Paharele de cafea “Coffee 2 Go” se transformă în șevalet pentru tinerii artiști susținuți de Școala de Valori

0

Lanțul de cafenele “Coffee 2 Go”, lansează începând cu această săptămână o serie limitată a paharelor de cafea cu un nou design, inspirat din lucrarea „Fecund” realizată de Livia Greaca, unul dintre beneficiarii Burselor stART. Astfel, „Coffee 2 Go” vine în sprijinul tinerilor talentați care doresc să-și transforme pasiunea într-o meserie și susține ediția de anul acesta a programului Bursele stART.

Bursele stART, inițiate de Școala de Valori și susținute de Provident, au rolul de a-i sprijini pe adolescenții talentați la muzică, pictură, grafică sau noile arte digitale (vlogging, scriere creativă, fotografie), care au nevoie de susținere financiară și încredere pentru a-și transforma pasiunea într-o meserie. Aceștia pot aplica pentru bursă până pe data de 10 noiembrie.

Peste 7 din 10 adulți români regretă că nu și-au dezvoltat pasiunile artistice din copilărie, deși consideră că ar fi putut să le transforme într-o meserie, conform unui studiu național realizat de către Școala de Valori, pe un eșantion reprezentativ de peste 1.400 de persoane. Motivul care i-a determinat să renunțe la pasiunea lor este de natură financiară.

În topul pasiunilor pe care românii regretă că nu le-au cultivat în adolescență se află: muzica (28%), sportul (27%), dansul (22%), fotografia (21%) și pictura (20%). Principalele motive care i-au făcut să renunțe au fost: lipsa sprijinului financiar pentru pregătire (34,26%) și cea a sprijinului părinților sau a prietenilor (19%). De asemenea, o parte dintre respondenți (19%) spun că au fost descurajați și de faptul că nu au avut suficientă încredere în sine, dar nici oportunitatea de a găsi un profesor îndrumător capabil sau să urmeze cursurile unei școli de artă.

Prin inițiativa lanțului de cafenele de a promova arta, creativitatea atât sub forma designului paharelor de cafea, cât și prin designul de interior a locațiilor Inside și a conceptului care definește “Coffee 2 Go”, se dorește oferirea consumatorilor o dublă experientă, provenită din gustului băuturilor, dar și vizuală, datorită designului paharului și locațiilor.

Coffee 2 Go” susține artiștii români încă din 2017, când a lansat pentru prima dată designul inspirat din pictura „Swing” a artistei Andreea Macovei, în colaborare cu Pavot Gallery, urmat de designul inspirat din pictura “Viziunile unui Șaman 4”, lucrare realizată de pictorul Sorin Crețu.

Trăim într-o societate în care totul pare contratimp, astfel că e greu să îi faci pe oameni atenți la artă. De aceea ne-am gândit că cea mai simplă soluție pentru a-i promova pe acești tineri artiști este să le oferim spațiu de expunere pe un produs pe care românii îl au în fața ochilor în fiecare zi: paharul de cafea. Cafeaua este o artă în sine. De la alegerea boabelor de cafea, prăjirea acestora și până la prepararea băuturii, toate aceste etape pot fi considerate o artă. Talentul, pasiunea și experiența, la fel ca în orice activitate artistică, pot duce aparent simpla preparare a cafelei la rang de artă, spune Vlad Timaru, co-fondator „Coffee 2 Go”.

Coffee 2 Go” a fost lansat în 2013 de către Vlad Timaru, împreună cu Iuliana Timaru și Mircea Rădulescu, iar până la finalul anului 2019 franciza ajunge la un număr de 45 de unități, cu un design unic al cafenelelor, fie sub forma unui pahar supradimensionat de cafea, denumit „Kiosk”, poziționat în locații stradale, fie a locațiilor „Inside” cu un design de interior versatil, care se poate adapta și în funcție de cerințele solicitantului.

Despre Bursele stART

Bursele pot fi accesate de elevii înscriși la liceu, care frecventează orice instituție de învățământ din România. Aceste pot avea valoarea de până la 6.000 de lei și vor fi acordate de-a lungul unui an, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2020. Pentru înscriere, candidații trebuie să demonstreze, cu ajutorul unui portofoliu, că au talent la desen, pictură, muzică, v-logging, scriere creativă sau fotografie. Dosarele pot fi depuse până în 10 noiembrie.

Mai multe detalii despre proiectul de burse sunt disponibile pe pagina dedicată proiectului pe site-ul Școala de Valori.

Despre Școala de Valori

Despre Școala de Valori: Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală înființată în 2009 ca urmare a unei idei îndrăznețe a mai multor tineri întreprinzători. În toate ”viitorurile posibile”, vor avea succes aceia care își explorează potențialul și învață să se auto-depășească, colaborează cu celelalte generații și caută activ oportunități astfel încât să contribuie la transformarea societății, oferind bunăstare generațiilor prezente și viitoare. Misiunea Școlii de Valori este aceea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor lor vieți, fiind singura asociație din România care implementează în programele sale educația centrată pe valori. Acest model educațional implică dezvoltarea de competențe împărțite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalității, implicare civică și well-being. Școala de Valori dezvoltă patru programe educaționale naționale: Adoptă un Liceu, Excepționalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educației din România, oferind cunoaștere și îndrumare tinerilor și profesorilor. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi website-ul, paginile de Facebook și LinkedIn dedicate.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.