Orange România în dialog cu comunitatea

0

În cadrul programului de responsabilitate socială corporativă, Orange România a derulat anul acesta un nou dialog social cu reprezentanții comunității în cadrul căreia își desfășoară activitatea, urmând metodologia grupului France Telecom-Orange.

Astfel, în perioada 17-24 octombrie, Orange România a inițiat un dialog cu reprezentanții societății civile, ai mediului de afaceri și cu angajații pentru a identifica nevoile și prioritățile comunității în privința programelor de responsabilitate socială care ar susține dezvoltarea comunității și în care compania se implică. Subiectele abordate au fost: experiența clienților, impactul asupra mediului, utilizarea în siguranță a produselor și serviciilor, accesibilitatea serviciilor, inovații pentru dezvoltarea durabilă și dezvoltarea locală din punct de vedere social și economic.

După părerea celor intervievați, temele care îi preocupă cel mai mult pe români sunt: relația cu clienții, inovațiile în educație, susținerea IMM-urilor și a antreprenoriatului, transparența ofertelor, precum și inovațiile pentru sănătate. În ceea ce privește implicarea companiei, aceștia își doresc ca Orange să fie prezentă în zone precum: inovațiile în educație, relația cu clienții, susținerea IMM-urilor și a antreprenoriatului, inovațiile pentru agricultură și dezvoltare rurală, precum și tarife accesibile pentru serviciile de date.

Lansarea invitației la dialog social face parte din modelul de CSR orientat către dezvoltarea durabilă a afacerii, alături de dezvoltarea guvernării corporative, consolidarea raportării, stabilirea priorităților și adaptarea acestora în funcție de specificul fiecărei piețe în care activează Orange.

„Credem că dialogul cu reprezentanții comunității din care facem parte ne ajută să evaluăm proiectele de CSR pe care le susținem, să le continuăm pe acelea care asigură un impact social pozitiv și să inițiem noi proiecte relevante pentru grupurile co-interesate. În urma consultărilor, vom stabili obiective și acțiuni în concordanță cu așteptările pieței și cu dezvoltarea afacerii noastre pe plan local”, a declarat Alina Stan, CSR Officer.

Reprezentanții comunității selectați pentru acest dialog au indicat compania Orange România drept lider în practicile de business, un angajator foarte bun și un operator de telefonie responsabil.

Interviurile față în față stau la baza acestui dialog social. Metodologia a avut în vedere analiza viziunii interne (a angajaților) asupra programelor de CSR, analiza viziunii externe (reprezentanții societății civile și ai mediului de afaceri), compararea celor două perspective și evidențierea temelor relevante atât pentru publicul intern, cât și pentru publicul extern al companiei.

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează