Peste 50 de copii sunt adoptați în programul „Maraton de Fapte Bune”, ca să nu abandoneze școala

0

Peste 50 de copii sunt adoptați de corporații în programul „Maraton de Fapte Bune”, iar condiția principală este să nu abandoneze școala.

Asociația Stop Hunger dă startul campaniei umanitare „Maraton de Fapte Bune”, parte a programului „Adoptă o Familie”, adresat copiilor ce prezintă un risc crescut de abandon școlar. În cadrul campaniei, Asociația Stop Hunger își propune ca un număr de 52 de copii din București, Brașov, Constanța, Iași, Oradea, Timișoara, Satu Mare, precum și din alte orașe să fie „adoptați” de către o companie care îi va susține financiar și le va oferi mentoring pe durata anilor de studii.

Obiectivul proiectului „Adoptă o Familie” este crearea unei rețele de sprijin pentru copiii care trăiesc în condiții de sărăcie și prezintă un risc crescut de abandon școlar. În România, peste 6% dintre copiii de vârsta ciclului primar şi gimnazial se află în afara sistemului de învăţământ, iar 17,5% dintre tinerii de 18-24 de ani au părăsit timpuriu şcoala, conform statisticilor UNICEF, astfel că riscul de analfabetizare este unul ridicat.

Mecanismul de sprijin al celor incluși în program presupune ca fiecare copil selectat să fie sprijinit de către o companie care se angajează să îi ofere o bursă lunară de 300 de lei și mai ales mentoring pe întreaga durată a studiilor acestuia.

            „Bursa lunară oferită de către companii copiilor incluși în programul <<Adoptă o Familie>> reprezintă un sprijin important”, declară Jean Istasse, CEO Sodexo România. „Mentoringul este însă cel care va avea cu adevărat un impact pe termen lung. De aceea, încurajăm companiile să aloce, în plus față de resursele financiare, resurse umane, care să le ofere copiilor îndrumare și sprijin pentru un viitor mai bun.”

În cadrul programelor de sprijin adresate categoriilor de persoane aflate în dificultate desfășurate de Asociația Stop Hunger, printre problemele majore constant întâlnite în rândul tinerilor sunt lipsa de modele, de repere pozitive și de îndrumare. Astfel, pentru a răspunde acestei nevoi, Stop Hunger a implementat începând cu anul 2011 proiectul „Adoptă o Familie”, în parteneriat cu organizații nonguvernamentale locale.

Jean Istasse_Stop Hunger

Mecanismul proiectului a fost gândit pentru a-i susține pe copii să devină mai responsabili pentru dezvoltarea lor și să le încurajeze familiile să utilizeze bursele lunare doar pentru nevoile copiilor. Familiile implicate în proiect sunt îndrumate și primesc gratuit consiliere, iar legătura copiilor cu sponsorii îi ajută pe aceștia să aibă o perspectivă pozitivă asupra vieții, prin exemplele care li se oferă.

Singurele obligații ce le revin copiilor incluși în acest program pentru a beneficia de sprijinul companiilor sunt să învețe și să nu abandoneze școala.

            „Ne dorim să punem întreaga experiență de care dispunem în sprijinul și suportul campaniei <<Adoptă o Familie>>”, adaugă Jean Istasse. „Încurajăm și alte companii responsabile să ni se alăture în acest demers maraton prin care ne dorim să le oferim un viitor mai bun celor 52 de copii incluși în proiect, protejându-le, în același timp, identitatea. Este o onoare să-i sprijinim pe cei care au nevoie de ajutorul nostru fără să le creăm vreun disconfort. De aceea, copiii incluși în program vor fi cunoscuți exclusiv de compania care i-a adoptat, nicio informație despre aceștia nu va fi facută publică.”

Companiile care doresc să se alăture campaniei demarate de Asociația Stop Hunger pot afla detalii pe site-ul www.stophunger.ro, la secțiunea „Proiecte”. Pentru detalii despre cazurile sprijinite, companiile care doresc să participe în cadrul proiectului vor primi acces la secțiunea restricționată creată special pentru a proteja imaginea copiilor ajutați.

Despre Stop Hunger

Asociația Stop Hunger a fost înființată în România în anul 2008, cu sprijinul companiei Sodexo, continuând eforturile de combatere a sărăciei și a vulnerabilității sociale începute la nivel mondial în anul 1996 prin programul Stop Hunger, inițiat în Statele Unite ale Americii.

Asociația Stop Hunger este independentă și este auditată anual de către compania Sodexo, care se asigură că fondurile de care beneficiază Asociația sunt utilizate exclusiv în scopul pentru care au fost primite. Sodexo este partenerul constant al Stop Hunger în implementarea proiectelor derulate, iar angajații companiei voluntariază în cadrul acțiunilor Asociației, menite să îmbunătățească calitatea vieții unor categorii vulnerabile, precum copiii și batrânii.

De-a lungul timpului, tot mai multe companii private și angajații lor au ales sa aibă încredere în inițiativele Asociației Stop Hunger și să sprijine acțiunile acesteia în comunitățile locale donând bani și produse:  Volksbank, Takata, SmartPoint, Clinica Sante, Romcab, Labormed, Dr. Oetker, Cadbury, Ara Shoes, Celestica, Nuclearelectrica, Vector Telecom, A&D Pharma, Medicover,  Pentalog, Novo Park, Ringier, Mondelez, HP, P&G, Luxoft, Infineon, Garanti Bank, Yokogawa, Sodexo,  Iiruc Service, Wfmc, Fan Courier,  Unicredit și alții.

Mai multe detalii despre programele Stop Hunger în România găsiți la adresa www.stophunger.ro. Despre inițiativele Stop Hunger la nivel mondial, puteți afla mai multe accesând www.stop-hunger.org.

Despre „Adoptă o Familie”

Proiectul „Adoptă o Familie” a debutat în anul 2011 și este implementat de Asociația Stop Hunger, cu sprijinul companiei Sodexo. Programul este implementat în prezent în București, Brașov, Constanța, Iași, Oradea, Timișoara și Satu Mare.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.