Pe ce criterii se pot alege noile manualele pentru clasele I și a II-a

0

Text: Anca Ghinea, Intuitext

În zilele care urmează, învățătorii vor decide care sunt manualele de pe care vor învăța copiii dvs. Termenul final fixat de minister este miercuri, 22 octombrie 2014 – iar versiunile de manual digital pot fi consultate de oricine pe http://manuale.edu.ro/.

Redăm mai jos întrebările esențiale care ar trebui să se regăsească pe lista fiecărui învățător atunci când alege noile manuale.

CLR 2 sem1 1

1. Oferă manualul o experiență integrată de învățare? Noile manuale ar trebuie să respecte, cu adevărat, principiile învățării integrate. Mai concret, ar trebui ca învățătorii și elevii să poată trece cu ușurință de la versiunea tipărită la cea digitală și invers. Propun aceste manuale continuitate de studiu de la o disciplină la alta – sau abordarea integrată este superficială?

2. Editura vă sprijină în utilizarea manualului digital? Este prima dată în România când vorbim de manuale digitale utilizate la clasă. Provocările sunt mari, de aceea, cu siguranță învățătorii de clasa I și a II-a vor avea nevoie de suport în utilizarea efectivă a acestor manuale digitale.

3. Manualul este pe placul elevilor? Este important ca elevii să învețe cu plăcere și să prindă drag de manualele pe care vor învăța întregul an. Acest lucru se va reflecta în rezultatele lor. Cu siguranță vor învăța mai ușor dacă manualul conține personaje frumos desenate, în acord cu preferințele lor – personaje care îi pot călăuzi pe copii în învățare.

4. Sunt manualele cu adevărat interactive? Un manual digital bun nu este doar o versiune electronică a formatului tipărit. Animațiile, înregistrările audio, simulările, exercițiile  îi pot ajuta pe elevi să intre “în acțiunea” lecției cu condiția să ofere o interactivitate autentică.

5. Nu doar învățare, da? Vechile manuale erau bazate mai multe pe partea de predare. Noile propuneri ar trebui să conțină recapitulări evaluări etc. Puține manuale chiar oferă și secțiuni de ameliorare, dezvoltare și consolidare. Până la urmă, este bine ca elevii să știe în permanență unde se situează ca nivel de învățare.

6. Sunt manualele plăcute din punct de vedere grafic? O grafică aglomerată, neaerisită, cu culori terne nu va putea să genereze o învățare de plăcere și astfel, nici de calitate.

7. Pregătesc elevii pentru viață? Avem nevoie ca actualele generații de elevi și viitoarele generații de profesioniști să fie pregătiți pentru provocări, să știe să găsească soluții și să le implementeze. De aceea, este important ca învățarea să urmărească acest deziderat și noile manuale să fie actuale, ancorate în realitate.

Aici puteți găsi tutoriale legate de cum puteți folosi noile manuale digitale din punct de vedere tehnic și nu numai.

Text: Anca Ghinea, Intuitext

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează