OvidiuRo și Carrefour: aducem împreună Fiecare Copil în Grădiniță

0

În perioada 1 septembrie – 4 octombrie, Asociația OvidiuRo și Carrefour derulează o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii din medii defavorizate să meargă zilnic la grădiniță – primul pas către școală si către un viitor mai bun prin educație. Timp de o lună, clienții pot alege să doneze un leu la casa de marcat, în toate cele 28 de hipermarket-uri Carrefour din întreaga țară.

Campania de donatii la case - Ovidiu  Ro & Carrefour
Acțiunea face parte din campania de conștientizare cu privire la importanța educației preșcolare – Fără educație, visurile dispar – desfășurată în acestă toamnă de OvidiuRo și partenerii săi și are ca beneficiari copiii săraci din programul Fiecare Copil în Grădiniță (FCG).

Elementul cheie al programului sunt tichetele sociale în valoare de 50 de lei pe lună, condiționate de prezență, care ajută părinții săraci să le asigure copiilor gustarea zilnică. Dintre toți copiii care au beneficiat de program, 98% s-au înscris la școală, iar 64% continuă să aibă prezență bună și foarte bună. Astăzi, programul este implementat în 43 de comunităţi din 11 judeţe şi susţine 2.400 de copii.

Conform unui raport al Băncii Mondiale, două treimi din copiii vulnerabili de 3-5 ani din România nu sunt înscriși la grădiniță (comparativ, 77% dintre copiii din familii cu venituri medii frecventează grădinița). Prin urmare, acești copii încep școala fără abilități de bază – de la abilități sociale la simpla capacitate de a identifica forme, culori, numere, litere – ceea ce face aproape imposibil succesul școlar și duce inevitabil la abandon.

„Accesul la educație, începând cu grădinița, este esențial pentru copiii în situații de risc deoarece ei pot deveni ori asistații sociali de mâine ori dimpotrivă, adulții activi, plătitori de taxe. Ne bucurăm să avem în Carrefour un susținător pe termen lung al programului Fiecare Copil în Grădiniță și, împreună să convingem oamenii că doar prin educație putem schimba destine și, de ce nu, chiar viitorul țării noastre.” a declarat Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo

„Ca parte a strategiei de responsabilitate socială, ne îndreptăm eforturile către asigurarea unei vieți mai bune pentru români, de aceea ne implicăm activ în programe axate pe educație și nutriție. Ne alăturăm cu drag acestui demers, care ne permite să realizam un vis comun – acela de a crea un mediu propice dezvoltarii unei societăți solide, în care educația timpurie reprezintă primul pas.” a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing al Carrefour România.

Carrefour România susține proiectele OvidiuRo din anul 2006, iar din 2010 sprijină programul Fiecare Copil în Grădiniță, oferind atât suport financiar cât și donații în produse pentru diferite evenimente și Caravane Medicale. Din anul 2013, Fundația Carrefour s-a alăturat și ea investitorilor majori ai programului FCG, printr-un grant de 168.000 de euro, reînnoit în 2014.

Despre Asociaţia OvidiuRo și Fiecare Copil în Grădiniță: Misiunea OvidiuRo este ca fiecare copil sărac din România să beneficieze de educație timpurie de calitate și să devină, astfel, un membru activ al societății.
Programul Fiecare Copil în Grădiniță a fost lansat de Asociația OvidiuRo și Ministerul Educației și Cercetării Științifice în iulie 2010. De atunci 11.000 de copii din peste 43 de comunități rurale și urbane mici au beneficiat de educație preșcolară și nutriție mai bună prin FCG.
Pentru mai multe detalii, vizitaţi www.ovid.ro

Despre Carrefour: Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viața de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primește în magazinele sale peste 10 milioane de clienți din lumea întreagă, oferindu-le o gamă largă de produse și servicii la prețuri echitabile.
În România, Grupul Carrefour numără 180 de magazine dintre care 28 hipermarketuri ‘Carrefour’, 98 supermarketuri ‘Market’, 43 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’ și un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează