Peste 1.000 de medici dentişti din 30 de judeţe oferă gratuit consultaţii sau detartraje

0

În cadrul campaniei Zâmbește România 2014,

Peste 1.000 de medici dentişti din 30 de judeţe oferă gratuit consultaţii sau detartraj

Peste 1.000 de medici dentişti s-au alăturat din luna martie până astăzi campaniei de educare cu privire la igiena orală “Zâmbeşte România”, desfășurată de GSK Consumer Healthcare prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®. Aceștia oferă consultații gratuite în cabinetele lor și, în unele cazuri, detartraje gratuite. Rețeaua acoperă deja 30 de judeţe din toate colţurile ţării și va mai crește până în decembrie, când se finalizează campania. Respectând una dintre cele trei reguli de bază ale igienei orale – „Mergi la medicul dentist în mod regulat”, această soluție vine în întâmpinarea celor 69% dintre respondenții unui studiu din 2012 care au declarat că merg la dentist doar atunci când au probleme.[1]

Zambeste Romania_Consultatii gratuite 2

Cum funcționează programul național de consultații stomatologice gratuite?

Persoanele interesate își pot face o programare intrând pe website-ul www.zambesteromania.ro, în secțiunea „Consultații stomatologice gratuite”, alegând județul și orașul; li se vor afișa datele de contact ale cabinetului și un indicator care arată dacă respectivul cabinet oferă și detartaje gratuite, iar programarea se face simplu printr-un telefon direct la cabinet.

În urma unor astfel de vizite, medicii dentişti pot semnala care sunt urgențele și prioritățile în tratamentul dentar, pot explica copiilor care e tehnica de periaj corectă, pot sfătui orice persoană în alegerea periuței și pastei de dinți potrivite; de asemenea, medicii dentiști pot face recomandări în privinţa alimentației pentru menținerea unei danturi sănătoase.

Medicii care doresc să intre în rețea se pot înscrie direct pe website în aceeaşi secțiune.

Părinții și copiii fac cele mai multe vizite

În prima parte a campaniei „Zâmbește România”, peste 10.000 de elevi din clasele I-IV au fost vizitați de medici dentiști pentru a învăța noțiunile de bază pentru o igienă corectă. Tot atunci au aflat și au spus mai departe acasă părinților de vizitele gratuite în cabinete. Prin urmare, multe dintre vizitele la cabinete au fost făcute ca urmare a programului de educație în școli.

Studiul realizat anul trecut în școli din tara2 în cadrul campaniei „Zâmbește România” anunță că 38% dintre copii au placă dentară microbiană semnificativă, fapt ce semnalizează o stare precară de igienă orală[2]. Placa dentară favorizează apariția cariilor și problemelor gingivale și indică lipsa unei igiene orale corespunzătoare.

Periajul dentar este prima armă în lupta cu placa microbiană, însă pe termen lung este necesară intervenția profesionistă. Medicul dentist o poate elimina prin detartraj, o operațiune de curățare a dintelui la bază, și de aceea acest serviciu a fost inclus de unii medici dentiști în oferta lor gratuită.

Ce spun medicii din rețea

dr. Costache Geanina, Bacău

Programul de consultații sau detartraje gratuite vine în întâmpinarea multor persoane care fie nu au resursele necesare, fie nu au obiceiul să meargă la medic să vadă care sunt problemele lor de sănătate orală. Am întâlnit, prin acest program, pacienți cărora le-am identificat la timp o problemă care putea deveni cronică sau părinți care și-au adus copiii pentru ca noi să îi învățăm să se spele corect. Sper ca până la finalul anului să avem cât mai multe astfel de vizite pentru că la fiecare dintre ele simt că ajut pe cineva pe termen lung.

dr. Dumitrescu Alexandra, Iași

Am participat la programul de promovare a sănătății orale Zâmbește România, având în vedere că  o parte din activitatea mea profesională este îndreptată spre stomatologia pediatrică și profitând totodată de ușurința relaționării cu cei mici. Consider că acest program de prevenție  este  binevenit și educativ, deoarece o bună sănătate orală trebuie dobândită de la cele mai mici vârste. Putem astfel să atragem atenția copiilor și a părinților asupra importanței sănătății orale și să prevenim problemele ce pot apărea pe viitor. Campania Zâmbește România m-a ajutat să-mi întăresc relația cu micuții pacienți, să mi-i câștig ca pacienți și să evoluez în activitatea mea profesională.

dr. Flavia Strat, Constanța

Sunt încântată să fiu unul dintre medicii participanți activ în proiectul național Zâmbește România. Această campanie vine în sprijinul desfășurării activității mele profesionale de zi cu zi, în ceea ce privește dezvoltarea serviciilor de medicină dentară prin informare, educație și comunicare. Pentru aceasta, au loc acţiuni de informare, dar şi de evaluare a problemelor dentare în scopul prevenirii şi minimizării problemelor.

În ceea ce privește beneficiul pacienților, consider că este binevenită această activitate destinată profilaxiei și terapiei atât pentru copii, cât și pentru adulți. Odată ce pacientul ajunge în cabinetele noastre, putem să îl informăm despre programele de evaluare a stării de sănătate orală, le oferim broșuri de informare sau chiar mostre de paste de dinți, fiecare dintre aceste lucruri venind în sprijinul profilaxiei afecțiunilor orale.

Despre Zâmbește România

Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, și brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Despre GSK Consumer Healthcare – Oral Care

GSK – una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la baza o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare. GSK se dedică îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, să contribuim la creşterea speranţei de viaţa a românilor şi a calităţii vieţii acestora.

GSK Consumer Healthcare crează prima și cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Health, la baza căreia stau știința și valorile. Compania activează în peste 100 de piețe din întreaga lume și vinde peste 2 miliarde de produse pe an.

În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiție  puternică pe piața locală, de peste 20 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale și inițiatorul proiectului educațional Zâmbește România, care are ca scop atragerea atenției asupra importanței prevenției și igienei orale în România, prin implementarea de acțiuni pe termen scurt și lung.



[1] Studiu IPSOS Îngrijirea orală, utlilizare și atitudini; mai 2012; în România – aplicat pe un eșantion de 500 de persoane, barbați și femei,  18-65 de ani, urban (reprezentativitate națională la nivel urban).

[2] Studiul Zâmbește România pentru evaluarea stării de sănătate orală la populaţia şcolară din România, pe un grup de 6.786 de elevi vârste curpinse între 5 și 13 ani, din 7 oraşe (București, Iași, Constanța, Timișoara, Cluj, Oradea, Craiova), aprilie-decembrie 2013, coordonat de Conf. Mihaela Adina Dumitrache, Disciplina de Sănătate Orală, UMF Carol Davila, București.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează