Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

#NuTeLăsaDusă, o campanie de prevenire a traficului de persoane 

0

Ramona Strugariu, europarlamentar USRPLUS (Renew Europe), lansează proiectul #NuTeLasaDusa, o companie de conștientizare și identificare a riscurilor asociate fenomenului  traficului de persoane în România. Proiectul este organizat prin Renew Europe, în parteneriat cu  RoTIP, Centrul European pentru Educație și Cercetare Juridică și Freedom House România, și este  o continuare a evenimentului organizat în luna decembrie – Împreună împotriva traficului de  persoane.  

Pilonul central al campaniei este site-ul NuTeLasaDusa.ro, un spațiu destinat potențialelor victime  ale traficului de persoane, ademenite prin metoda Loverboy, dar și prietenilor, familiilor sau apropiaților acestora. Site-ul oferă tuturor celor interesați explicații detaliate despre modul de  operare al traficanților și recompune într-o relatare audio povestea reală a unei victime, pornind de  la o serie de interviuri cu câteva supraviețuitoare ale fenomenului.  

Potrivit statisticilor Comisiei Europene, România ocupă primul loc în topul statelor UE ca țară de  proveniență a victimelor traficului de persoane. Între 2017-2018, din totalul celor 14.145 de  victime ale traficului de persoane identificate de statele membre, cele mai multe proveneau din  România. În numele iubirii, anual, mii de românce sunt ademenite, sechestrate și forțate să se  prostitueze, în țară sau în străinătate. Pentru multe dintre acestea, poveștile frumoase de dragoste  se transformă rapid în cele mai mari coșmaruri. Amenințate cu moartea, bătute și exploatate sexual,  zeci de mii de românce ascund în spatele relației perfecte suferințe fără voce. 

Prin intermediul platformei, cei interesați învață să recunoască semnele traficului de persoane și  profilul unui posibil traficant, învață să spună NU abuzurilor și află cum se pot proteja. Scopul  campaniei este acela de a aduna într-un singur loc toate aceste informații vitale și de le a face cât  mai uor accesibile, astfel încât să poată fi citite sau ascultate în câteva minute de către oricine, de  pe mobil sau desktop.  

Mesajul campaniei este promovat pe rețelele sociale, cu prioritate către tinere cu vârste între 14 și  27 de ani, principalul grup vizat de traficanți, și va fi diseminat prin difuzare unor spoturi radio și  prin colaborarea cu unii dintre cei mai cunoscuți creatori de conținut ai momentului. 

Conceptul campaniei este semnat de Vlad Tăușance și echipa lui: artista vizuală Wanda Hutira,  actrița Ilinca Manolache – care au acceptat să devină și ambasadoare ale campaniei – precum și de  regizorul Paul Manolescu și muzicianul Miche Marcu.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.