Networkability: invata cum sa te promovezi, „Be The News!”

0

Mihaela Georgescu, reprezentanta Romaniei in boardul celei mai mari retele de tineri jurnalisti la nivel european, si-a propus sa ajute antreprenorii si consultantii romani sa se promoveze in presa.

Mihaela-Georgescu-Networkability-portrait

A fondat un ONG la 20 de ani, a fost redactor-sef pentru o revista studenteasca pana la 23, a experimentat apoi viata corporatista in calitate de specialist de relatii publice pentru una dintre cele mai respectate case de avocatura de business din Romania, iar apoi a hotarat sa treaca la statutul de freelancer si antreprenor, punand bazele unui concept nou: Networkability – cum sa faci networking eficient si sa construiesti relatii valoroase. Mihaela Georgescu este trainer certificat, iar in prezent activeaza intr-un ONG de training in Romania si face parte din biroul de conducere al European Youth Press, retea la nivel european de tineri jurnalisti. A fost implicata in peste 20 de proiecte internationale in 17 tari, iar de curand, a decis sa foloseasca experienta acumulata pentru a ajuta antreprenorii si consultantii sa isi dezvolte afacerea, promovandu-se eficient.

Ideea de a ajuta antreprenorii sa se promoveze in presa a incoltit demult pentru Mihaela: „Inca de pe vremea cand eram redactor-sef, primeam zilnic o multime de cereri de la diversi oameni, fie ei studenti, reprezentanti de ONG-uri sau tineri antreprenori, de a scrie despre ei, despre serviciile sau activitatile pe care le desfasoara. Si realizam cat de putini stiau de fapt cum sa se promoveze, cum sa vorbeasca despre ei si in acelasi timp cum sa mi se adreseze mie – in calitate de jurnalist. Mi-am dat seama de atunci ca exista o nevoie in piata pentru un astfel de curs. Ulterior, trecand de cealalta parte a baricadei, prin experienta de angajat in departamentul de PR, iar apoi fiind eu insami antreprenor, m-a ajutat sa inteleg fiecare perspectiva in parte. Asa s-a nascut conceptul Be The News”.

In Romania, aceasta este prima initiativa de acest gen. Mihaela spune insa ca nevoia unei indrumari in comunicarea cu jurnalistii nu se regaseste doar printre antreprenorii si consultantii din Romania, ci exista la nivel european. In calitate de membru in boardul European Youth Press, atat ea, cat si ceilalti 7 colegi ai ei, fiecare din alta tara, primesc o multime de cereri de parteneriat si promovare, de la ONG-uri, institutii sau activisti din diverse domenii si de cele mai multe ori mesajul este generalist sau neatractiv.

Este nevoie ca orice proprietar de afacere sau freelancer sa inteleaga faptul ca presa este de partea lor. Insa e nevoie sa investeasca in educatia lor pentru a invata ce anume este relevant pentru a aparea in media si ce nu. La drept vorbind, nu orice merita a fi publicat”, spune Mihaela.

Dorinta tinerei antreprenoare este de a contribui totodata la cresterea calitatii presei, incurajand pe de o parte antreprenorii sa se promoveze mai mult si mai bine cu scopul de a oferi un exemplu ca lucrurile sunt posibile si in Romania, si pe de alta parte, ajutand jurnalistii, care vor primi in acest fel materiale mai bune, adaptate cititorilor lor.

Antreprenorii m-au intrebat cum se pot promova mai bine. Jurnalistii mi s-au plans ca primesc articole neadaptate publicului. Imi doresc sa aduc un win-win”, marturiseste tanara.

Mihaela recunoaste ca motivul pentru care nu a plecat inca din Romania, desi calatoreste lunar in diverse orase ale Europei, este tocmai faptul ca are incredere in potentialul antreprenoriatului in Romania. In perceptia ei, acesta reprezinta speranta tarii spre civilizatie si succes economic. De aceea a dezvoltat un parteneriat si cu ELITE Business Women, organizatie care sustine si promoveaza antreprenoriatul feminin. Cu toate acestea, intentioneaza sa isi extinda afacerea si in afara granitelor tarii pentru a putea avea un impact mai mare.

Antreprenoarea a cooptat-o in proiect pe Oana Vasiliu, jurnalist si bursier JTI in programul pentru tinerii jurnalisti europeni. Pentru cei care isi doresc sa se promoveze in presa, a scris si un scurt articol si a realizat un ghid despre asta, care pot fi accesate gratuit aici: http://www.learnnetworkability.com/3-strategii-pentru-a-ti-promova-business-ul-in-presa/

Networkability-logo

Networkability este arta de a construi relatii valoroase pentru a-ti face viata mai usoara si afacerea mai profitabila. Creeaza punti de comunicare pentru a dezvalui posibilitati.

Mai multe detalii pe www.learnnetworkability.com

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează