fie importantă în orice organizație,tocmai pentru că  rezultatele se pot obține doar cu oameni sănătoși, care vin cu plăcere la muncă și sunt pasionați de ceea ce fac. Echilibrul între profesie şi viaţa personală este preocuparea principală pentru majoritatea celor care doresc să-și îmbunătățească viața.

Această preocupare a fost conștientizată de echipa de management și nu numai, mai ales că poziția de lider pe care o ocupă Fabryo pe piața de lacuri și vopsele decorative a crescut nevoia de a livra produse și servicii cât mai competitive.

Primul pas spre excelență este să privești organizația ca pe o ființă umană! Diminuarea stress-ului la locul de muncă aduce satisfacții profesionale la orice nivel, reduce substanțial riscul accidentelor de muncă și este decisiv pentru calitatea execuției.

RomaniaPozitiva: Care sunt acțiunile companiei pentru a păstra acest echilibru?

Aliz Kosza: O să vi se pară ciudat, dar primul lucru care îmi vine în minte este că managementul de la Fabryo respectă în totalitate legislația muncii. Fabryo are cabinet medical propriu şi efectuează analize medicale regulate pentru toţi angajaţii. În fiecare an, se oferă servicii medicale extinse, suplimentare față de cerințele legale și termenii contractuali. Ne asigurăm astfel că starea de sănătate fizică și psihică a personalului este bună.

Suntem bucuroși să constatăm – din raportul medical pe anul 2010 – că în companie nu există boli profesionale, în condițiile în care activăm în industria chimiei .

De la an la an, am căutat cele mai bune soluţii pentru a echilibra viaţa profesională a angajaţilor cu cea personală, fără a fi însă vorba neapărat despre o procedură standard. Măsurile prin care am reuşit acest lucru sunt mai degrabă informale. În acest sens avem multe exemple:

  • Reducerea orelor suplimentare cât mai mult posibil, astfel încât programul de lucru să fie de până la 8 ore. Dacă totuși există ore suplimentare, acestea sunt întotdeauna recompensate în scopul de a evita frustrarea angajaţilor.
  • Existența unor angajaţi cu jumătate de normă sau care lucreaza de la „biroul de acasă”
  • Flexibilitatea de a-și lua ore libere pentru a participa la diverse evenimente în familie sau pentru a-și rezolva problemele personale urgente ( în timpul programului de lucru)
  • Practicarea unei atitudini deschise din partea departamentului de resurse umane faţă de problemele personale ale angajaţilor, oferindu-le timp liber şi sprijin pentru a face faţă acestora (ex:asistență la spitalizări)
  • Organizarea de evenimente cu ocazia „Zilei Copilului” pentru angajații cu copii şi cu ocazia Crăciunului, în scopul de a îmbina viața profesională cu cea personală, împreună cu colegii
  • Sărbătorirea „Zilei Femeii”: femeile sunt felicitate și li se oferă flori (s-au organizat și excursii pentru doamnele și domnișoarele de la Fabryo pe cheltuiala companiei).
  • Angajaților li s-a oferit posibilitatea să practice în mod regulat diferite sporturi pe cheltuiala companiei (s-a organizat chiar și un campionat de fotbal între companii).
  • Anumiţi angajaţi au un program flexibil (ex: femei cu copii mici).
  • Toţi angajaţii beneficiază de reduceri speciale pentru a cumpăra produsele Fabryo
  • Existența unor facilităţi bancare puse la dispoziție pentru angajați cu ajutorul unor sinergii (ex: Kiwi Finance este o companie detinuta de Oresa Ventures)
  • Organizarea unui examen oftalmologic anual gratuit la sediul companiei în urma căruia angajații au beneficiat de  facilități  la achiziţionarea de produse specifice (ex:rame de ochelari, lentile).
  • Acoperirea parțială a costurilor de transport pentru angajaţi mai ales pentru cei care vin de la distanțe mai mari.
  • Acordarea de rechizite și geci/rucsac pentru copiii angajaţilor  la începutul şcolii
  • Oferirea de fructe (mere, pepeni) pe timpul perioadelor de vârf/caniculă pentru hidratarea angajaților
  • Oferirea de ajutoare financiare pentru rezolvarea unor situații medicale deosebite  ale unor angajați
  • Folosirea mașinilor companiei pentru rezolvarea unor situații personale (de ex mutarea mobilei, deplasari cu familia etc)
  • Prioritate la cumpărarea de bunuri casate (ex imprimante, calculatoare, laptopuri, mașini)
  • Oferirea de discount la spălătoria auto pentru mașinile personale ale angajaților
  • Transport zilnic gratuit pentru angajatii din Bucuresti
  • Mașinile din parcul auto al Fabryo pot fi folosite în permanență de către posesorii acestora (ex: pe perioada vacanțelor)
  • La cerere angajații își pot parca mașina personală pe teritoriul fabricii pe perioada cât sunt plecați din București.

RomaniaPozitiva: Care sunt punctele forte ale companiei ca angajator? Care credeți  că sunt ingredientele pentru obținerea performanței în industria dumneavoastră?

Aliz Kosza: Fabryo se diferențiază prin unicitatea produselor sale, dar și prin oameni. Ne putem lăuda că avem cei mai buni angajați, din vârf până la baza oraganizației: instruiți, pasionați, veseli și creativi. Fabryo este cea mai inovatoare companie din industria vopselelor, cu un portofoliu de produse perfect adaptat pieței, condițiilor climatice din România și nevoilor consumatorilor pe termen lung. Din 2009 Fabryo este liderul detașat al pieţei de lacuri şi vopsele decorative din România şi deține cea mai extinsă reţea de colorare computerizată de pe piaţă. Portofoliul de produse Fabryo include vopsele, lacuri, emailuri, amorse – cu beneficii unice pe piaţa naţională, comercializate sub mărcile Savana, Innenweiss şi Rost.

RomaniaPozitiva: Ce credeți că are nevoie economia românească în această perioadă?

Aliz Kosza: De reașezarea valorilor autentice și de spirit antreprenorial până la vârf. Antreprenorii știu să aibă grijă de oameni, sunt dinamici și inventivi. Pe termen lung, avem nevoie de educație, educație, educație. Pe toate planurile. Un popor needucat nu se va putea bucura de prosperitate și bunăstare niciodată!

Și pentru a vă dovedi cât de mult cred în această afirmație vă spun că începând din 2010, Fabryo este partener în proiectul “Clasic e Fantastic”, un program educativ de muzică clasică care se desfășoară la Ateneul Român și Universitatea de muzică din București și se adresează preșcolarilor, adolescenților și tinerilor. Este un proiect care ne diferențiază, în care este mult voluntariat și în care eu personal am crezut din primul moment, ceea ce m-a determinat de altfel să accept cu plăcere să reprezint proiectul “Clasic e Fantastic” în calitate de ambasador. Spre marea noastră mulțumire, “Clasic e Fantastic” se bucură de succes. (pentru mai multe detalii vezi www.clasicefantastic.ro)

RomaniaPozitiva: Ce recomandați angajatorilor români pentru a obține un bun echilibru între viața personală și cea profesională a angajaților?

Aliz Kosza: Nimic mai simplu: să îi respecte pe oameni, pentru că, dacă ai respect pentru oameni, orice bătălie poate fi câștigată.

Să fie deschiși la opiniile și sugestiile acestora, să fie transparenți în comunicarea strategiei de afaceri într-un limbaj cât mai accesibil, pentru că încrederea în angajator inspiră la rândul ei încredere, înseamnă stabilitate și motivație mai mare pentru toți salariații. În acelaşi timp, satisfacţiile de natură profesională se răsfrâng întotdeauna asupra vieţii personale şi invers, ceea ce face ca ambele dimensiuni să fie importante, nu doar în viaţa angajatului, dar şi pentru angajator.

RomaniaPozitiva: Un vis pentru Romania?

Aliz Kosza: Să aibă parte de un lider adevărat care – chiar dacă pare utopic, că doar este un vis! – să solidarizeze oamenii din aceasta țară pentru un țel comun. România are un potențial foarte mare și merită mai mult.

Multumim Aliz Kosza & Fabryo Corporation pentru interviul acordat!
Interviurile RomaniaPozitiva, martie 2011

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Despre Fabryo

Fabryo Corporation este cel mai mare producător de lacuri şi vopsele decorative din România,  produsele fiind comercializate exclusiv pe piaţa românească. Din 2009, Fabryo este lider de piaţă în segmentul de lacuri şi vopsele decorative. Portofoliul companiei include vopsele, lacuri, emailuri, amorse şi grunduri, comercializate sub mărcile Savana, Innenweiss şi Rost. Compania deţine cea mai mare platformă de producţie de vopsele din Europa de Sud-Est, în urma unei investiţii de peste 20 milioane de EUR, derulate din 2006, până în prezent şi dispune de cea mai extinsă reţea de colorare computerizată de pe piaţă. Acţionar unic al Fabryo Corporation este fondul de investiţii suedez Oresa Ventures.

Din 2006, odată cu dezvoltarea primelor produse Savana cu Teflon®, Fabryo este partener exclusiv DuPont în România, pe segmentul vopselelor decorative, şi foloseşte sub licenţă marca Teflon®. De-a lungul timpului, sub brandul Savana cu Teflon®, compania a lansat vopsele lavabile, emailuri, lacuri şi produse specializate – Savana Protector.

Aliz Kosza, Director General Executiv Fabryo Corporation

Aliz Kosza este, începând cu luna ianuarie 2008, Director General Executiv al Fabryo Corporation, cel mai mare producător de lacuri şi vopsele decorative din România. De la venirea sa la Fabryo, Aliz Kosza a structurat şi consolidat o echipă de management puternică, a optimizat portofoliul de produse şi a pus bazele unei strategii de dezvoltare în care inovaţia joacă un rol important. Prin inovaţie şi proiecte unice implementate în piaţă, Fabryo a ajuns, în numai 2 ani, de pe locuri trei, lider de piaţă în industria de lacuri şi vopsele din România.

Din ianuarie 2004 până în decembrie 2007, din poziţia de CEO la Orkla Foods România S.A, a încheiat trei tranzacţii importante care au urcat la cinci numărul unităţilor de producţie şi la 750 pe cel al angajaţilor grupului norvegian în România. Cifra de afaceri a companiei a crescut, pe perioada mandatului ei, de la 18 milioane USD în 2003 la 30 milioane USD în 2006. La predarea mandatului a lăsat companiei un plan de reorganizare a platformelor de producţie şi strategia de portofoliu / brand pe termen mediu şi lung.

În perioada octombrie 2000 – decembrie 2003, Aliz a fost Managing Director la MOL România, companie aflată în Top 15 investitori străini în România. La sfârşitul mandatului ei,  MOL România deţinea 74 de staţii de carburanţi şi avea venituri de 90 de milioane de dolari în 2003. În cei trei ani petrecuţi la conducerea companiei ungare, Aliz a contribuit la creşterea semnificativă a veniturilor, a profitabilităţii şi la achiziţia de către MOL a primelor staţii Shell.

Timp de doi ani, între 1998 şi 2000, Aliz Kosza a fost Manager General la Macro International România, agent exclusiv pentru AGFA Film şi LEXMARK. Din această poziţie, a reorganizat cu succes compania, a crescut veniturile cu 230% faţă de anul 1997 şi a crescut profitul brut cu 18%.

Din 1995 până în 1998, Aliz a fost National Sales Manager la Kraft Jacobs Suchard România, unde a avut de coordonat 38 de distribuitori şi echipele de vânzare din întreaga ţară ale companiei.

Are o experienţă notabilă în management, vânzări, distribuţie şi marketing în companii multinaţionale care în România s-au dezvoltat pe o piaţă emergentă, caracteristică unui mediu economic extrem de dificil.

Aliz Kosza a absolvit Facultatea de Litere, are specializare în management şi sistem informaţional hotelier şi deţine 14 diplome obţinute la prestigioase şcoli de business din lume (Londra, Bruxelles, New York, Nicosia).

Vorbeşte fluent patru limbi (engleză, franceză, germană, maghiară) şi este pasionată, printre altele, de artă şi de cultura orientală.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează